[HWnews] I2C

David BELOHRAD david.belohrad@cern.ch
Čtvrtek Duben 1 09:52:45 CEST 2004

Wek wrote:

>No k veci.
>Zopar poznamok, bez ladu a skladu - a ako som uz pisal, nic o danej
>problematike vlastne neviem.
>
>1. Neuvazovali ste nad pouzitim optickeho vlakna na prenos signalov?

ne. v radiacnim prostredi se v kabelu generuji opticke pulsy, ktere jsou
elektronikou
vyhodnoceny.

> [...]
>opakovat komunikaciu. (hard chyba Vas trapit nemusi, ak to nebude prilis
>casto, jednoducho to vymenite - to v kozme nejde). Je otazne, nakolko takyto
>vypadok v komunikacii je tolerovatelny (ako casto sa potrebujete dozvediet
>spravnu info a kolko mozete pockat s prestavenim vstupov). Mcu dokonca mozete
>sam aktivne pravidelne resetovat na dialku alebo hoci aj miestnym oscilatorom
>(permanentny watchdog :-). Navyse ta chyba sa nemusi tykat priamo vystupov,
>tie mozu/musia mat vlastne latche a udrzat potrebnu informaciu aj v pripade

procesor OPRAVDU ne. ja sam osobne proti nim nic nemam, ale reseni s nimi
je neprijatelne.a kdyz uvidite nejaka schemata, nikdo si procesory v
ringu neodvazi
pouzit. tedy az na vyjimecne pripady sebevrahu.

>3. Mate spatnu vazbu, t.j. viete, co ste na tych vystupoch nastavili? Mozno by
>sa oplatilo na kazdy vystup hned zavesit aj vstup a rovno precitat, co je tam
>nastavene. U digipotu to moze byt problem, ak nie je takeho typu, ze sa da
>jeho stav aj vycitat.

ano, mam zpetnou vazbu, jinak by se to asi ani nedalo udelat

>4. Ta radiacia sa neda odtienit? Je to predsa iny pripad, nez v kozme, kde
>kazdy gram tienienia stoji $$$. Zrejme aj "zlozenie" radiacie bude ine.

neda - resp. dala by, ale naklady by prevysily nekolikanasobne vyvoj
toho kramu.