<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
No ona rozsvítí zelenou a proud vypne. Ta správná to udělá taky, ale
až při menším proudu.<br>
Takže když je baterka horší, nabíječka přestane hřát, protože proud
klesne, ale pořád nabíjí a svítí červeně.<br>
<br>
Závěr ale je, že je to jen mírné prodloužení umírání baterky:-)<br>
<br>
Výrazně líp je na tom aktivní balancer, to je najednou jak nová.<br>
Ale zas může v určitých situacích hodně potrápit slabší články. Aneb
jízda by dávno skončila vypnutím kvůli nejslabšínu, ale on úplně
vybitej článek stíhá přinabíjet, takže chudák posledních 10 km
zažívá "minicykly" třeba 0-5 % při 0 °C. A druhej den se ukáže, že
ho to jaksi dorazilo. Takže se s tím musí počítat a této situaci se
vyhnout.<br>
<br>
Celkový závěr teda je, že lepší balancování prodlouží použitelnost
baterky, ale zázraky nečekat.<br>
Asi jako s tím němcem co schovává věci:<br>
Lepší pasivní balancování je jako užívání bylinek.<br>
Aktivní je jako nejmodernější léky.<br>
Tzn. mírně nebo hodně se prodlouží fáze použitelnosti, ale konec
prakticky neoddálen.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 14:03 Lubor Otta
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:20250416140312.9A026CB5@centrum.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Aha, takže "špatná"
nabíječka rozsvítí zelenou že hotovo, ale když jí tam přez noc
ponecháš, tak se to vybalancuje?</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Já znám čínské BMS
které začnou balancovat malým proudem zhruba .1V</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> před koncem, ale pak
komplet vypnou dobíjení a smůla.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
> Od: "Pavel Hudeček" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a><br>
> Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
> Datum: 16.04.2025 13:47<br>
> Předmět: Re: Top balacer<br>
></p>
No to je jinak. BMS v baterce umí omezit celkovej proud, aby
získala víc času na pasivní balancování běžnejma 15 mA nebo kolik.
No a mám 3 nabíječky, který se lišej tím jak malej proud prohlásej
za konec nabíjení. Ta dodaná s baterkou co má tu BMS, má tu
hranici nejníž.<br>
<br>
Jedná se o baterku Green Cell, sada na předělání elektrokola. V
balení je baterka v plasovým krámu (kterej jsem rozřezal), ližina
pro ten krám a nabíječka.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 13:16 Lubor Otta
napsal(a):</div>
<blockquote cite="mid:20250416131605.5DFC1C92@centrum.cz">
<pre class="moz-quote-pre">Toto je dotaz hlavně na PH.
Nedávno si zde psal že máš speciální nabíječku dodanou s baterkou, jen se kterou funguje balacování. Jaký je její princip?
Fungovala by i v případě že BMS vypne už při nižším napětí celé baterie o několik voltů?
</pre>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>