<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    No ona rozsvítí zelenou a proud vypne. Ta správná to udělá taky, ale
    až při menším proudu.<br>
    Takže když je baterka horší, nabíječka přestane hřát, protože proud
    klesne, ale pořád nabíjí a svítí červeně.<br>
    <br>
    Závěr ale je, že je to jen mírné prodloužení umírání baterky:-)<br>
    <br>
    Výrazně líp je na tom aktivní balancer, to je najednou jak nová.<br>
    Ale zas může v určitých situacích hodně potrápit slabší články. Aneb
    jízda by dávno skončila vypnutím kvůli nejslabšínu, ale on úplně
    vybitej článek stíhá přinabíjet, takže chudák posledních 10 km
    zažívá "minicykly" třeba 0-5 % při 0 °C. A druhej den se ukáže, že
    ho to jaksi dorazilo. Takže se s tím musí počítat a této situaci se
    vyhnout.<br>
    <br>
    Celkový závěr teda je, že lepší balancování prodlouží použitelnost
    baterky, ale zázraky nečekat.<br>
    Asi jako s tím němcem co schovává věci:<br>
    Lepší pasivní balancování je jako užívání bylinek.<br>
    Aktivní je jako nejmodernější léky.<br>
    Tzn. mírně nebo hodně se prodlouží fáze použitelnosti, ale konec
    prakticky neoddálen.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 14:03 Lubor Otta
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:20250416140312.9A026CB5@centrum.cz">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Aha, takže "špatná"
        nabíječka rozsvítí zelenou že hotovo, ale když jí tam přez noc
        ponecháš, tak se to vybalancuje?</p>
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Já znám čínské BMS
        které začnou balancovat malým proudem zhruba .1V</p>
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> před koncem, ale pak
        komplet vypnou dobíjení a smůla.</p>
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
      <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
        > Od: "Pavel Hudeček" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a><br>
        > Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
        > Datum: 16.04.2025 13:47<br>
        > Předmět: Re: Top balacer<br>
        ></p>
      No to je jinak. BMS v baterce umí omezit celkovej proud, aby
      získala víc času na pasivní balancování běžnejma 15 mA nebo kolik.
      No a mám 3 nabíječky, který se lišej tím jak malej proud prohlásej
      za konec nabíjení. Ta dodaná s baterkou co má tu BMS, má tu
      hranici nejníž.<br>
      <br>
      Jedná se o baterku Green Cell, sada na předělání elektrokola. V
      balení je baterka v plasovým krámu (kterej jsem rozřezal), ližina
      pro ten krám a nabíječka.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 13:16 Lubor Otta
        napsal(a):</div>
      <blockquote cite="mid:20250416131605.5DFC1C92@centrum.cz">
        <pre class="moz-quote-pre">Toto je dotaz hlavně na PH.
Nedávno si zde psal že máš speciální nabíječku dodanou s baterkou, jen se kterou funguje balacování. Jaký je její princip?
Fungovala by i v případě že BMS vypne už při nižším napětí celé baterie o několik voltů?
</pre>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>