<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">To v každém případě. Ale to aktivní
        balancování má ještě jednu výhodu:Články nemusí být vadné, jen
        prostě nemají stejnou kapacitu. </font></p>
    <p><font face="Arial">Hloupější aktivní balancer prostě průběžně
        přelévá energii z článku s největším napětím do toho s
        nejmenším. Funguje to i pokud má větší vnitřní odpor. Při zátěži
        na něm víc poklesne napětí a balancer mu pomáhá. Při nabíjení na
        něm naopak stoupne napětí a poteče do něj menší proud. Je to
        šetrné, ale článek s větším vnitřním odporem se
        nenabije/nevybije úplně.<br>
      </font></p>
    <p><font face="Arial">Chytrý balancer si porovná články a pomáhá
        tomu s menší kapacitou. Nezávisle na tom, jak velký vnitřní
        odpor každý článek má. </font></p>
    <p><font face="Arial">Myslím, že takový balancer je pro Vás velmi
        důležitý, protože zajistí, že všechny čláky budou nabity na
        maximum a naopak při vybíjení jsou všechny namáhané skoro
        stejně.<br>
      </font></p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.4.2025 v 14:39 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:4ddd36e3-707d-42de-9694-4a1030e1728a@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      No ona rozsvítí zelenou a proud vypne. Ta správná to udělá taky,
      ale až při menším proudu.<br>
      Takže když je baterka horší, nabíječka přestane hřát, protože
      proud klesne, ale pořád nabíjí a svítí červeně.<br>
      <br>
      Závěr ale je, že je to jen mírné prodloužení umírání baterky:-)<br>
      <br>
      Výrazně líp je na tom aktivní balancer, to je najednou jak nová.<br>
      Ale zas může v určitých situacích hodně potrápit slabší články.
      Aneb jízda by dávno skončila vypnutím kvůli nejslabšínu, ale on
      úplně vybitej článek stíhá přinabíjet, takže chudák posledních 10
      km zažívá "minicykly" třeba 0-5 % při 0 °C. A druhej den se ukáže,
      že ho to jaksi dorazilo. Takže se s tím musí počítat a této
      situaci se vyhnout.<br>
      <br>
      Celkový závěr teda je, že lepší balancování prodlouží použitelnost
      baterky, ale zázraky nečekat.<br>
      Asi jako s tím němcem co schovává věci:<br>
      Lepší pasivní balancování je jako užívání bylinek.<br>
      Aktivní je jako nejmodernější léky.<br>
      Tzn. mírně nebo hodně se prodlouží fáze použitelnosti, ale konec
      prakticky neoddálen.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 14:03 Lubor Otta
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:20250416140312.9A026CB5@centrum.cz">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Aha, takže "špatná"
          nabíječka rozsvítí zelenou že hotovo, ale když jí tam přez noc
          ponecháš, tak se to vybalancuje?</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Já znám čínské BMS
          které začnou balancovat malým proudem zhruba .1V</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> před koncem, ale
          pak komplet vypnou dobíjení a smůla.</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
          > Od: "Pavel Hudeček" <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
            href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"><edizon@seznam.cz></a><br>
          > Komu: <a
            class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
          > Datum: 16.04.2025 13:47<br>
          > Předmět: Re: Top balacer<br>
          ></p>
        No to je jinak. BMS v baterce umí omezit celkovej proud, aby
        získala víc času na pasivní balancování běžnejma 15 mA nebo
        kolik. No a mám 3 nabíječky, který se lišej tím jak malej proud
        prohlásej za konec nabíjení. Ta dodaná s baterkou co má tu BMS,
        má tu hranici nejníž.<br>
        <br>
        Jedná se o baterku Green Cell, sada na předělání elektrokola. V
        balení je baterka v plasovým krámu (kterej jsem rozřezal),
        ližina pro ten krám a nabíječka.<br>
        <br>
        PH<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.04.2025 v 13:16 Lubor Otta
          napsal(a):</div>
        <blockquote cite="mid:20250416131605.5DFC1C92@centrum.cz">
          <pre class="moz-quote-pre">Toto je dotaz hlavně na PH.
Nedávno si zde psal že máš speciální nabíječku dodanou s baterkou, jen se kterou funguje balacování. Jaký je její princip?
Fungovala by i v případě že BMS vypne už při nižším napětí celé baterie o několik voltů?
</pre>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>