<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Neměl. Měl sice "prý" všechny ovládací prvky
jako A320, ale naklánět se neuměl. Plnohodnotný simulátor je ale
za trochu jinou cenu. I tak je to velmi zajímavý zážitek. <br>
Já se ho přesně na to zeptal. On říkal, že ve dne bych si toho
určitě všiml, ale v noci, kdy nevidíte ven, často ne, protože on
i náklon 10 stupňů, když sedíte, moc nevadí, ale když si
stoupnete, je to hodně znát. <br>
Ale prý je ten simulátor natolik dobrý, že začínající piloti na
něm trénují. Je to mnohem levnější, než plnohodnotný simulátor
na letišti.</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 9.4.2025 v 19:11 Lubor Otta
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:20250409191112.E3295471@centrum.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pane Záruba, ten
simulátor měl i naklápěcí sedačku?</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Četl jsem rozhovor s
operátorem nějakého takového simulátoru, psalo se tam že při
očekávaném tvrdém přistání raději vypne hydrauliku, aby
nepopraskaly hadice. Já si laicky představuji že ten váš náklon
by se na té sedačce měl projevit.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
> Od: "Martin Záruba" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:swz@volny.cz"><swz@volny.cz></a><br>
> Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
> Datum: 08.04.2025 10:06<br>
> Předmět: Re: ETCS<br>
></p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">Naprosto
souhlasím. </font></p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">A
abych se vrátil k článku o pilotech/strojnících, přidám jednu
vlastní zkušenost: Nikdy jsem neřídil opravdové letadlo, mimo
modelu, takže mírnou představu o aerodynamice mám. Ale dostal
jsem jako dárek 3 hodiny na simulátoru A320, kde vedle mě
seděl opravdový pilot, zjevně už v důchodu. Po krátkém
seznámení s tou obrovskou horou přístrojů jsem snadno vzlétl,
snadno letěl určítým kurzem a celkem snadno pomocí ILS
přistál. Dělal si ze mě legraci - vidíte, je to snadné. Tak
jsme zkusili, že mi bude dělat závady. Po vzletu vysadil
autopilot. To bylo celkem snadné. Udržel jsem celkem kurz i
výšku. Pak to ale bylo těžší. Vypnul jeden motor. Letadlo
pochopitelně začalo zatáčet, což bylo snadné srovnat, přidat
druhému motoru a udržet i rychlost a výšku. Pak ale řekl
"víte, co jste udělal špatně?" Nevěděl jsem. Letušky by vás
nepochválily, podívejte se na umělý horizont. Letadlo letělo v
náklonu. Pochopitelně. Ale už mi nedošlo, že musím i nohama
pootočit směrovku, aby se náklon vyrovnal. No a pak dal
všechno do pořádku, jen nefungovalo ILS. Nepřistál jsem ani
náhodou.</font></p>
<pre class="moz-signature">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 7.4.2025 v 19:08 Petr Labaj
napsal(a):</div>
<blockquote
cite="mid:c4e62583-7448-3dbc-c1c3-09fa45db352f@volny.cz"><a
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">ttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>