<div dir='auto'>Tohle je ale pohled technika a nikoliv pilota nebo doktora - ti ÄŤasto jenom tušĂ, jak vÄ›c funguje, ale uĹľ ne proÄŤ nefunguje a tedy pĹ™edkládanĂ© hodnoty berou automaticky za správnĂ©. U dráhy je to stejnĂ©, vĂ˝pravÄŤĂ prostÄ› zabezpeÄŤovacĂmu zaĹ™ĂzenĂ musĂ věřit, nemá šanci si jeho správnu funkci ještÄ› nÄ›jak kontrolovat. A ještÄ› hĹŻĹ™ je na tom strojvedoucĂ. KdyĹľ vidĂ návÄ›stidlo kterĂ© nesprávnÄ› svĂtĂ, tak je to pochybná návÄ›st a on musĂ zastavit. Tedy provĂ©st bezpeÄŤnou reakci. A aĹľ potom zjišťovat, co se dÄ›je. V autÄ› je to všechno jinak, tam je za vše odpovÄ›dnej Ĺ™idiÄŤ, a tomu takĂ© odpovĂdajĂ reakÄŤnĂ doby a brzdná dráha.<div dir="auto">A k cenám - jak uĹľ jsem psal, dráha je proti autĹŻm kusovka, a tomu vše odpovĂdá. ProstÄ› je ten trh malej, takĹľe sloĹľitá a nákladná optimalizace vĂ˝roby se prostÄ› nemá šanci zaplatit.</div><div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 2. 4. 2025 16:49 napsal uĹľivatel Petr Labaj <labaj@volny.cz>:<br type="attribution" /><blockquote class="quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div>
MyslĂm, Ĺľe ne.<br />
Ĺ˝e hlavnĂ problĂ©m je v tom, Ĺľe by se muselo chtĂt.<br />
<br />
Pokud někam nainstaluju čidlo, tak to neznamená, že vypnu hlavu a
všechny ostatnà mechanismy.<br />
Nákladové listy by se jistě dělaly pořád.<br />
<br />
NavĂc zrovna u 3-bodovĂ©ho uchycenĂ celkem dobĹ™e vyváženĂ©ho objektu
je situace a to lepšĂ.<br />
Pokud jedna zadnĂ noha bude hlásit zatĂĹľenĂ 25 tun (coĹľ bude hodnota
obvyklá) a druhá bude hlásit 5 nebo naopak 50 tun, tak asi i hodně
průměrný programátor dokáže vymyslet, že by to mohlo na obrazovce
ohlásit nesoulad měřenĂ s oÄŤekávánĂm.<br />
<br />
PL<br />
<br />
*******************<br />
<br />
<div>Dne 2.4.2025 v 16:36 Tomáš Mádr
napsal(a):<br />
</div>
<blockquote>
<div dir="auto">Technicky by to šlo, problém je bezpečnost, tedy
udÄ›lat cokoliv takovĂ©ho tak, aby na to bylo vÄ›tšà spolehnutĂ,Â
neĹľ na lidi dnes. VÄŤetnÄ› ĂşdrĹľby, Ĺľivotnosti a všeho co s tĂm
souvisĂ. U ETCS je to stejnĂ©. ProtÄ› jak poznat, Ĺľe to funguje
blbÄ›. Vlak nebrzdĂ, ale lehce zpomaluje a letadlo nahoĹ™e samo
dlouho nevydrĹľĂ. Na všechny vÄ›ci u dráhy se dÄ›lá analĂ˝za
rizik....
<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
</div>
<div><br />
<div class="elided-text">Dne 2. 4. 2025 16:19 napsal uĹľivatel
Petr Labaj <a href="mailto:labaj@volny.cz"><labaj@volny.cz></a>:<br type="attribution" />
<blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<p dir="ltr">
<br />
Tohle je stejnÄ› zajĂmavĂ©.
<br />
PĹ™i kaĹľdĂ© podobnĂ© události si vĹľdy znovu Ĺ™Ăkám, jestli je
fakt tak <br />
šĂlenĂ˝ problĂ©m do kaĹľdĂ© ze 3 noh letadla osadit vhodnÄ›
dimenzovanĂ˝ <br />
tenzometr.
<br />
Nakonec tlumĂcĂ pruĹľiny uĹľ tam stejnÄ› jsou, tak by k nim
staÄŤilo <br />
nainstalovat měřič průhybu a čas od času je při těžké
ĂşdrĹľbÄ› letadla <br />
překalibrovat.
<br />
<br />
PL
<br />
<br />
*******************
<br />
<br />
Dne 2.4.2025 v 15:55 Daniel Valuch napsal(a):
<br />
> v lietadle je to presne to iste. Ked pilot zle zada
hmotnost, zle mu <br />
> to vypocita rychlosti a potom sa docitame v novinach,
ze zburali <br />
> anteny na konci drahy :-)
<br />
> Stava sa to castejsie nez by malo. Ludsky faktor je
stale problem. Aj <br />
> ked hmotnost vlaku sa v lokomotive sa da nepriamo
overit tym ze system <br />
> pozna sklon, aplikovany vykon a zrychlenie.
<br />
> b.
<br />
>
<br />
>
<br />
> On 02/04/2025 14:30, Lubor Otta wrote:
<br />
>> TakĹľe se to tvářà neprĹŻstĹ™elnÄ›, ale kdyĹľ fĂra
špatně zadá hmotnost, <br />
>> tak mĹŻĹľe k nehodÄ› dojĂt. Zvlášť aĹľ se zavedou
virtuálnĂ balĂzy.
<br />
>> Lubor
<br />
</p>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
<br />
</div>
</blockquote></div><br></div>