<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Jasně, pokud zrovna tohle není Váš koníček, tak to asi nestojí zato.
    Tím spíš, když to ani není Vaše auto.<br>
    <br>
    Mně by na tom z čistě technického hlediska zajímaly 2 věci.<br>
    Jednak jestli se přece jen nedá v nastavení auta nějak zařídit, aby
    začalo nabíjet hned po připojení kabelu.<br>
    A druhá jestli přece jen neexistuje nějaká varianta, jak udržet auto
    "ve střehu" i když momentálně nenabíjí.<br>
    Tedy generovat mu třeba to PWM se střídou menší než 3%. Což by podle
    mě mohlo/mělo znamenat, že proces nabíjení stále pokračuje (protože
    PWM jede), ale aktuálně se nenabíjí (protože méně než 3%).<br>
    Ten režim méně než 3% tam asi není jen tak zbůhdarma. Zřejmě tím
    autoři standardu měli něco v záměru.<br>
    <br>
    Ale to by znamenalo se k tomu signálu CP nějak dostat.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *****************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 30.3.2025 v 10:25 Jirka Mww
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu2kYXve-kitBOfT_ykoQxAuYSxcosZ+O-LZ0DqvBrZ+MQ@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">
        <div>Já jsem tohle vlákno začal a to vzhledem k absolutní
          neznalosti problematiky.  Snahy o nabíjení elektromobilu z
          přebytků FVE </div>
        <div>ukončím, mám k tomu dvě kategorie důvodů.  První jsou
          technické :</div>
        <div>1. Nabíjení elektromobilu jde zapnout jen dvěma způsoby,
          buďto na panelu auta, nebo mobilní aplikací.</div>
        <div>2. Mobilní aplikace zřejmě funguje přes telefonního
          operátora , na vzdálenosti k autu nezáleží, v garáži není Wifi
          .</div>
        <div>3. Při nákupu toho auta byla majiteli nainstalována
          ovládací  aplikace.  Neví se kde a jestli je v autě nějaká
          SIM, neví se ani žádné její číslo.</div>
        <div>4. Nějak se vlamovat do komunikace mezi wallboxem a autem
          rozhodně nebudu , ani hledat nějaký 12V drát. Není to moje,
          riziko nějakého problému není úplně zanedbatelné.  Dokumentace
          wallboxu a ničem takovém nepíše, dotaz na výrobce zatím nebyl
          zodpovězen. </div>
        <div>Pak jsou tady ještě důvody ekonomické.</div>
        <div>1. V současné době se elektromobil nabíjí v noci po dobu NT
          a za spotové ceny.  Od začátku roku to zatím vychází cca na 5
          Kč/kWh. </div>
        <div>2. Přebytek z FVE , použitelný na nabíjení, bude v průměru
          asi 100 kWh za měsíc.  V zimě míň, v létě víc,.  Reálně se ale
          100% tohoto výkonu </div>
        <div>na nabíjení využít nedá, protože to auto není pořád doma. 
          Viděl bych to tak na 50% t.j. 50 kWh.   </div>
        <div>3. Za přetok dostanu od TEDOMu 1 Kč za KWh.</div>
        <div>4. Měsíční úspora  by tedy byla cca 50 * (5 -1) =  200 Kč. </div>
        <div><br>
        </div>
        <div>  To opravdu nedává smysl se s tím trápit.  </div>
        <div><br>
        </div>
        <div> </div>
        <div>
          <div dir="ltr" class="gmail_signature"
            data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
            Jirka Sloupenský  OK1MWW</div>
        </div>
        <br>
      </div>
    </blockquote>
  </body>
</html>