<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Jasně, pokud zrovna tohle není Váš koníček, tak to asi nestojí zato.
Tím spíš, když to ani není Vaše auto.<br>
<br>
Mně by na tom z čistě technického hlediska zajímaly 2 věci.<br>
Jednak jestli se přece jen nedá v nastavení auta nějak zařídit, aby
začalo nabíjet hned po připojení kabelu.<br>
A druhá jestli přece jen neexistuje nějaká varianta, jak udržet auto
"ve střehu" i když momentálně nenabíjí.<br>
Tedy generovat mu třeba to PWM se střídou menší než 3%. Což by podle
mě mohlo/mělo znamenat, že proces nabíjení stále pokračuje (protože
PWM jede), ale aktuálně se nenabíjí (protože méně než 3%).<br>
Ten režim méně než 3% tam asi není jen tak zbůhdarma. Zřejmě tím
autoři standardu měli něco v záměru.<br>
<br>
Ale to by znamenalo se k tomu signálu CP nějak dostat.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 30.3.2025 v 10:25 Jirka Mww
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu2kYXve-kitBOfT_ykoQxAuYSxcosZ+O-LZ0DqvBrZ+MQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">
<div>Já jsem tohle vlákno začal a to vzhledem k absolutní
neznalosti problematiky. Snahy o nabíjení elektromobilu z
přebytků FVE </div>
<div>ukončím, mám k tomu dvě kategorie důvodů. První jsou
technické :</div>
<div>1. Nabíjení elektromobilu jde zapnout jen dvěma způsoby,
buďto na panelu auta, nebo mobilní aplikací.</div>
<div>2. Mobilní aplikace zřejmě funguje přes telefonního
operátora , na vzdálenosti k autu nezáleží, v garáži není Wifi
.</div>
<div>3. Při nákupu toho auta byla majiteli nainstalována
ovládací aplikace. Neví se kde a jestli je v autě nějaká
SIM, neví se ani žádné její číslo.</div>
<div>4. Nějak se vlamovat do komunikace mezi wallboxem a autem
rozhodně nebudu , ani hledat nějaký 12V drát. Není to moje,
riziko nějakého problému není úplně zanedbatelné. Dokumentace
wallboxu a ničem takovém nepíše, dotaz na výrobce zatím nebyl
zodpovězen. </div>
<div>Pak jsou tady ještě důvody ekonomické.</div>
<div>1. V současné době se elektromobil nabíjí v noci po dobu NT
a za spotové ceny. Od začátku roku to zatím vychází cca na 5
Kč/kWh. </div>
<div>2. Přebytek z FVE , použitelný na nabíjení, bude v průměru
asi 100 kWh za měsíc. V zimě míň, v létě víc,. Reálně se ale
100% tohoto výkonu </div>
<div>na nabíjení využít nedá, protože to auto není pořád doma.
Viděl bych to tak na 50% t.j. 50 kWh. </div>
<div>3. Za přetok dostanu od TEDOMu 1 Kč za KWh.</div>
<div>4. Měsíční úspora by tedy byla cca 50 * (5 -1) = 200 Kč. </div>
<div><br>
</div>
<div> To opravdu nedává smysl se s tím trápit. </div>
<div><br>
</div>
<div> </div>
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature"
data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
Jirka Sloupenský OK1MWW</div>
</div>
<br>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>