<div dir="ltr"><div>Jediné, co ještě plánuji vyzkoušet je postupně snižovat to regulační napětí 0- 10V a sledovat, jakým výkonem se nabíjí až do okamžiku, kdy si to nabíjení elektromobil sám vypne. </div><div>To jsou věci, které mám plně pod kontrolou. Pokud bych se dostal na nějakou přijatelně malou hodnotu , kterou bych byl ochoten obětovat z baterie FVE , případně ze sítě při VT, tak bych to tak možná provozoval. Musel bych ale nějak odhadnout tu ekonomiku. Za přijatelnou hodnotu bych v tomto okamžiku bral tak 1 kW. Další pokusy , především mezi Wallboxem a autem, dělat nebudu ani nebudu hledat žádný CP signál v kabelu. </div><div> </div><div><div dir="ltr" class="gmail_signature" data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>Jirka Sloupenský OK1MWW</div></div><br></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 30. 3. 2025 v 16:22 odesílatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Určitě v tom bude hrát roli zejména ta bezpečnost.<br>
<br>
Ale možná i pohodlnost a hlavně to, že to "otcové zakladatelé" tam <br>
vymysleli.<br>
A bude muset přijít zase nějaký nový Musk a předefinovat standard.<br>
<br>
Kompletní odpojení trakční baterky při problému je jistě silný argument.<br>
Ale pokud by se příslušný měnič dal dovnitř baterky, jako je tam v <br>
současnosti BMS, tak by se bezpečnostní poměry nějak výrazně nezměnily.<br>
Při problému by (stejně jako teď) zabezpečení odpojilo jak baterku, tak <br>
nově i ten měnič.<br>
<br>
Někde jsem snad zaznamenal statistiku, že je statisticky víc incidentů v <br>
důsledku nějakého excesu té 12V baterky než v důsledku problému s <br>
trakční baterkou.<br>
Ono i pořádně tvrdých 12V umí udělat svoje.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
Dne 30.3.2025 v 12:41 Jaroslav Buchta napsal(a):<br>
> Asi taky bezpecnost, trakcni baterie se odpojuje v klidu stykacem.<br>
><br>
> Dne 30.03.2025 v 12:11 Petr Simek napsal(a):<br>
>> On Sun, 30 Mar 2025, Martin Záruba wrote:<br>
>><br>
>>> To mi připomělo; proč tam vlastně musí být ta 12V baterie a nemůže <br>
>>> to dodávat trakční baterie?<br>
>>><br>
>>> Martin Záruba<br>
>><br>
>> Spousta veci tam bezi na 12V a nemusi kvuli tomu porad bezet menic<br>
>> ktery by byl na docela velky vykon takze jeho nulova spotreba by<br>
>> nebyla mala.<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>