<div dir="auto">Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM, kterou posílám do garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to pošlu do wallboxu a ten z toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle do auta. K tomu druhému PWM drátu ale nemám přístup. Jak tedy donutit ten elektromobil začít nabíjet ?</div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne so 29. 3. 2025 22:07 uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.<br>
Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně Vaše na
to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné ...).<br>
Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme skutečně
7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).<br>
<br>
Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s granulitou
0.1A.<br>
A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i překládat do
střídy s touto granulitou. Nejen je tak dostávat.<br>
<br>
Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco koncernového?
Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete nezveřejňovat.<br>
<br>
Díky.<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div>Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
<div>Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky 1kHz se
stridou, ktera ridi nabijeci proud. Reakce na zmenu sirky je
okamzita. Jake jsou skoky, to nevim, v praxi neznatelne.
Bezne nabijeci kabely to maji napevno a behem nabijeni se
neda strida menit. Ty tzv “chytre” maji prevodnik napeti
(10-0)V na stridu, coz v uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ
jako generator trojuhelniku a druhy jako komparator.</div>
<div>V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi i nad
jeho limit, proste jen nabiji plnym proudem.</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
<div style="FONT:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
<div><b>From:</b> <a title="labaj@volny.cz" href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Petr Labaj</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Saturday, March 29, 2025 8:45 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a>
</div>
<div><b>Subject:</b> Re: nabíjení elektromobilu z FVE</div>
</div>
</div>
<div> </div>
</div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Měřil
jste prosím reakci auta na ten analogově řízený signál?<br>
Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat proudové
omezení toho DC-DC měniče, který vlastní nabíjení dělá?<br>
Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve výsledku
reálně po velkých skocích?<br>
Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by mě to
zajímalo.<br>
<br>
Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v Lidlu a
chci si koupit ten jejich Wallbox. Který má podle mě skvělý
poměr výkonu ku ceně.<br>
Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat nabíjecí
proud s granulitou 0.1A.<br>
Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když to
zřejmě nebude univerzálně platné.<br>
<br>
Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké skoky
jako třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se možná vyplatilo
tomu udělat "batoh".<br>
Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by řídila
jen frekvenci toho nabíjecího signálu.<br>
V závislosti na původním signálu a na vzdáleném řízení (nebo
pro začátek jenom na nějakém kroutítku).<br>
Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího DC) by se
nechala v té původního Wallboxu.<br>
<br>
Díky.<br>
PL<br>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>