<div dir="auto">Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM, kterou posílám do garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to pošlu do wallboxu a ten z toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle do auta. K tomu druhému PWM drátu ale nemám přístup. Jak tedy donutit ten elektromobil začít nabíjet ?</div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne so 29. 3. 2025 22:07 uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
  
    
  
  <div>
    Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.<br>
    Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně Vaše na
    to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné ...).<br>
    Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme skutečně
    7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).<br>
    <br>
    Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
    vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s granulitou
    0.1A.<br>
    A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i překládat do
    střídy s touto granulitou. Nejen je tak dostávat.<br>
    <br>
    Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco koncernového?
    Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete nezveřejňovat.<br>
    <br>
    Díky.<br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div>Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      
      <div dir="ltr">
        <div style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
          <div>Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky 1kHz se
            stridou, ktera ridi nabijeci proud. Reakce na zmenu sirky je
            okamzita. Jake jsou skoky, to nevim, v praxi neznatelne.
            Bezne nabijeci kabely to maji napevno a behem nabijeni se
            neda strida menit. Ty tzv “chytre” maji prevodnik napeti
            (10-0)V na stridu, coz v uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ
            jako generator trojuhelniku a druhy jako komparator.</div>
          <div>V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi i nad
            jeho limit, proste jen nabiji plnym proudem.</div>
          <div>aze</div>
          <div> </div>
          <div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
            <div style="FONT:10pt tahoma">
              <div> </div>
              <div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
                <div><b>From:</b> <a title="labaj@volny.cz" href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Petr Labaj</a> </div>
                <div><b>Sent:</b> Saturday, March 29, 2025 8:45 PM</div>
                <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a>
                </div>
                <div><b>Subject:</b> Re: nabíjení elektromobilu z FVE</div>
              </div>
            </div>
            <div> </div>
          </div>
          <div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Měřil
            jste prosím reakci auta na ten analogově řízený signál?<br>
            Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat proudové
            omezení toho DC-DC měniče, který vlastní nabíjení dělá?<br>
            Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve výsledku
            reálně po velkých skocích?<br>
            Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by mě to
            zajímalo.<br>
            <br>
            Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v Lidlu a
            chci si koupit ten jejich Wallbox. Který má podle mě skvělý
            poměr výkonu ku ceně.<br>
            Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat nabíjecí
            proud s granulitou 0.1A.<br>
            Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když to
            zřejmě nebude univerzálně platné.<br>
            <br>
            Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké skoky
            jako třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se možná vyplatilo
            tomu udělat "batoh".<br>
            Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by řídila
            jen frekvenci toho nabíjecího signálu.<br>
            V závislosti na původním signálu a na vzdáleném řízení (nebo
            pro začátek jenom na nějakém kroutítku).<br>
            Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího DC) by se
            nechala v té původního Wallboxu.<br>
            <br>
            Díky.<br>
            PL<br>
          </div>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </div>

_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>