<div dir="ltr"><div>Tak to jste mě nepotěšili.  Zatím nabíjíme jen v noci , kdy máme NT z D25 a zároveň jsme na spotu, takže ta celková cena nabíjení nevychází zase tak špatně. </div><div>Chtěl jsem jen rozumně využít ty přetoky.  Nabíjet EV z baterky od FVE ani se sítě v době VT se mi nejeví úplně rozumné. Budu to muset nějak propočítat.  </div><div><br></div><div><div dir="ltr" class="gmail_signature" data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>Jirka Sloupenský  OK1MWW</div></div><br></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28. 3. 2025 v 17:51 odesílatel AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:10pt;font-family:Arial;color:rgb(0,0,0)">
<div>Tento problém znám, EVSE se musí nastavit tak, aby nabíjecí proud neklesl 
pod 6A, jinak se to vypne. Když slunce zajde, tak to ovšem převezme síť. Když se 
proud sníží pod 6A, nabíjení se vypne a pak možná jednou zapne, ale v 
proměnlivém počasí to pak při dalším vysvitnutí slunce hodí chybu nabíjení. 
</div>
<div>Zatím to řeším oklikou nabíjení přes měnič a baterie nebo v době nízkých 
cen ze sítě. Řešením by bylo, pokud je proud vyšší než 6A, nabíjet ze sítě, tedy 
z FVP, menší než 6A - přepnout nabíjení na výstup měniče.</div>
<div>aze</div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="jirka.mww@gmail.com" href="mailto:jirka.mww@gmail.com" target="_blank">Jirka Mww</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Friday, March 28, 2025 5:31 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW 
konference</a> </div>
<div><b>Subject:</b> OT: nabíjení elektromobilu z FVE</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">
<div>Dobrý den,</div>
<div> </div>
<div>začalo svítit a máme přebytky z FVE, tak jsem začal řešit, jak je využít 
pro nabíjení elektromobilu, který má zeť na firmu.  Je to nějaké MG, typ 
teď nevím, ale setkal jsem se s následujícím problémem, který je možná 
obecný.  Z měniče Goodwe jsem schopen vyčíst velikost přetoku do sítě a 
přes PWM řídit nabíjecí Wallbox  tak, aby nabíjel výkonem, odpovídajícím 
přetoku do sítě.  </div>
<div>Celkem to funguje, ale bohužel nastávají i v době slunečního svitu situace 
kdy přetok klesne krátkodobě k nule ( mrak, zapnutí pračky nebo myčky atd. 
).  V tomto okamžiku se nabíjení elektromobilu vypne  a když se 
dodávka energie obnoví, už se v nabíjení nepokračuje a musí se to přes mobilní 
aplikaci znovu spustit.  Tohle v podstatě vylučuje reálné využití přetoků z 
FVE pro nabíjení elektromobilu.  </div>
<div>Nemáte s něčím podobným někdo zkušenost ?   Návod k tomu autu to 
neřeší. </div>
<div> </div>
<div>
<div class="gmail_signature" dir="ltr">Zdravi<br>Jirka Sloupenský  
OK1MWW</div></div></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>