<div dir="ltr"><div>Vyměnitelné baterky v elektroautech mají celou řadu nevýhod, technických a taky finančních:</div><div><br></div><div>1) napevno vestavěná baterie = pevnější konstrukce auta, taky konektor se neopotřebuje neustálým rozpojováním</div><div>2) naprosté sci-fi, že by se výrobci sjednotili na rozměrech akumulátorů - každé auto je trochu jiné, podvozek, konstrukce, varianta karoserie</div><div>3) musíte vyrobit ne X baterií pro X aut, ale X+(hodně) baterií - a to drahých baterií, musíte je někde skladovat = máte drahé a velké součástky, navíc hořlavé</div><div>4) musíte se o ty náhradní baterky starat = dobít je; a musíte jich mít dost: představte si, že zákazník přijede s prázdnou a chce plnou, aby mohl pokračovat a uslyší "nemáme" - už teď jsou majitelé elektroaut mrzutí, když není volná rychlonabíječka nebo dokonce není volná žádná nabíječka</div><div>5) představte si, že vám tam zákazník nechá svoji vybitou baterii, o které vlastně nevíte vůbec nic, co když bude mít skrytou vadu, v důsledku které vám ve skladu začne hořet?</div><div>6) pokud by snad nějaká EU tohle nařídila, způsobí tím celkem chaos a zděšení mezi automobilkami; USB-C konektor je proti tomu naprostá prkotina; a úplně zákonitě by vzrostla poptávka po baterkách a materiálech na jejich výrobu, co by následovalo? zdražení elektroaut...</div><div><br></div><div>BTW víte, že Tesla to před 11 lety měla? Nejúspěšnější výrobce elektroaut od toho dávno upustil, čím to asi bude?</div><div><br></div><div><a href="https://www.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg">https://www.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg</a></div><div><br></div><div>Pavel Kadečka.</div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 14. 1. 2025 v 22:38 odesílatel Pavel Kořenský <<a href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz">pavel.korensky@dator3.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zdravím,<br>
<br>
pro elektroautíčka považuju standartisované, vyměnitelné battery packy <br>
za jediné možné řešení.<br>
Pokud mají tedy být elektroautíčka nasazena většinově. Ono je to totiž <br>
jediné rozumné řešení. Baterie se skoro vybila ? Zajedu k pumpě (měnící <br>
stanici), tam mi během pár minut vyjmou battery pack a dají nový, <br>
zaplatím rozumný peníz a pokračuju dál.<br>
Co a jak s tím vybitým se děje dál mně nezajímá. Ať si to poskytovatel <br>
služby vozí do jaderné elektrárny nebo na pole k FVE, to je mi fuk.<br>
<br>
Jen mám obavu, že tohle řešení je příliš jednoduché a příliš logické na <br>
to, aby se to prosadilo :)<br>
<br>
Zdraví PavelK<br>
</blockquote></div></div>