<div dir='auto'><div dir="auto">To je krásně vidět ve videích u Nia. Mění se množství článků uvnitř, ale krabice je stejná. Při dnešních možnostech BMS není problém, aby při výměně stanice vyčetla data z obou baterek a podle toho stanovila cenu. Počet cyklů, zbytková kapacita, vnitřní odpor ... Případně možnost si zvolit, jakou kapacitu chci nabrat.</div><div dir="auto">Věřím, že v Číně nebude potíž praštit do stolu a stanovit, aby všichni výrobci používali stejný box. Zvlášť když elektromobilitu tlačí vláda. A daří se to. To je výhoda totality. Nebo nejen totality? Když EK vydá nařízení ... tak ani fyzikální zákony neplatí.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman</div><div><br><div class="elided-text">Dne 15. 1. 2025 13:16 napsal uživatel ajtservis <info@ajtservis.cz>:<br type="attribution"><blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><p dir="ltr">jeste upresnim ty baterky. box co se meni je porad stejnej, jen uvnitr
<br>
je vice nebo mene baterky. takze mechanika vymenny je pokazde stejna.
<br>
t.
<br>
<br>
Dne 15.01.2025 v 13:09 ajtservis napsal(a):
<br>
> to nio power je opravdu vzorove funkcni. koukal jsem na podrobnou
<br>
> reportaz na nemecekem AMS.
<br>
> ALE.
<br>
> je to ekonomickej model jedny firmy(cinsky). tedy jak auta, baterky a
<br>
> vymenikovy stańice od jedny firmy. auta si zakaznici ve vice jak 90%
<br>
> berou s baterkou v pronajmu. ty cinani koupili asi 300 patentu s
<br>
> drivejsiho podobnyho projektu, snad nekdo v eu + izrael, uz jsme to tu
<br>
> probirali. melo to par "much" tak to bylo ukonceno. cinan nakoupil,
<br>
> opravil mouchy a jede mu to jak z praku :-) vymena do 10min celkem.
<br>
> vlastni samo pojizdeni a vymena 5-6min. baterky 3 velikosti.
<br>
> nabijeno na 90% + moznost individualne si nabit na 100%.
<br>
> jedna se o vyssi tridu aut. zadny popojizdela do mesta.
<br>
> pokud dojizdim do prace nebo se pohybuju okolo vymenikovejch stanic,
<br>
> naprosto pouzitelne. a mate zakaznika na udici, coz je super kseft.
<br>
> pokud jsou obe strany spokojeny, idealni :-)
<br>
> jako vzor pro evropsky automobilky, naproto marny :-)
<br>
> t.
<br>
>
<br>
> Dne 15.01.2025 v 12:54 Jindrich Fucik napsal(a):
<br>
>> Tak ta služba nemusí vyhovovat každému. Já například když si beru
<br>
>> sdílenou koloběžku, tak jí nedělám technickou. Prostě vezmu první,
<br>
>> která je na řadě.
<br>
>>
<br>
>> Spoustu věcí uvedených v tomto mailu vychází z paranoidních představ a
<br>
>> nesmyslných požadavků. Dovedu si úplně dobře představit, že pokud mi
<br>
>> baterka nevydrží deklarovanou dobu, vyplním nějaký reklamační formulář
<br>
>> a poskytovatel to se mnou vyřeší.
<br>
>> Hlavně je tady tedy nesprávný předpoklad, že signifikantní počet lidí
<br>
>> s autíčkem na baterku bude jezdit do zahraničí. Naprostá většina
<br>
>> tohoto typu aut nikdy neopustí hranice města. Používají je ženské na
<br>
>> cesty do obchodů a vožení dětí do školy. A to je jejich správné
<br>
>> použití, k tomu se náramně hodí. Rozhodně lépe než SUV s třílitrovým
<br>
>> motorem.
<br>
>>
<br>
>> Ale to je moc akademická diskuze.
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>> ---------- Původní e-mail ----------
<br>
>> Od: Šerých Jakub <Serych@panska.cz>
<br>
>> Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz>
<br>
>> Datum: 15. 1. 2025 10:26:08
<br>
>> Předmět: RE: [OT] Fén - vypadá to jako apríl,
<br>
>> ale ono je to snad myšleno vážně
<br>
>> No toho já bych se tedy hodně bál. Kolikrát se stane, když měníte
<br>
>> plynovou bombu, že si říkáte: "tenhle rezavej šunt, co mi dali, nebude
<br>
>> tomu unikat nebo neupadne úplně kohout?"
<br>
>>
<br>
>> A teď si představte, jak to bude fungovat u baterek. Někdo pojede,
<br>
>> lehce někde ťukne a baterky se lehce poničí, tak dojede k první pumpě
<br>
>> honem si je vyměnit. Vezmou mu je? Kdo bude ručit za jejich stav? A
<br>
>> pokud mu je nevezmou, tak kde je hranice, kdy už je nevezmou?
<br>
>>
<br>
>> Dovedu si představit, že pojedu do zahraničí, těsně před hranicí si
<br>
>> naposledy vyměním baterky, dají mi nějaký hodně jetý, ale funkční
<br>
>> pack, a při další výměně mi v německé navoněné pumpě řeknou: "pardon,
<br>
>> ale baterky v takovémhle stavu vám rozhodně nevyměníme".
<br>
>>
<br>
>> To prostě není vůbec tak jednoduché, jak se na první pohled v zeleně
<br>
>> přebarvené reklamě může zdát.
<br>
>>
<br>
>> Navíc právě v baterkách je v téhle oblasti největší vývoj, a pokud je
<br>
>> závaznými EU předpisy unifikujete, tak ho zastavíte nebo aspoň značně
<br>
>> zbrzdíte.
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>> Jakub Šerých
<br>
>>
<br>
>> _______________________________________________
<br>
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
<br>
>> Hw-list@list.hw.cz
<br>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>
>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
<br>
Hw-list@list.hw.cz
<br>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>
</p>
</blockquote></div><br></div></div>