<div dir='auto'><div>Nio.com/nio-power Je tam video automatickĂ© mÄ›niÄŤky akupackĹŻ aut. ZĹ™ejmÄ› reklamnĂ­, ale dost realistickĂ©. ZĹ™ejmÄ› to se swapem myslĂ­ vážnÄ›. Aby ne. KdyĹľ uĹľ baterky, tak je to nejrozumnÄ›jší Ĺ™ešenĂ­ ve všech smÄ›rech. MĂ­sto desĂ­tek minut odjedu hned. Dlouho neblokuju nabĂ­jeÄŤku, takĹľe stanic nemusĂ­ bĂ˝t tolik. Packy se mohou nabĂ­jet v dobÄ›, kdy zrovna svĂ­tĂ­ a energie je aĹľ moc. PonÄ›kud elegantnÄ›jší Ĺ™ešenĂ­, neĹľ maĹ™iÄŤe. PĹ™i tamnĂ­m poÄŤtu elektroaut zmaří energie opravdu hodnÄ›. Fakt je, Ĺľe jsme v Ăşnoru cestovali pĹ™es Peking. Prakticky všechna auta ve mÄ›stÄ› na baterky. A nebylo jich málo. MÄ›li jsme jeden den a vyuĹľili ho na obhlĂ©dnutĂ­ památek, ale stále jsem scanoval okolĂ­. Nenarazil jsem na jedinou nabĂ­jeÄŤku. A to jsem se hodnÄ› snaĹľil. Ĺ koda, Ĺľe nebyla moĹľnost s nÄ›kĂ˝m poklábosit. PrĹŻvodkynÄ› byla naprosto mimo obor.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman <br><div dir="auto"><br><div class="elided-text">Dne 14. 1. 2025 20:45 napsal uĹľivatel Pavel HudeÄŤek <edizon@seznam.cz>:<br type="attribution"><blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><p dir="ltr">Zrovna nedávno jsem ÄŤet, moĹľná tady, Ĺľe v ÄŚĂ­nÄ› swap rozjĂ­ĹľdÄ›j ve velkĂ˝m.
<br>

<br>
NevidÄ›l bych v tom problĂ©m: PodobnÄ› jako tĹ™eba EU nakázala, Ĺľe kaĹľdej 
<br>
novej mobil musĂ­ jĂ­t normálnÄ› nabĂ­jet pĹ™es USB-C (a pĹ™es nÄ›j si dohodne 
<br>
U/I jakĂ˝ chce), tak mĹŻĹľe, aĹľ se ukáže, jakĂ© provedenĂ­ je dobrĂ©, nakázat 
<br>
Ĺľe baterky majĂ­ 3 velikosti a ke kaĹľdĂ© velikosti bude pĹ™esnĂ˝ tvar, 
<br>
zpĹŻsob uchycenĂ­, konektory, jejich umĂ­stÄ›nĂ­ a pinout. Pak ještÄ› rozsah 
<br>
napÄ›tĂ­ a min proud, do kterĂ˝ch se obsah danĂ© velikosti bedny musĂ­ vejĂ­t.
<br>

<br>
Jeden protokol pro komunikaci s vozem a nabĂ­jeÄŤkou, jedno API pro 
<br>
pronájem a hotovo.
<br>

<br>
(Tohle je jeden z mála příkladĹŻ, kdy státnĂ­ regulace má jasnĂ˝ uĹľitek)
<br>

<br>
Co bude uvnitĹ™ standardizovanĂ© bedny, s jakou kapacitou, jak se to 
<br>
nabĂ­jĂ­ a chová v rĹŻznĂ˝ch situacĂ­ch, zĹŻstane domĂ©nou vĂ˝robce, stejnÄ› tak 
<br>
obchodnĂ­ model a marketing. UĹľivatel si v libovolnĂ˝ apce k tomu urÄŤenĂ˝ 
<br>
nastavĂ­ svĂ˝ preference, ÄŤĂ­slo karty nebo gĹŻgl-pay a hotovo.
<br>

<br>
Nebo to neudÄ›lá uĹľivatel, ale majitel sdĂ­lenĂ˝ch aut, to je pro vÄ›tší 
<br>
mÄ›sta jedinĂ© dlouhodobÄ› ĂşnosnĂ© Ĺ™ešenĂ­.
<br>

<br>
OstatnÄ› sdĂ­lenĂ˝ koloběžky maj vĂ˝mÄ›nu baterek uĹľ dávno:-)
<br>

<br>
PH
<br>

<br>
Dne 14.01.2025 v 19:07 Petr Labaj napsal(a):
<br>
> Swapping baterek je podle mÄ› (bohuĹľel) mrtvĂ˝ smÄ›r.
<br>
> V baterkách je tuhĂ˝ konkurenÄŤnĂ­ boj, je to nakonec na BEV skoro to 
<br>
> nejdĹŻleĹľitÄ›jší.
<br>
> TakĹľe ĹľĂˇdnĂ˝ vĂ˝robce nepĹŻjde do toho, aby zmrazil vĂ˝voj a ještÄ› se 
<br>
> pĹ™izpĹŻsobil konkurenci.
<br>
> A samotná jedna firma to neutáhne.
<br>
>
<br>
> Baterky nejsou stejnĂ© ani v mnohem jednodušších případech, jako tĹ™eba 
<br>
> u akunářadĂ­.
<br>
>
<br>
> PL
<br>
>
<br>
> ***************
<br>
>
<br>
> Dne 14.1.2025 v 9:17 Jindrich Fucik napsal(a):
<br>
>> ... a jsme zase u toho pronájmu baterek a swap station ...
<br>
>>
<br>
>> ---------- PĹŻvodnĂ­ e-mail ----------
<br>
>> Od: Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw@seznam.cz>
<br>
>> Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz>
<br>
>> Datum: 13. 1. 2025 20:19:41
<br>
>> PĹ™edmÄ›t: Re: [OT] FĂ©n - vypadá to jako aprĂ­l, ale ono je to snad 
<br>
>> myšleno vážnÄ›
<br>
>>
<br>
>> KdyĹľ jsem o tom ÄŤetl, napadlo mÄ›, přímo v hlavÄ›, jestli by se k tomu 
<br>
>> nedaly využít elektrovehikly. Ĺ˝e by se svolávaly k nabĂ­jeÄŤkám, v dobÄ› 
<br>
>> kdy by nabĂ­jenĂ­ bylo zadarmo.
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
<br>
Hw-list@list.hw.cz
<br>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>
</p>
</blockquote></div><br></div></div></div>