<div dir='auto'><div>Nio.com/nio-power Je tam video automatickĂ© mÄ›niÄŤky akupackĹŻ aut. ZĹ™ejmÄ› reklamnĂ, ale dost realistickĂ©. ZĹ™ejmÄ› to se swapem myslĂ vážnÄ›. Aby ne. KdyĹľ uĹľ baterky, tak je to nejrozumnÄ›jšà řešenĂ ve všech smÄ›rech. MĂsto desĂtek minut odjedu hned. Dlouho neblokuju nabĂjeÄŤku, takĹľe stanic nemusĂ bĂ˝t tolik. Packy se mohou nabĂjet v dobÄ›, kdy zrovna svĂtĂ a energie je aĹľ moc. PonÄ›kud elegantnÄ›jšà řešenĂ, neĹľ maĹ™iÄŤe. PĹ™i tamnĂm poÄŤtu elektroaut zmařà energie opravdu hodnÄ›. Fakt je, Ĺľe jsme v Ăşnoru cestovali pĹ™es Peking. Prakticky všechna auta ve mÄ›stÄ› na baterky. A nebylo jich málo. MÄ›li jsme jeden den a vyuĹľili ho na obhlĂ©dnutĂ památek, ale stále jsem scanoval okolĂ. Nenarazil jsem na jedinou nabĂjeÄŤku. A to jsem se hodnÄ› snaĹľil. Ĺ koda, Ĺľe nebyla moĹľnost s nÄ›kĂ˝m poklábosit. PrĹŻvodkynÄ› byla naprosto mimo obor.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman <br><div dir="auto"><br><div class="elided-text">Dne 14. 1. 2025 20:45 napsal uĹľivatel Pavel HudeÄŤek <edizon@seznam.cz>:<br type="attribution"><blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><p dir="ltr">Zrovna nedávno jsem ÄŤet, moĹľná tady, Ĺľe v ÄŚĂnÄ› swap rozjĂĹľdÄ›j ve velkĂ˝m.
<br>
<br>
Neviděl bych v tom problém: Podobně jako třeba EU nakázala, že každej
<br>
novej mobil musĂ jĂt normálnÄ› nabĂjet pĹ™es USB-C (a pĹ™es nÄ›j si dohodne
<br>
U/I jaký chce), tak může, až se ukáže, jaké provedenà je dobré, nakázat
<br>
že baterky majà 3 velikosti a ke každé velikosti bude přesný tvar,
<br>
zpĹŻsob uchycenĂ, konektory, jejich umĂstÄ›nĂ a pinout. Pak ještÄ› rozsah
<br>
napÄ›tĂ a min proud, do kterĂ˝ch se obsah danĂ© velikosti bedny musĂ vejĂt.
<br>
<br>
Jeden protokol pro komunikaci s vozem a nabĂjeÄŤkou, jedno API pro
<br>
pronájem a hotovo.
<br>
<br>
(Tohle je jeden z mála pĹ™ĂkladĹŻ, kdy státnĂ regulace má jasnĂ˝ uĹľitek)
<br>
<br>
Co bude uvnitř standardizované bedny, s jakou kapacitou, jak se to
<br>
nabĂjĂ a chová v rĹŻznĂ˝ch situacĂch, zĹŻstane domĂ©nou vĂ˝robce, stejnÄ› tak
<br>
obchodnĂ model a marketing. UĹľivatel si v libovolnĂ˝ apce k tomu urÄŤenĂ˝
<br>
nastavĂ svĂ˝ preference, ÄŤĂslo karty nebo gĹŻgl-pay a hotovo.
<br>
<br>
Nebo to neudÄ›lá uĹľivatel, ale majitel sdĂlenĂ˝ch aut, to je pro vÄ›tšĂ
<br>
mÄ›sta jedinĂ© dlouhodobÄ› ĂşnosnĂ© Ĺ™ešenĂ.
<br>
<br>
OstatnÄ› sdĂlenĂ˝ koloběžky maj vĂ˝mÄ›nu baterek uĹľ dávno:-)
<br>
<br>
PH
<br>
<br>
Dne 14.01.2025 v 19:07 Petr Labaj napsal(a):
<br>
> Swapping baterek je podle mě (bohužel) mrtvý směr.
<br>
> V baterkách je tuhý konkurenčnà boj, je to nakonec na BEV skoro to
<br>
> nejdĹŻleĹľitÄ›jšĂ.
<br>
> Takže žádný výrobce nepůjde do toho, aby zmrazil vývoj a ještě se
<br>
> přizpůsobil konkurenci.
<br>
> A samotná jedna firma to neutáhne.
<br>
>
<br>
> Baterky nejsou stejnĂ© ani v mnohem jednoduššĂch pĹ™Ăpadech, jako tĹ™eba
<br>
> u akunářadĂ.
<br>
>
<br>
> PL
<br>
>
<br>
> ***************
<br>
>
<br>
> Dne 14.1.2025 v 9:17 Jindrich Fucik napsal(a):
<br>
>> ... a jsme zase u toho pronájmu baterek a swap station ...
<br>
>>
<br>
>> ---------- PĹŻvodnĂ e-mail ----------
<br>
>> Od: Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw@seznam.cz>
<br>
>> Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz>
<br>
>> Datum: 13. 1. 2025 20:19:41
<br>
>> PĹ™edmÄ›t: Re: [OT] FĂ©n - vypadá to jako aprĂl, ale ono je to snad
<br>
>> myšleno vážně
<br>
>>
<br>
>> KdyĹľ jsem o tom ÄŤetl, napadlo mÄ›, pĹ™Ămo v hlavÄ›, jestli by se k tomu
<br>
>> nedaly vyuĹľĂt elektrovehikly. Ĺ˝e by se svolávaly k nabĂjeÄŤkám, v dobÄ›
<br>
>> kdy by nabĂjenĂ bylo zadarmo.
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
<br>
Hw-list@list.hw.cz
<br>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>
</p>
</blockquote></div><br></div></div></div>