<div dir='auto'><div>Nio.com/nio-power Je tam video automatické měničky akupacků aut. Zřejmě reklamní, ale dost realistické. Zřejmě to se swapem myslí vážně. Aby ne. Když už baterky, tak je to nejrozumnější řešení ve všech směrech. Místo desítek minut odjedu hned. Dlouho neblokuju nabíječku, takže stanic nemusí být tolik. Packy se mohou nabíjet v době, kdy zrovna svítí a energie je až moc. Poněkud elegantnější řešení, než mařiče. Při tamním počtu elektroaut zmaří energie opravdu hodně. Fakt je, že jsme v únoru cestovali přes Peking. Prakticky všechna auta ve městě na baterky. A nebylo jich málo. Měli jsme jeden den a využili ho na obhlédnutí památek, ale stále jsem scanoval okolí. Nenarazil jsem na jedinou nabíječku. A to jsem se hodně snažil. Škoda, že nebyla možnost s někým poklábosit. Průvodkyně byla naprosto mimo obor.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman <br><div dir="auto"><br><div class="elided-text">Dne 14. 1. 2025 20:45 napsal uživatel Pavel Hudeček <edizon@seznam.cz>:<br type="attribution"><blockquote style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><p dir="ltr">Zrovna nedávno jsem čet, možná tady, že v Číně swap rozjížděj ve velkým.
<br>

<br>
Neviděl bych v tom problém: Podobně jako třeba EU nakázala, že každej 
<br>
novej mobil musí jít normálně nabíjet přes USB-C (a přes něj si dohodne 
<br>
U/I jaký chce), tak může, až se ukáže, jaké provedení je dobré, nakázat 
<br>
že baterky mají 3 velikosti a ke každé velikosti bude přesný tvar, 
<br>
způsob uchycení, konektory, jejich umístění a pinout. Pak ještě rozsah 
<br>
napětí a min proud, do kterých se obsah dané velikosti bedny musí vejít.
<br>

<br>
Jeden protokol pro komunikaci s vozem a nabíječkou, jedno API pro 
<br>
pronájem a hotovo.
<br>

<br>
(Tohle je jeden z mála příkladů, kdy státní regulace má jasný užitek)
<br>

<br>
Co bude uvnitř standardizované bedny, s jakou kapacitou, jak se to 
<br>
nabíjí a chová v různých situacích, zůstane doménou výrobce, stejně tak 
<br>
obchodní model a marketing. Uživatel si v libovolný apce k tomu určený 
<br>
nastaví svý preference, číslo karty nebo gůgl-pay a hotovo.
<br>

<br>
Nebo to neudělá uživatel, ale majitel sdílených aut, to je pro větší 
<br>
města jediné dlouhodobě únosné řešení.
<br>

<br>
Ostatně sdílený koloběžky maj výměnu baterek už dávno:-)
<br>

<br>
PH
<br>

<br>
Dne 14.01.2025 v 19:07 Petr Labaj napsal(a):
<br>
> Swapping baterek je podle mě (bohužel) mrtvý směr.
<br>
> V baterkách je tuhý konkurenční boj, je to nakonec na BEV skoro to 
<br>
> nejdůležitější.
<br>
> Takže žádný výrobce nepůjde do toho, aby zmrazil vývoj a ještě se 
<br>
> přizpůsobil konkurenci.
<br>
> A samotná jedna firma to neutáhne.
<br>
>
<br>
> Baterky nejsou stejné ani v mnohem jednodušších případech, jako třeba 
<br>
> u akunářadí.
<br>
>
<br>
> PL
<br>
>
<br>
> ***************
<br>
>
<br>
> Dne 14.1.2025 v 9:17 Jindrich Fucik napsal(a):
<br>
>> ... a jsme zase u toho pronájmu baterek a swap station ...
<br>
>>
<br>
>> ---------- Původní e-mail ----------
<br>
>> Od: Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw@seznam.cz>
<br>
>> Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz>
<br>
>> Datum: 13. 1. 2025 20:19:41
<br>
>> Předmět: Re: [OT] Fén - vypadá to jako apríl, ale ono je to snad 
<br>
>> myšleno vážně
<br>
>>
<br>
>> Když jsem o tom četl, napadlo mě, přímo v hlavě, jestli by se k tomu 
<br>
>> nedaly využít elektrovehikly. Že by se svolávaly k nabíječkám, v době 
<br>
>> kdy by nabíjení bylo zadarmo.
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
<br>
Hw-list@list.hw.cz
<br>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>
</p>
</blockquote></div><br></div></div></div>