<div dir="auto">Dobrý den,<div dir="auto">Přešli jsme doma od ledna na spotové ceny a vypadá to docela dobře. Historický máme tarif D25 a cena na spotu v noci je docela nízká , takže nabíjím za nízký tarif baterky FVE a z těch jede celý dům cca do 16:00 . Až začne víc svítit slunce, musím vymyslet nějaký algoritmus, jak to všechno kombinovat. Těch proměnných je nějak moc , teď ještě dodělali u mého Spotprocessoru předpověď slunečního svitu podle místa instalace FVE , tak to je další informace, se kterou by se dalo pracovat, ale naprogramovat to bude oříšek </div></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne po 13. 1. 2025 22:19 uživatel Vláďa Anděl <<a href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">vaelektronik@vaelektronik.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">No s tím HDO. Dokud jsem neměl FVE, blokování bojleru a TČ mi šlo přes <br>
HDO. Když teď vidím, jak každý den jsou průběhy spotových cen jiné, <br>
logicky by měli pomocí HDO zatížení sítě dorovnávat a každý den to <br>
spínat jinak. Ale né, každý den to spínalo úplně stejně. Když mi <br>
instaloval "chytrý" elektroměr, říkal že přes HDO jde jen odpojování FVE <br>
a že přepínání levné/drahé sazby se dělá pevným časováním v elektroměru. <br>
Nastavil mi tam nějaké TČV1. Když jsem zjistil, že mi to bojler odpíná <br>
na hodinu přes poledne, považoval jsem to za špatný fór a HDO jsem odpojil.<br>
Takže ano, mohli by, kdyby chtěli. Zachovat HDO a nenahrazovat ho pevným <br>
časováním, v době záporných cen blokovat přetoky z FVE, což malí <br>
solárníci ocení a nemuseli by stavět mařiče energie. Další věc jsou <br>
baterie. Podle informace ze solární asociace u nás byla už předloni <br>
nainstalována 1 GWh v baterkách u domácích FVE. Pokud by změnili složení <br>
ceny energie tak, aby člověk mohl energii do baterky nabít a za stejnou <br>
cenu by jí poslal do sítě, stouplo by využití domácích baterek a vznikla <br>
by kapacita pro potřeby sítě. Oni to stejně musí nějak řešit, pokud se <br>
má rozjet činnost agregátorů na služby výkonové rovnováhy. Ale vlastně <br>
ani nevím, co ten LEX OZE3 přinese. Ale firmy si už začínají kupovat <br>
velké baterky a taky prý chtějí nějakou část kapacity využít pro potřeby <br>
sítě.<br>
Přijde mi to, že energetika u nás je řízená nějak divně a nelogicky. <br>
Třeba je to jen pro zachování monopolu ČEZu, nevím.<br>
<br>
Anděl<br>
<br>
Dne 13.01.2025 v 20:38 Petr Labaj napsal(a):<br>
> BEV je třeba přivézt k zásuvce, což by asi nebylo snadné.<br>
> Mnohem snadnější by zřejmě bylo využít HDO.<br>
> Ale ani to se nepoužívá.<br>
> Takže ty přebytky asi nejsou takové, aby to někoho vzrušovalo.<br>
><br>
> PL<br>
><br>
> ******************<br>
><br>
> Dne 13.1.2025 v 20:15 Jaroslav Kotlaba napsal(a):<br>
>> Když jsem o tom četl, napadlo mě, přímo v hlavě, jestli by se k tomu <br>
>> nedaly využít elektrovehikly. Že by se svolávaly k nabíječkám, v době <br>
>> kdy by nabíjení bylo zadarmo.<br>
>><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>