<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Elektrickej je taky jedna z uvažovaných možností. Vlastně by mi
stačil i jakejkoli motor se šnekem a hřídelí vhodnou pro cívku.<br>
<br>
Ten ruční a asi i většina dalších má západku, takže se dá navíjet po
libovolných krocích a pak to drží až do odjištění, nebo jsem to
špatně pochopil?<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 11.01.2025 v 12:51 Tomáš Mádr
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:3d867e50-9e6e-4565-921b-e149135ce7a2@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">Dvě kola na jeden naviják je velmi nepraktické.
Vždy jsme potřebovali jenom jedno, takže ve výsledku tam dvě
kola vysela jenom přes zimu, kdy se na nich nejezdilo, jinak
maximálně jedno a druhé zavazelo dole.
<div dir="auto">Zvedáky na kola, co prodává třeba Autokelly mají
nahoře západku, která lanko sama drží, takže při zvedání je to
naněkolikrát. Jinak by to bylo dost nepraktické.</div>
<div dir="auto">Já jsem teď řešil něco podobného na sundání
střešního stanu z auta, taková 2,2 x 1,6 m velká "rakev".
Nakonec to vyhrál ten nejmenší 100kg elektrický vrátek z
Lídlu. Na zvedání je určenej, takže není potřeba se obávat, že
zavěšené břemeno samo sjede. Trošku zábava ho byla namontovat
na stěnu, originál se montuje na vodorovnou trubku. To
vyřešilo pár kousků L profilu, ze kterého pro vrátek vznikla
vanička.</div>
<div dir="auto">Různé ruční navijáky, které nemají automatickou
brzdu, se pro zvedání nesmí používat, právě proto, že tu brzdu
nemají.</div>
<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
<div dir="auto">PS. trvalo mi asi týden, než jsem začal chodit
pod stanem zavěšeným pod stropm garážé bez divnéjo pocitu.</div>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 11. 1. 2025 12:33 napsal uživatel
Jiří Linhart <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw.jirilinhart@gmail.com"><hw.jirilinhart@gmail.com></a>:<br
type="attribution">
<blockquote class="quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<p dir="ltr">Možní pro tvoji jistotu bych na lanko u
navijáku, pokud to půjde, <br>
přidělal očko a na stěnu lanko s karabinou. Tu karabinu
pak zaháknout do <br>
oka. Tímto zajistíš při povolení navijáku, nebo na tom
můžeš nechat trvale.
<br>
<br>
<br>
JL
<br>
<br>
Dne 11.01.2025 v 12:11 Pavel Hudeček napsal(a):
<br>
> Dobrý den všem,
<br>
> už dlouho mám kladkový mechanizmus na zavěšení kola
pod strop. Ale <br>
> nemá naviják, vytahuje se ručně a pak zajistí. Je to
celkem vopruz, <br>
> ale použitelné. Jenže nájemník si pořídil taky kolo a
teď by to chtělo <br>
> zavěšovat dvě. Na straně kol to vyřeší náhrada háků
za dvojháky, v tom <br>
> není problém. Ale chtělo by to naviják.
<br>
>
<br>
> Našel jsem třeba:
<br>
>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://media.hornbach.cz/hb/ownersmanual/as.55266033.pdf">https://media.hornbach.cz/hb/ownersmanual/as.55266033.pdf</a>
<br>
> Bylo by dobrý, že si pro něj můžu ještě dnes zajet.
<br>
> Jenže:
<br>
> 1. Vůbec netuším, jak je ta věc velká a kolik váží.
<br>
> 2. "Náklady zvedejte pouze horizontálně." wtf? Přesně
na to ho chci, <br>
> ale zatížení bude víc než řádově menší. Mám se pak
bát pod těma kolama <br>
> chodit?
<br>
>
<br>
> Nějaký jiný tip na naviják vhodný pro dvě kola na
kladkách?
<br>
> Nemusí ani obsahovat lano, to už tam je a rád bych,
aby tam zůstalo.
<br>
</p>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>