<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Tak dnes jsem si s tim hral, kryt
rozvodu jsem sundal a snima to bokem, kolo ma na pulce obvodu
dovnitr vystupek, asi 2mm. <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Cidlo skutecne selhava, bud tam je
symetricky 0/12V obdelnik nebo stabilne nejakych 8V, reaguje na
poklep.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Objednal jsem za par stovek 2 vizualne
zpusobila cidla, ktera by se snad dala nejak znasilnit a pro sichr
linearni hallovu sondu, ke ktere dam komparator, magnet a podlozim
to plechem. To by asi mohlo fungovat po vhodnem nastaveni prahu
trimrem?</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 20:30 Jaroslav Buchta
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:cd9cf704-23d2-4ec8-833e-fdc19d50822f@hascomp.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Dik za postrehy,</div>
<div class="moz-cite-prefix">signal a piny muzu omerit, jen ted
doma nemam osciloskop, to cidlo vetsinou funguje.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Jak to je mechanicky zatim nevim,
musel bych podlozit motor a sundat drzak, aby sel sundat kryt
rozvodu a kola vacky. <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Aktualne by me asi nejvic zajimalo,
jak rychle reaguji na zmeny bezne indukcni snimace za par
stovek, to by asi byla nejjednodussi cesta, vytisknout nejaky
mechanicky adapter, udelat prizpusobeni polarity a urovni a
hotovo...</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 19:52 Jiří Majzlík
Nemeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:10931363-8993-4a6b-bc88-295014826a53@centrum.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p>U mého Nissanu je tam hallovka + nějaká elektronika. Na
špičce magnet. Všechno zalité v pryskyřici, netečné k mně
dostupným rozpouštědlům. Vadný snímač na vačkovce se mi choval
přesně jak popisujete. Bez něj nešlo nastartovat, jeho
odpojení za běhu pak už nemělo vliv.</p>
<p>Zkuste najít dílenský manuál k tomu motoru, měl by tam být
pinout a očekávaný správný průběh signálu z čidla. <br>
</p>
<p>Já jsem se s tím dost natrápil, přestože ty moje čidla se
dají normálně koupit. V průběhu let jsem je měnil několikrát,
ale ať jsem koupil originál Denso, nebo to nejlevnější z Ali
(např. <a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html"
moz-do-not-send="true">https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html</a>),
ke všem jsem musel dobastlit invertor. A žádné mi nevydrželo
déle než pár let. Teď o prázdninách to zdechlo zase, ale
protože to auto už má i další problémy, které nemám sílu
řešit, půjde zřejmě do šrotu. <br>
</p>
<p>No ale zpět. Co jsem tak zkoumal průběhy, výstup čidla u toho
Nissanu je pravoúhlý signál s amplitudou 12 V a odpovídá tomu,
jak se před čidlem míhají výstupky na kódovém kolečku
vačkovky. Když jsem to kdysi zkoumal, dospěl jsem k závěru, že
to je standardní řešení napříč mnoha výrobci. 2 piny -
indukční čidlo, 3 piny - napájení, zem, signál. S tím, že
některá čidla mají napájení jen 5V (čemuž odpovídá i výstupní
amplituda) a některá čidla mají výstup aktivní v L, jiná v H.</p>
<p>Tolik má nepříliš objevná zjištění.</p>
<p>Kdybych to čidlo nemohl koupit, zkusil bych sehnat takové,
které mi tam bude mechanicky pasovat a případné detaily (12 vs
5 V, inverze signálu) bych dořešil pár tranzistory na
univerzální DPS.</p>
<p>Mimochodem, jaký je rok výroby toho Vašeho Meganu?<br>
</p>
<p>JMN<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 17:46 Jaroslav
Buchta napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:cac00607-671a-491d-8405-fcbbeacf1501@hascomp.cz">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p>Vi nekdo, jak je to obvykle udelane, kdyz se ruzne pise, ze
je tam Hall sensor?</p>
<p>Je to tento <a
href="https://eurofrance.cz/senzor-impulsu-original-renault-megane-laguna-20-ide-8200156362.html"
moz-do-not-send="true">Czujnik Położenia Wału Megane 2.0
IDE 8200156362 Oryginał Renault - Kupte si nyní!
(eurofrance.cz)</a> a sehnat se asi uz neda (Megane cabrio
2.0 IDE)</p>
<p>On normalne funguje ale nekdy proste auto nejde nastartovat
a pak zase za cca pul hodiny jde ale vcera stavkovalo pres
noc u Billy coz uz mi trosku vadi. Samozrejme nevim jiste,
ze je to timhle snimacem ale na klikovce uz jsem vymenil
druhy (puvodne byl opravdu spatny) a tady se to chova tak,
ze kdyz ho odpojim v klidu, nenastartuju, kdyz za behu, tak
motor v klidu bezi dal, takze se to chova podobne jako v
pripade poruch, za jizdy to nikdy nezdechlo, ale nekam
prijedu, vypnu a uz nenastartuju... Taky to uz parkrat
chytlo asi nejak se spatnym casovanim, motor si nejak kuckal
ale nejel, az po restartu.<br>
</p>
<p>Jde mi o to, ze bude asi jedina moznost snimac vyrobit, je
tam na konci u te plosky nejaky magnet, tak predpokladam, ze
je tam nejaky magneticky okruh a v nem hall sensor? Kuchat
se mi zatim nechce, vetsinu casu funguje. <br>
</p>
<p>Jeste me napadlo nahradit to normalnim indukcakem, ale ten
bude asi pomaly? To by ale pri startu nemuselo vadit a pak
uz to asi nema vliv a casuje se podle klikovky, ten snimac
je tam zrejme jen proto, aby se sesynchronizoval cyklus 4
taktu.<br>
</p>
<p>A nakonec vzit signal ze snimace klikovky (to je ale
osklive analogove, jen civka a magnet, 2 piny) a simulovat
snimac vacky, s tim, ze by se to pri kazdem startu nahodne
nastavilo na prvni nebo druhy pulz a tim padem by to melo
jit na par pokusu nastartovat...</p>
<p><br>
</p>
<p>Je to auto, co pujde v lete do srotu ale v zime bych ho rad
jeste dojezdil...<br>
</p>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre wrap="" class="moz-quote-pre">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre wrap="" class="moz-quote-pre">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>