<div dir='auto'>Nevím jak vaše kolo, ale když mě doktor posadil na zátěžové EKG, tak 50-100W bylo v pohodě, maximum okolo 350W už ale bolelo a velmi rychle jsem to ukončil. Tehdy jsem si poprvé měl možnost vyzkoušet, kolik vlastně to šlapání na kole je výkonu.<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 23. 10. 2024 19:32 napsal uživatel Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta@hascomp.cz>:<br type="attribution" /><blockquote class="quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<div>Ja mam ted nove elektrokolo ktere jsem
sehnal za dvacku ve vyprodeji, ma to stredovy motor VINKA a
baterku Samsung, pry nejaky Japonec a motor i funguje.</div>
<div>Akorat, kdyz to ukazuje vykon ve W, tak
je mi divne, ze i na mensi asistenci tam lita 200-300W, kolik asi
tak clovek co vazi asi jako 2 sportovni cyklisti muze k tomu
pridat? Kdyz jedu na kole bez motoru, jedu tam do kopce misto
10km/h teba 7km/h, pri techto rychlostech muzeme asi odpor
vzduchu, otepleni gum a dalsi podobne vlivy asi zanedbat, takze by
to melo byt primo umerne celkovemu vykonu?</div>
<div>Nejak mi nepripada, ze by mi pohon
pridal 2x-3x k memu vykonu, slapu podobne usilovne v obou
pripadech. <br />
</div>
<div>Mozna ten Japonskej zazrak meri blbosti
ale i Bafang ukazoval na dvojku 250W ale to jsou jasne Cinske W
:-D<br />
</div>
<div><br />
</div>
<div>Dne 23.10.2024 v 18:44 Zdenek
napsal(a):<br />
</div>
<blockquote>
<div>
<p><span style="font-size:11pt;font-family:'calibri' , 'sans-serif';color:#1f497d">Díky
za vysvětlení. Konečně v tom mám jasno. </span><span style="font-size:11pt;font-family:'wingdings';color:#1f497d">J</span><span style="font-size:11pt;font-family:'calibri' , 'sans-serif';color:#1f497d"></span></p>
<p><span style="font-size:11pt;font-family:'calibri' , 'sans-serif';color:#1f497d">Z.</span></p>
<p><span style="font-size:11pt;font-family:'calibri' , 'sans-serif';color:#1f497d"> </span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #b5c4df 1pt;padding:3pt 0cm 0cm 0cm">
<p><b><span style="font-size:10pt;font-family:'tahoma' , 'sans-serif'">From:</span></b><span style="font-size:10pt;font-family:'tahoma' , 'sans-serif'">
Hw-list [<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] <b>On
Behalf Of </b>Pavel Hudeček<br />
<b>Sent:</b> Tuesday, October 22, 2024 8:14 PM<br />
<b>To:</b> <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br />
<b>Subject:</b> Re: Elektrokolo: Elektrický výkon x
práce</span></p>
</div>
</div>
<p> </p>
<p style="margin-bottom:12pt">Ano, jsou
zcela nesrovnatelné, resp. celé procesy se příliš liší.<br />
<br />
Jedna z věcí co občas dělám s dětma na kroužcích je, že
přinesu pralinky a baterky a ptám se, kde je víc energie.
Vyhrajou baterky, ale správná odpověď je vždy opačná s řádovou
rezervou.<br />
<br />
Já to rovnou převádím na Wh a kWh. A s tím mi teď vyšel vstříc
výrobce Studentské pečeti. Dřív měla cca 1,1 kWh, dnes má
prakticky přesně 1:-)<br />
<br />
Jenže pak je tu účinnost celého procesu. Musí se vyrobit
chemikálie potřebné na rozpuštění, pak další, potřebné na
rozsekání mastných kyselin a převod vzniklých kousků na cukry,
převod různých cukrů na glukózu, likvidaci nežádoucích
produktů, ... No a nakonec vůbec netuším, jaká je účinnost
svalové práce. Celkem by mě ale nepřekvapilo, kdyby z tabulky
čokolády na hřídel kola vyšlo 20, 10, nebo míň %.<br />
<br />
A ta baterka je nabíjecí, takže ke hmotnosti čokolády by to
chtělo připočítat velkou část trávícího traktu, zuby
vynecháme, to je nabíječka co necháváme doma + třeba
desetimilióntina elektrárny:-)<br />
<br />
PH</p>
</div>
<br />
<fieldset></fieldset>
<pre>_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br />
</p>
</div>
</blockquote></div><br></div>