<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Zkuste proto, zda nedokážete aplikovat tu
myšlenku 4 vývodové součástky pomocí pidiprocesoru a 2
optočlenů.</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 19.10.2024 v 20:21 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:cec8784b-3bda-bbdb-6afb-c039d8abbc9f@volny.cz">Kolik
těch 7000 km představuje plných nabíjecích cyklů, prosím?
<br>
Kolik a jakých článků ta baterka má?
<br>
<br>
Píšete, že to mělo (asi ztrátové) balancování 10 nebo 15mA.
<br>
Ale zřejmě to nemělo žádnou komunikaci s nabíječkou, takže ta tam
pořád valila plný proud, že?
<br>
Takže pokud ten balanční proud už nestačil, tak napětí na článku
mohlo klidně vylézt nahoru, ne?
<br>
<br>
Ptám se proto, že bastlím svou vysokonapěťovou BMS.
<br>
Tak abych se poučil z chyb ostatních, což je vždy levnější než z
vlastních. ;-)
<br>
<br>
Díky.
<br>
PL
<br>
<br>
********************
<br>
<br>
Dne 19.10.2024 v 17:32 Pavel Hudeček napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Celý to vychází z faktu, že baterka už má
najeto asi 7 Mm a začíná se rozlejzat. Takže buď koupit novou,
nebo každou chvíli rozebírat a opravovat, nebo aktivní balancer
na aspoň 0,1C, kterej v době nabíjení snadno obejde již plné
články s malou C a v době vybíjení a nějakou dobu po, je zas
bude doživovat z těch nejplnějších, aby se jejich energie dala
využit.
<br>
<br>
Původní balancer s 10, nebo 15 mA dokonale stačil až do asi 5
Mm, pak chcípnul 1 článek způsobem, že samovybíjel svojí sekci a
bylo potřeba ho najít a vyměnit, což šlo celkem dobře jenom
proto, že byl navrch. To většina není. Pak byl až do konce léta
klid a jezdila jak nová. Jednou jsem po dlouhý době, omylem,
nabil na max a přesně od tý doby se baterka chová podstatně hůř.
<br>
<br>
Nejjednodušší řešení by bylo se spokojit s tím, že odpis baterky
je něco pod 1 Kč/km (stála 6500) a koupit novou. No a nebo
udělám pokus, jak dlouho ještě vydrží za asistence aktivního
balanceru:-)
<br>
A až koupím novou, dostane rovnou dobře odladěnej AB, kterej ale
bude dlouho sloužit jen jako obecnej chytřejší managenment
nabíjení.
<br>
<br>
Venkovní část neplánuju nijak komplikovat, zůstane barelljack na
obyčejnou 42V nabíječku a přibude modelářskej konektor na
vybíjení, vybavenej pojistkou, možná elektronickou. Je to velmi
praktický třeba na táborové pokusy ve kterých figuruje
elektrolyzér:-)
<br>
<br>
PH
<br>
<br>
Dne 19.10.2024 v 16:10 Petr Labaj napsal(a):
<br>
<blockquote type="cite">Odbočka:
<br>
A je to opravdu k něčemu?
<br>
I velká bateriová úložiště s články třeba 50Ah používají
ztrátové balancování. A to dokonce velmi malým proudem. Např.
100mA.
<br>
Má smysl se za každou cenu tlačit do nějakého přelévání?
<br>
Balancovat se stejně má jen nahoře, tedy při nabíjení. A tam
ten watt elektriky většinou zase tak strašně vzácný není.
<br>
Aby navíc ten aktivní balancér nesežral ve finále víc než
nějaký hloupý pasívní.
<br>
<br>
A odbočka číslo 2:
<br>
Když už balancování, tak co ho udělat externí?
<br>
Na kolobrndu dát nějaký hustý konektor a vyvést všechny středy
ven.
<br>
A nabíječku udělat pořádnou venku.
<br>
Tedy vlastně podobný režim, jako to dělají modelářské
nabíječky.
<br>
<br>
PL
<br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</blockquote>
</body>
</html>