<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Zkuste proto, zda nedokážete aplikovat tu
        myšlenku 4 vývodové součástky pomocí pidiprocesoru a 2
        optočlenů.</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 19.10.2024 v 20:21 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:cec8784b-3bda-bbdb-6afb-c039d8abbc9f@volny.cz">Kolik
      těch 7000 km představuje plných nabíjecích cyklů, prosím?
      <br>
      Kolik a jakých článků ta baterka má?
      <br>
      <br>
      Píšete, že to mělo (asi ztrátové) balancování 10 nebo 15mA.
      <br>
      Ale zřejmě to nemělo žádnou komunikaci s nabíječkou, takže ta tam
      pořád valila plný proud, že?
      <br>
      Takže pokud ten balanční proud už nestačil, tak napětí na článku
      mohlo klidně vylézt nahoru, ne?
      <br>
      <br>
      Ptám se proto, že bastlím svou vysokonapěťovou BMS.
      <br>
      Tak abych se poučil z chyb ostatních, což je vždy levnější než z
      vlastních. ;-)
      <br>
      <br>
      Díky.
      <br>
      PL
      <br>
      <br>
      ********************
      <br>
      <br>
      Dne 19.10.2024 v 17:32 Pavel Hudeček napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">Celý to vychází z faktu, že baterka už má
        najeto asi 7 Mm a začíná se rozlejzat. Takže buď koupit novou,
        nebo každou chvíli rozebírat a opravovat, nebo aktivní balancer
        na aspoň 0,1C, kterej v době nabíjení snadno obejde již plné
        články s malou C a v době vybíjení a nějakou dobu po, je zas
        bude doživovat z těch nejplnějších, aby se jejich energie dala
        využit.
        <br>
        <br>
        Původní balancer s 10, nebo 15 mA dokonale stačil až do asi 5
        Mm, pak chcípnul 1 článek způsobem, že samovybíjel svojí sekci a
        bylo potřeba ho najít a vyměnit, což šlo celkem dobře jenom
        proto, že byl navrch. To většina není. Pak byl až do konce léta
        klid a jezdila jak nová. Jednou jsem po dlouhý době, omylem,
        nabil na max a přesně od tý doby se baterka chová podstatně hůř.
        <br>
        <br>
        Nejjednodušší řešení by bylo se spokojit s tím, že odpis baterky
        je něco pod 1 Kč/km (stála 6500) a koupit novou. No a nebo
        udělám pokus, jak dlouho ještě vydrží za asistence aktivního
        balanceru:-)
        <br>
        A až koupím novou, dostane rovnou dobře odladěnej AB, kterej ale
        bude dlouho sloužit jen jako obecnej chytřejší managenment
        nabíjení.
        <br>
        <br>
        Venkovní část neplánuju nijak komplikovat, zůstane barelljack na
        obyčejnou 42V nabíječku a přibude modelářskej konektor na
        vybíjení, vybavenej pojistkou, možná elektronickou. Je to velmi
        praktický třeba na táborové pokusy ve kterých figuruje
        elektrolyzér:-)
        <br>
        <br>
        PH
        <br>
        <br>
        Dne 19.10.2024 v 16:10 Petr Labaj napsal(a):
        <br>
        <blockquote type="cite">Odbočka:
          <br>
          A je to opravdu k něčemu?
          <br>
          I velká bateriová úložiště s články třeba 50Ah používají
          ztrátové balancování. A to dokonce velmi malým proudem. Např.
          100mA.
          <br>
          Má smysl se za každou cenu tlačit do nějakého přelévání?
          <br>
          Balancovat se stejně má jen nahoře, tedy při nabíjení. A tam
          ten watt elektriky většinou zase tak strašně vzácný není.
          <br>
          Aby navíc ten aktivní balancér nesežral ve finále víc než
          nějaký hloupý pasívní.
          <br>
          <br>
          A odbočka číslo 2:
          <br>
          Když už balancování, tak co ho udělat externí?
          <br>
          Na kolobrndu dát nějaký hustý konektor a vyvést všechny středy
          ven.
          <br>
          A nabíječku udělat pořádnou venku.
          <br>
          Tedy vlastně podobný režim, jako to dělají modelářské
          nabíječky.
          <br>
          <br>
          PL
          <br>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>