<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Dik za postrehy,</div>
    <div class="moz-cite-prefix">signal a piny muzu omerit, jen ted doma
      nemam osciloskop, to cidlo vetsinou funguje.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Jak to je mechanicky zatim nevim, musel
      bych podlozit motor a sundat drzak, aby sel sundat kryt rozvodu a
      kola vacky. <br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Aktualne by me asi nejvic zajimalo, jak
      rychle reaguji na zmeny bezne indukcni snimace za par stovek, to
      by asi byla nejjednodussi cesta, vytisknout nejaky mechanicky
      adapter, udelat prizpusobeni polarity a urovni a hotovo...</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 19:52 Jiří Majzlík
      Nemeček napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:10931363-8993-4a6b-bc88-295014826a53@centrum.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p>U mého Nissanu je tam hallovka + nějaká elektronika. Na špičce
        magnet. Všechno zalité v pryskyřici, netečné k mně dostupným
        rozpouštědlům. Vadný snímač na vačkovce se mi choval přesně jak
        popisujete. Bez něj nešlo nastartovat, jeho odpojení za běhu pak
        už nemělo vliv.</p>
      <p>Zkuste najít dílenský manuál k tomu motoru, měl by tam být
        pinout a očekávaný správný průběh signálu z čidla. <br>
      </p>
      <p>Já jsem se s tím dost natrápil, přestože ty moje čidla se dají
        normálně koupit. V průběhu let jsem je měnil několikrát, ale ať
        jsem koupil originál Denso, nebo to nejlevnější z Ali (např. <a
          class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html"
          moz-do-not-send="true">https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html</a>),
        ke všem jsem musel dobastlit invertor. A žádné mi nevydrželo
        déle než pár let. Teď o prázdninách to zdechlo zase, ale protože
        to auto už má i další problémy, které nemám sílu řešit, půjde
        zřejmě do šrotu. <br>
      </p>
      <p>No ale zpět. Co jsem tak zkoumal průběhy, výstup čidla u toho
        Nissanu je pravoúhlý signál s amplitudou 12 V a odpovídá tomu,
        jak se před čidlem míhají výstupky na kódovém kolečku vačkovky.
        Když jsem to kdysi zkoumal, dospěl jsem k závěru, že to je
        standardní řešení napříč mnoha výrobci. 2 piny - indukční čidlo,
        3 piny - napájení, zem, signál. S tím, že některá čidla mají
        napájení jen 5V (čemuž odpovídá i výstupní amplituda) a některá
        čidla mají výstup aktivní v L, jiná v H.</p>
      <p>Tolik má nepříliš objevná zjištění.</p>
      <p>Kdybych to čidlo nemohl koupit, zkusil bych sehnat takové,
        které mi tam bude mechanicky pasovat a případné detaily (12 vs 5
        V, inverze signálu) bych dořešil pár tranzistory na univerzální
        DPS.</p>
      <p>Mimochodem, jaký je rok výroby toho Vašeho Meganu?<br>
      </p>
      <p>JMN<br>
      </p>
      <p><br>
      </p>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 17:46 Jaroslav
        Buchta napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:cac00607-671a-491d-8405-fcbbeacf1501@hascomp.cz">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <p>Vi nekdo, jak je to obvykle udelane, kdyz se ruzne pise, ze
          je tam Hall sensor?</p>
        <p>Je to tento <a
href="https://eurofrance.cz/senzor-impulsu-original-renault-megane-laguna-20-ide-8200156362.html"
            moz-do-not-send="true">Czujnik Położenia Wału Megane 2.0 IDE
            8200156362 Oryginał Renault - Kupte si nyní! (eurofrance.cz)</a>
          a sehnat se asi uz neda (Megane cabrio 2.0 IDE)</p>
        <p>On normalne funguje ale nekdy proste auto nejde nastartovat a
          pak zase za cca pul hodiny jde ale vcera stavkovalo pres noc u
          Billy coz uz mi trosku vadi. Samozrejme nevim jiste, ze je to
          timhle snimacem ale na klikovce uz jsem vymenil druhy (puvodne
          byl opravdu spatny) a tady se to chova tak, ze kdyz ho odpojim
          v klidu, nenastartuju, kdyz za behu, tak motor v klidu bezi
          dal, takze se to chova podobne jako v pripade poruch, za jizdy
          to nikdy nezdechlo, ale nekam prijedu, vypnu a uz
          nenastartuju... Taky to uz parkrat chytlo asi nejak se spatnym
          casovanim, motor si nejak kuckal ale nejel, az po restartu.<br>
        </p>
        <p>Jde mi o to, ze bude asi jedina moznost snimac vyrobit, je
          tam na konci u te plosky nejaky magnet, tak predpokladam, ze
          je tam nejaky magneticky okruh a v nem hall sensor? Kuchat se
          mi zatim nechce, vetsinu casu funguje. <br>
        </p>
        <p>Jeste me napadlo nahradit to normalnim indukcakem, ale ten
          bude asi pomaly? To by ale pri startu nemuselo vadit a pak uz
          to asi nema vliv a casuje se podle klikovky, ten snimac je tam
          zrejme jen proto, aby se sesynchronizoval cyklus 4 taktu.<br>
        </p>
        <p>A nakonec vzit signal ze snimace klikovky (to je ale osklive
          analogove, jen civka a magnet, 2 piny) a simulovat snimac
          vacky, s tim, ze by se to pri kazdem startu nahodne nastavilo
          na prvni nebo druhy pulz a tim padem by to melo jit na par
          pokusu nastartovat...</p>
        <p><br>
        </p>
        <p>Je to auto, co pujde v lete do srotu ale v zime bych ho rad
          jeste dojezdil...<br>
        </p>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre wrap="" class="moz-quote-pre">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a
        class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
        moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
        moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre wrap="" class="moz-quote-pre">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>