<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>U mého Nissanu je tam hallovka + nějaká elektronika. Na špičce
      magnet. Všechno zalité v pryskyřici, netečné k mně dostupným
      rozpouštědlům. Vadný snímač na vačkovce se mi choval přesně jak
      popisujete. Bez něj nešlo nastartovat, jeho odpojení za běhu pak
      už nemělo vliv.</p>
    <p>Zkuste najít dílenský manuál k tomu motoru, měl by tam být pinout
      a očekávaný správný průběh signálu z čidla. <br>
    </p>
    <p>Já jsem se s tím dost natrápil, přestože ty moje čidla se dají
      normálně koupit. V průběhu let jsem je měnil několikrát, ale ať
      jsem koupil originál Denso, nebo to nejlevnější z Ali (např.
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005004054605529.html</a>), ke všem
      jsem musel dobastlit invertor. A žádné mi nevydrželo déle než pár
      let. Teď o prázdninách to zdechlo zase, ale protože to auto už má
      i další problémy, které nemám sílu řešit, půjde zřejmě do šrotu. <br>
    </p>
    <p>No ale zpět. Co jsem tak zkoumal průběhy, výstup čidla u toho
      Nissanu je pravoúhlý signál s amplitudou 12 V a odpovídá tomu, jak
      se před čidlem míhají výstupky na kódovém kolečku vačkovky. Když
      jsem to kdysi zkoumal, dospěl jsem k závěru, že to je standardní
      řešení napříč mnoha výrobci. 2 piny - indukční čidlo, 3 piny -
      napájení, zem, signál. S tím, že některá čidla mají napájení jen
      5V (čemuž odpovídá i výstupní amplituda) a některá čidla mají
      výstup aktivní v L, jiná v H.</p>
    <p>Tolik má nepříliš objevná zjištění.</p>
    <p>Kdybych to čidlo nemohl koupit, zkusil bych sehnat takové, které
      mi tam bude mechanicky pasovat a případné detaily (12 vs 5 V,
      inverze signálu) bych dořešil pár tranzistory na univerzální DPS.</p>
    <p>Mimochodem, jaký je rok výroby toho Vašeho Meganu?<br>
    </p>
    <p>JMN<br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 12.10.2024 v 17:46 Jaroslav Buchta
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:cac00607-671a-491d-8405-fcbbeacf1501@hascomp.cz">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p>Vi nekdo, jak je to obvykle udelane, kdyz se ruzne pise, ze je
        tam Hall sensor?</p>
      <p>Je to tento <a
href="https://eurofrance.cz/senzor-impulsu-original-renault-megane-laguna-20-ide-8200156362.html"
          moz-do-not-send="true">Czujnik Położenia Wału Megane 2.0 IDE
          8200156362 Oryginał Renault - Kupte si nyní! (eurofrance.cz)</a>
        a sehnat se asi uz neda (Megane cabrio 2.0 IDE)</p>
      <p>On normalne funguje ale nekdy proste auto nejde nastartovat a
        pak zase za cca pul hodiny jde ale vcera stavkovalo pres noc u
        Billy coz uz mi trosku vadi. Samozrejme nevim jiste, ze je to
        timhle snimacem ale na klikovce uz jsem vymenil druhy (puvodne
        byl opravdu spatny) a tady se to chova tak, ze kdyz ho odpojim v
        klidu, nenastartuju, kdyz za behu, tak motor v klidu bezi dal,
        takze se to chova podobne jako v pripade poruch, za jizdy to
        nikdy nezdechlo, ale nekam prijedu, vypnu a uz nenastartuju...
        Taky to uz parkrat chytlo asi nejak se spatnym casovanim, motor
        si nejak kuckal ale nejel, az po restartu.<br>
      </p>
      <p>Jde mi o to, ze bude asi jedina moznost snimac vyrobit, je tam
        na konci u te plosky nejaky magnet, tak predpokladam, ze je tam
        nejaky magneticky okruh a v nem hall sensor? Kuchat se mi zatim
        nechce, vetsinu casu funguje. <br>
      </p>
      <p>Jeste me napadlo nahradit to normalnim indukcakem, ale ten bude
        asi pomaly? To by ale pri startu nemuselo vadit a pak uz to asi
        nema vliv a casuje se podle klikovky, ten snimac je tam zrejme
        jen proto, aby se sesynchronizoval cyklus 4 taktu.<br>
      </p>
      <p>A nakonec vzit signal ze snimace klikovky (to je ale osklive
        analogove, jen civka a magnet, 2 piny) a simulovat snimac vacky,
        s tim, ze by se to pri kazdem startu nahodne nastavilo na prvni
        nebo druhy pulz a tim padem by to melo jit na par pokusu
        nastartovat...</p>
      <p><br>
      </p>
      <p>Je to auto, co pujde v lete do srotu ale v zime bych ho rad
        jeste dojezdil...<br>
      </p>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre wrap="" class="moz-quote-pre">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>