<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"></head><body dir="auto"><div dir="auto">Podivení z mé (laické) strany:</div><div dir="auto">Jaký je důvod omezení frekvence na 550Hz??? Frekvence = rychlost tak aby se doma nedělaly centrifugy na obohacený uran?</div><div dir="auto"><br></div><div id="composer_signature" dir="auto"><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">Láďa <div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Odesláno z příliš chytrého mobilu.</div></div><div dir="auto"><br></div><div><br></div><div align="left" dir="auto" style="font-size:100%;color:#000000"><div>-------- Původní zpráva --------</div><div>Od: Petr Labaj <labaj@volny.cz> </div><div>Datum: 03.10.24 20:15 (GMT+01:00) </div><div>Komu: hw-list@list.hw.cz </div><div>Předmět: Re: Frekvencni menic </div><div><br></div></div>
Úvodem poznámka, že ano, bude to spolu fungovat dobře.<br>
Měnič je vektorový. Což je obecně dobře (každý vektorový umí i
skalární režim), ale pokud bude aplikace nějaká skalární
(ventilátor, pumpa a podobně) tak bude zbytečně drahý.<br>
<br>
A dvě podivení.<br>
Jednak nad popiskama u motoru. Na celé stránce není jediná
informace, že se jedná o 3f motor.<br>
Zcela běžně se dělají vzhledově i rozměrově stejné motory jako 1f i
3f, takže poznat to nemusí být.<br>
Až v datovém listu se to dá poznat podle jediného řádku, že se dá
zapojit do D nebo Y.<br>
Připadá mi to, jako by třeba u auta výrobce psal o barvě potahů a
průměru volantu, ale nenapsal by, jestli je to benzín/nafta/baterky.<br>
<br>
Pak tam mají napsané jmenovité napětí 230/400V. To je OK.<br>
Ale jmenovitý proud tam mají uvedený pro napájení 690V. Zato tam
chybí proud pro 230V.<br>
Jasně, kdo o motorech něco ví, tak si to spočítá. Ale opravdu každý
o motorech něco ví?<br>
Nehledě na to, že pro napájení 690V ten motor není určen a izolace
na to nemusí být vůbec dimenzovaná.<br>
A to nemluvím o faktu, že podobných maličkých motorů na napájecí
síti 690V asi po světě moc běhat nebude.<br>
<br>
Ten měnič vypadá (podle parametrů) dost dobře.<br>
Zajímavé je, že u něho píšou maximální výstupní frekvenci 3200 Hz.<br>
Myslel jsem, že je to překlep, že tam patří 320 Hz.<br>
Ale je to tam zopakováno na více místech, tak to asi myslí vážně.<br>
Překvapivé je to proto, že regule EU nepovolují volný prodej měničů
s frekvencí vyšší než 550 Hz.<br>
Tak buď už to omezení někdo zrušil (pokud ano, tak pánbůh zaplať),
nebo na nějaké regule výrobce kašle.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 3.10.2024 v 9:18 Martin Locker
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div style="font-size: 13px;" dir="ltr" class="iw_mail">
<div>Zdravím,</div>
<div><br>
</div>
<div>potřeboval bych zhodnotit výběr frekvenčního měniče pro
motor:</div>
<div>Elektromotor <strong>0,75kW 1ALZ71M-2 </strong> (<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vyboelectric.cz/obchod/elektromotor-0-75kw-1alz71m-2-zvyseny-vykon/">https://vyboelectric.cz/obchod/elektromotor-0-75kw-1alz71m-2-zvyseny-vykon/</a>).</div>
<div>Vybral jsem Frekvenční měnič VECTOR V800-2S0007 (<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vyboelectric.cz/obchod/0-75kw-frekvencni-menic-vector-v800-2s0007-4-5a/">https://vyboelectric.cz/obchod/0-75kw-frekvencni-menic-vector-v800-2s0007-4-5a/</a>).
Dle parametrů výkon a jmenovitý proud by měl dostačovat.</div>
<div>Na dotaz technické podpory mi byl doporučen měnič 1,1kW s
3f vstupem, i když jsem psal, že mám k dispozici je pouze 1f
přívod. Tak pokládám raději dotaz zde.</div>
<div><br>
</div>
<div class="">
<div>Díky</div>
<div><br>
</div>
<div>Martin Locker</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</body></html>