<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"></head><body dir="auto"><div dir="auto">Podivení z mé (laické) strany:</div><div dir="auto">Jaký je důvod omezení frekvence na 550Hz??? Frekvence = rychlost tak aby se doma nedělaly centrifugy na obohacený uran?</div><div dir="auto"><br></div><div id="composer_signature" dir="auto"><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">Láďa <div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Odesláno z příliš chytrého mobilu.</div></div><div dir="auto"><br></div><div><br></div><div align="left" dir="auto" style="font-size:100%;color:#000000"><div>-------- Původní zpráva --------</div><div>Od: Petr Labaj <labaj@volny.cz> </div><div>Datum: 03.10.24  20:15  (GMT+01:00) </div><div>Komu: hw-list@list.hw.cz </div><div>Předmět: Re: Frekvencni menic </div><div><br></div></div>
    Úvodem poznámka, že ano, bude to spolu fungovat dobře.<br>
    Měnič je vektorový. Což je obecně dobře (každý vektorový umí i
    skalární režim), ale pokud bude aplikace nějaká skalární
    (ventilátor, pumpa a podobně) tak bude zbytečně drahý.<br>
    <br>
    A dvě podivení.<br>
    Jednak nad popiskama u motoru. Na celé stránce není jediná
    informace, že se jedná o 3f motor.<br>
    Zcela běžně se dělají vzhledově i rozměrově stejné motory jako 1f i
    3f, takže poznat to nemusí být.<br>
    Až v datovém listu se to dá poznat podle jediného řádku, že se dá
    zapojit do D nebo Y.<br>
    Připadá mi to, jako by třeba u auta výrobce psal o barvě potahů a
    průměru volantu, ale nenapsal by, jestli je to benzín/nafta/baterky.<br>
    <br>
    Pak tam mají napsané jmenovité napětí 230/400V. To je OK.<br>
    Ale jmenovitý proud tam mají uvedený pro napájení 690V. Zato tam
    chybí proud pro 230V.<br>
    Jasně, kdo o motorech něco ví, tak si to spočítá. Ale opravdu každý
    o motorech něco ví?<br>
    Nehledě na to, že pro napájení 690V ten motor není určen a izolace
    na to nemusí být vůbec dimenzovaná.<br>
    A to nemluvím o faktu, že podobných maličkých motorů na napájecí
    síti 690V asi po světě moc běhat nebude.<br>
    <br>
    Ten měnič vypadá (podle parametrů) dost dobře.<br>
    Zajímavé je, že u něho píšou maximální výstupní frekvenci 3200 Hz.<br>
    Myslel jsem, že je to překlep, že tam patří 320 Hz.<br>
    Ale je to tam zopakováno na více místech, tak to asi myslí vážně.<br>
    Překvapivé je to proto, že regule EU nepovolují volný prodej měničů
    s frekvencí vyšší než 550 Hz.<br>
    Tak buď už to omezení někdo zrušil (pokud ano, tak pánbůh zaplať),
    nebo na nějaké regule výrobce kašle.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 3.10.2024 v 9:18 Martin Locker
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite">
      
      <div style="font-size: 13px;" dir="ltr" class="iw_mail">
        <div>Zdravím,</div>
        <div><br>
        </div>
        <div>potřeboval bych zhodnotit výběr frekvenčního měniče pro
          motor:</div>
        <div>Elektromotor <strong>0,75kW 1ALZ71M-2 </strong> (<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vyboelectric.cz/obchod/elektromotor-0-75kw-1alz71m-2-zvyseny-vykon/">https://vyboelectric.cz/obchod/elektromotor-0-75kw-1alz71m-2-zvyseny-vykon/</a>).</div>
        <div>Vybral jsem Frekvenční měnič VECTOR V800-2S0007 (<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vyboelectric.cz/obchod/0-75kw-frekvencni-menic-vector-v800-2s0007-4-5a/">https://vyboelectric.cz/obchod/0-75kw-frekvencni-menic-vector-v800-2s0007-4-5a/</a>).
          Dle parametrů výkon a jmenovitý proud by měl dostačovat.</div>
        <div>Na dotaz technické podpory mi byl doporučen měnič 1,1kW s
          3f vstupem, i když jsem psal, že mám k dispozici je pouze 1f
          přívod. Tak pokládám raději dotaz zde.</div>
        <div><br>
        </div>
        <div class="">
          <div>Díky</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Martin Locker</div>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
  

</body></html>