<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Dobrý den.<br>
<br>
Prosím kdo jste si nesmazali mail například tady tento od pana Mádra
(proto jsem ten ocas nemazal, ale je to jen příklad) a znáte
problematiku mailů (já už ne):<br>
mohli byste se prosím podívat, co je na tom mailu špatně nebo jinak,
že se neuloží do archivu v nějaké rozumné podobě jako ostatní maily?<br>
Viz ten uložený mail:
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2024-September/576064.html">https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2024-September/576064.html</a><br>
<br>
Případně jestli někdo ví, jak probíhá to ukládání, tak jestli není
nějaká chyba tam.<br>
<br>
Jsou někteří lidé, jejichž maily se do konference ukládají takto
špatně. Těch lidí není tolik, takže je to nějaká anomálie.<br>
<br>
Děkuji.<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 23.9.2024 v 7:43 Tomáš Mádr
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:1eaaa3d1-f041-42ed-b7f0-d42d794c2562@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">Zkušenost mám podobnou z Fordu Mondeo z roku 2006,
koupil jsem jo 2012 a baterku jsem měnil 2018 a podle vypáleného
kódu byla z roku 2006. Podobně v terénním Land Roveru jsem
baterku měnil po 10 letech, ale tady spíš preventivně, před
výletem do Asie. Pokud mi baterka vydržela méně, tak jsem ji
nějak zničil, většinou hlubokým vybitím. Ale jsou to baterky
startovací, které nejsou dělané na hluboké vybíjení, ale na
velké proudy. V terénním autě jsem přešel na baterky v provedení
AGM, tedy s elektrolitem nasáklým v rounu, a to kvůli mechanické
odolnosti, schopnosti dávat velký proud (naviják si vezme
klidně 400A), a u posledních typů i odolávat cyklickému
vybíjení, takže z toho není problém honit v autě ledničku.
<div dir="auto">Stacionární staniční baterie jsou ale něco
jiného, slušné těch 10 let vydrží, základ je ale teplota.
Pokud je okolo 25°C, je to v pohodě, když to bylo 40°C,
protože nějakého chytráka napadlo dát baterky do racku
společně s aktivními prvky, ta životnos klesla klidně na 2-3
roky. Šlo o hermetické baterie, kde se pracuje uvnitř s
přetlakem plynů a ti normálně rekombinují. Pokud je ale moc
teplo, tak je tlak vysoký, trhne se membrána v bezpečnostním
ventilu a dochází k nevratné ztrátě vody a zkracování
životnosti baterky.</div>
<div dir="auto">Tohle vše ale byly baterky záložní nebo
startovací, pro "trakční" baterie třeba v obytném autě je
lithium super, ve stejném obalu jako olovo je trojnásobná
kapacita a hmotnost je menší, což u aut do 3,5t hraje dost
roli.</div>
<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 23. 9. 2024 5:17 napsal uživatel
ajtservis <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:info@ajtservis.cz"><info@ajtservis.cz></a>:<br type="attribution">
<blockquote class="quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<p dir="ltr">prisaham, ja menil v aute passat b5(1999),
original baterku vw po 13 letech.
<br>
najeto v te dobe snad neco kolem 400kkm. ja jako 2-3
majitel v cz. <br>
kolega v praci si ho kupoval do firmy od prvniho v de a ja
pak od nej. a <br>
ja pravidelne denne 130km za praci nekolik let, zadna
garaz. po teto <br>
origo baterce tam sla nejaka meile s 3r zarukou a
dojezdila v aute do <br>
cca 700kkm, urcite pres 4-5 roku. takze kdyz se baterce
nejak vyjde <br>
vstric tak vydrzi. nebo loterie :-) jinak v rodine u vsech
dalsich aut <br>
dnesni bezny scenar 4r a dost. vzorek +10 baterek.
<br>
t.
<br>
<br>
Dne 22.09.2024 v 23:31 Vláďa Anděl napsal(a):
<br>
> Tyhle články ve skleněných "akváriích" jsem viděl na
telefonní ústředně. <br>
> Na zeemi byly hobliny pro vsakování rozcintané
kyseliny. Nejspíš tam <br>
> byly desky dál od sebe, aby ke zkratu nějakým
uvolněným drobkem nemohlo <br>
> dojít. Pak ta baterka měla šanci vydržet dlouho.
<br>
> <br>
> Anděl
<br>
> <br>
> Dne 22.09.2024 v 22:53 Tomáš Mádr napsal(a):
<br>
>> Potkal jsem v praxi na velkých vysílačích/věžích
a ve velkých <br>
>> ústřednách u operátorů olověné baterky 48V s
kapacitou 1-2000 Ah na <br>
>> článek. Vždy se s tím uvažovalo při statickém
návrhu baráku, těch <br>
>> baterek tam většinou bývalo víc, a k tomu velkej
diesel, nebo několik.
<br>
>> Nové už v plastu, staré ve skleněných nádobách.
Byly to kvůli <br>
>> přepravitelnosti jednotlivé články. Nevím jak ty
nové plastové, ale <br>
>> staré ve skle jsem viděl změřené po 20 letech
provozu a kapacita přes <br>
>> 80% jmenovité a vnitřní odpor stále super.
Výborně se s tím vařilo <br>
>> elektrodama, jenom to chtělo dlouhé svařovací
kabely, aby napětí mělo <br>
>> na čem propadat a dva lidi - jeden svařoval a
druhý mu nastavoval <br>
>> proud výběrem, na který článek se připojit.
Trošku problém s tím měli <br>
>> sousedi, protože na místě byla už několik dní
plánovaná odstávka <br>
>> elektřiny.
<br>
>> Takže i to olovo může mít velikou životnost, ale
cena bude jiná. <br>
>> Samovybíjení jsem neřešil, stačilo řešit dopravu
takové starší <br>
>> baterie, Tatra jela několikrát.
<br>
>> Tomáš OK2MTM
<br>
>>
<br>
>> Dne 22. 9. 2024 22:34 napsal uživatel Vláďa Anděl
<br>
>> <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz"><vaelektronik@vaelektronik.cz></a>:
<br>
>>
<br>
>> V některém článku se utrhne kousek aktivní
hmoty, udělá částečný
<br>
>> zkrat a
<br>
>> článek prudce zvýší samovybíjení. Ostatní
články se přebíjejí a v
<br>
>> poměrně krátké době baterka chcípne. Výměna
jednoho článku se dělala
<br>
>> ještě u starých asfaltových autobaterek. Ale
jeho kapacita byla vyšší
<br>
>> než kapacita ostatních a to baterku zase po
čase zlikvidovalo.
<br>
>> Plastovou
<br>
>> baterku můžete jedině vyhodit. Ten zkrat se
stane i u gelovek, kam se
<br>
>> nedá dolít voda a přebíjené články beznadějně
vyschnou.
<br>
>>
<br>
>> Anděl
<br>
>>
<br>
>> Dne 22.09.2024 v 21:20 Petr Labaj napsal(a):
<br>
>> > Tři roky? Čtyři? Možná pět?
<br>
>> >
<br>
>> > Nebo jestli jste narážel na to slovo
"časově", tak to je myšleno
<br>
>> jako
<br>
>> > degradace časem
<br>
>> > Tedy ne používám (počtem cyklů), ale jen
časem.
<br>
>> >
<br>
>> > PL
<br>
>> >
<br>
>> > ******************
<br>
>> >
<br>
>> > Dne 22.9.2024 v 18:56 Petr Simek
napsal(a):
<br>
>> >> On Sun, 22 Sep 2024, Petr Labaj
wrote:
<br>
>> >>
<br>
>> >>> Já mám s olověnými baterkami
malé zkušenosti.
<br>
>> >>> A jenom s autobaterkami nebo s
gelovkami v UPS.
<br>
>> >>> Ale v obou případech špatné.
Velké samovybíjení, časově dost
<br>
>> rychlá
<br>
>> >>> smrt i když se UPS v režimu
napájení (tj. vybíjení) prakticky
<br>
>> >>> nepoužívala.
<br>
>> >>
<br>
>> >> Co myslite tim "casove dost rychla
smrt" ?
<br>
>> >>
<br>
>> >>
<br>
>> >>> PL
<br>
>> >>
<br>
>> >
<br>
>> >
_______________________________________________
<br>
>> > HW-list mailing list - sponsored by
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
>> > <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
>> >
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>>
_______________________________________________
<br>
>> HW-list mailing list - sponsored by
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
>> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
>> <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>>
<br>
>> _______________________________________________
<br>
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
<br>
>> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
>> <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
> <br>
> <br>
> <br>
> _______________________________________________
<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
> <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
> <br>
<br>
-- <br>
AJT SERVIS s.r.o.
<br>
<br>
Oparno 65
<br>
Lovosice
<br>
410 02
<br>
<br>
ICO:04203879
<br>
DIC:CZ04203879
<br>
<br>
email:
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:info@ajtservis.cz">info@ajtservis.cz</a>
<br>
<br>
tel.
<br>
777 584 558
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</p>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>