<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Mám pocit (ale opravdu jen pocit, jistě to nevím), že šikovní kluci
    čínský dělají i měniče kategorie 48V beztransformátorově.<br>
    <br>
    K exotickým HV baterkám: někdo (myslím, že Huawei s řadou baterek
    Luna) dělá HV baterku tak, že se sice navenek chová jako HV s
    nějakými moc volty, ale vnitřně je LV.<br>
    Mají v tom modulu snad dokonce jen 8 článků, takže jen 24V. A k nim
    měnič, který z toho vyrábí nějaké stovky voltů.<br>
    <br>
    Pokud by ten převod měl slušnou účinnost, tak by to bylo docela fajn
    řešení. K HV baterce nejsou třeba kabely jako sloní noha.<br>
    A na druhé straně v té baterce budou vysokokapacitní články, kde
    poměr cena/výkon vychází líp než u malých článků.<br>
    A ještě ta elektronika snad umí kompenzovat různý výkon různě
    starých baterek.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 19.9.2024 v 9:00 Vláďa Anděl
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:97e66194-b5e7-4ea9-832a-2c7d605545dd@vaelektronik.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">Bezpečné to je, jenže to nepřipojíte
        na beztransformátorový měnič. Buď potřebujete měnič s trafem pro
        nízkonapěťovou baterii, ale ty se snad dělají jen s menším
        výkonem. Nebo mezi beztransformátorový měnič a baterii vložit
        nějaký obousměrný měnič s pevným převodním poměrem? Slyšel jsem,
        že něco takového existuje a bylo by to asi zajímavé řešení.
        Jenže to trafo jsou ztráty navíc.</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.09.2024 v 11:43 Martin Záruba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:436c7001-6af6-4c34-b4cb-ae4d1240c00b@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <p><font face="Arial">To je jeden z důvodů, proč jsem nechtěl
            Pylontech. Když byste koupil 24 kusů </font><a
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/prizmaticke-clanky/clanek-lifepo4-196ah-svolt-32v.html#/214-inicializacni_nabiti-ne_chci_clanek_bez_nabiti"
            moz-do-not-send="true">LiFePO4 článek 196Ah 3,2V SVOLT –
            mivvyENERGY.cz</a>, stojí to 48 000 Kč + <a
href="https://www.mivvyenergy.cz/cs/bms-a-balancery/bms-s-aktivnim-balancerem-smart-8s-24s-150a-32v-jikong.html"
            moz-do-not-send="true">JIKONG SMART Balancer Active 8-24S
            150A – mivvyENERGY.cz</a> za 3500 Kč. Celá baterie bude stát
          51 500 + montážní materiál, celkem cca 52 000 Kč. A má 15,7
          kWh. To je přibližně čtvrtinová cena a napětí 80 V je ještě
          docela bezpečné.<br>
        </p>
        <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 9:51 Vláďa Anděl
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:5f8d025e-8ff1-4981-8143-71785f47eadd@vaelektronik.cz">Když
          stavíte tu 256V baterku, tam si nějak nedovedu představit
          zajištění bezpečnosti. Moje baterka Pylontech je kompaktní
          celek v zakryté krabici. U baterek sestavených z článků bývá
          zvykem, že články jsou naskládané někde na zemi nebo v
          regálech a po připojení k beztransformátorovému měniči jsou
          spojené se sítí. Obávám se, že tohle se pak musí řešit jako
          uzamykatelná elektrická provozovna se vstupem jen pro znalé.
          Tohle jste nějak promýšlel, nebo víte jak to budete řešit?
          Tuším že jste někde psal kapacitu okolo 25 KWh. Na kolik
          taková baterka vyjde? Mě loni stál Pylontech 14,2 KWh něco
          přes 200 tisíc. <br>
          <br>
          Anděl <br>
          <br>
          Dne 17.09.2024 v 23:19 Petr Labaj napsal(a): <br>
          <blockquote type="cite">Já sice nejsem původní tazatel, ale
            důvod proč ne mě napadá. <br>
            <br>
            Pan Záruba provozuje systém s 80V baterkou. <br>
            A veškerý ten levný čínský sortiment je určený pro baterie
            třídy 48V. Tedy 15 nebo 16 článků LFP. <br>
            Proto lidé s baterkami vyšších napětí musí hledat obtížnější
            řešení externího nabíjení. <br>
            <br>
            Já bych to potenciálně se svou baterkou na 256V možná časem
            taky chtěl řešit. <br>
            Mám to sice složitější kvůli vyššímu napětí, ale zase můžu
            asi snadněji využít nabíječku přímo v měniči. <br>
            <br>
            PL <br>
            <br>
            ****************** <br>
            <br>
            Dne 17.9.2024 v 22:30 Jaroslav Lukeš napsal(a): <br>
            <blockquote type="cite">A je problém použít levnou čínu? <br>
              <br>
              <a class="moz-txt-link-freetext"
                href="https://www.powland.net/products/easun-power-6200w-solar-inverter"
                moz-do-not-send="true">https://www.powland.net/products/easun-power-6200w-solar-inverter</a>
              <br>
            </blockquote>
            <br>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>