<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Asi si nerozumíme.<br>
    <br>
    Pokud je měnič připojen ke gridu, tak on je ten, kdo definuje napětí
    na drátech od baterky a od panelů.<br>
    To on vymýšlí, že na panelech nebude 0V;+650V ale bude tam
    -380V;+270V. A stejně tak on definuje úroveň, na které plave
    baterka.<br>
    Tak já nemůžu vyrobit externí napětí, které bude tvrdě opřené o 0V,
    a pustit mu to tam.<br>
    S tím měnič nepočítá a buď to vzdá a odejde, nebo minimálně bude
    silně zblblý.<br>
    <br>
    BMS samozřejmě musí mít možnost baterku vypnout.<br>
    Psal to v jenom z minulých postů, že jsou 3 stupně:<br>
    1 - periodická komunikace měnič-BMS po CANbusu, kde BMS úkoluje
    měnič jaké má dodávat napětí a proud<br>
    2 - pokud by na to měnič nereagoval, BMS potáhne za poplachový drát,
    který vypne měnič (vstup dry-contact na měniči)<br>
    3 - pokud ani to nezafunguje, stykač natvrdo odepne baterku. IGBT
    tranzistor odepne jen (-) pól, stykač oba póly.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 15:51 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:24cf014d-4d20-4879-bb70-2168858f2c2e@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">S baterkou máte pravdu, alespoň u mě bms
          odpíná - . Vy si chcete dělat bms sám, tak by to asi šlo
          udělat i tak, že odepne +, ale co vadí, jestliže při poruše
          bms odepne - baterky? Dojde ke stavu, že - nebude na N ale
          bude tam maximálně několik desítek V +. Ale co je podstatné,
          vše ostatní, to znamená střídač i komunikace s okolím zůstane
          tvrdě spojen s N, jen baterka "odpluje" výš. Alespoň tak to
          mám já a nedělá to sebemenší problém. Já myslím, že je to
          naopak dobře, že bms v případě nutnosti odpojí i nabíječku od
          baterky. Nakonec jejím úkolem je chránit baterku. Představte
          si, že nabíječce jakkoli přeskočí a bude stále rvát proud do
          baterek a články zničí. Pokud ale je rozumně udělaná a to může
          být i zcela jenoduchý step-down, jakmile odpojíte zátěž,
          napětí stoupne jen trochu, ale proud ustane. Nakonec i kdyby
          nastal zkrat na IGBT tranzistoru, bude na výstupu nějakých
          310V. Pravděpodobně to odepne proudová ochrana bms, ale spíš
          vyhodí jistič z gridu, protože ten proud snadno přeroste
          obvyklý odběr.</font></p>
      <p><font face="Arial">Vy opravdu máte panely tak, že "plují" na
          polovičním napětí?. Ale nakonec ani to by nemělo nijak vadit.
          Opět - je za bms a jak jsou panely je jedno.</font></p>
      <p><font face="Arial">Vadí to v jediné věci: To řešení, které jsem
          původně chtěl použít, t.j. 6 12V zdrojů a každý připojený ke
          čtveřici článků má dvě vady. Jednak je napětí 4 nabitých
          článků moc vysoké, proto zdrojů bude 7. Ale hlavně nešlo by to
          zapojit až ZA bms. A ta bms je předposlední ochrana baterky.
          Ta poslední je tavná pojistka.<br>
        </font></p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 14:10 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:07f4fd21-5e65-7a9d-dd4c-e58aadf3fa4a@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Na předpisy samozřejmě kašlu.<br>
        Ale jde o to, že ta baterka nemá (-) pól spojený s N.<br>
        Je to celkem obecný jev, kdy si konstruktéři zjednodušují život
        a používají měření na low-side.<br>
        Kdežto ta nabíječka by ho spojený měla.<br>
        <br>
        Totéž a ještě hůř u panelů.<br>
        Ty HV panely například 650V (můj případ) nemají 650V proti N,
        ale je -380V a +270V.<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        ******************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 14:02 Martin Záruba
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:664bd776-da15-4883-8a20-b6d70eeda15e@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <p><font face="Arial">Jde o to, zda chcete řešit předpis
              (který ale já moc neovládám) nebo logiku. Pokud logiku,
              tak očekávám, že - systému bude spojen s N. Pak ale to
              galvanické oddělení pozbývá smyslu. Pokud to tedy je pevná
              instalace, ne přes kabel, kde by mohlo dojít k prohození
              přívodů, nevidím žádný technický problém. Nakonec třeba
              takové tepelné čerpadlo se také nepřipojuje vidlicí a
              skoro jistě jeho frekvenční měnič neodděluje kompresor
              galvanicky od sítě.</font><br>
          </p>
          <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 13:39 Petr Labaj
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:2a659f6f-e2bf-3859-e8a8-fa27a5282826@volny.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            To nabíjení step-downem přímo z usměrněných 230V se nabízí.<br>
            Ale je tam problém, že pak není ta nabíječka galvanicky
            oddělená od sítě.<br>
            A beztransformátorové měniče (což jsem dneska asi všechny
            kombibedny) to nezvládají.<br>
            Takže by se pro nabíjení musela baterka odpojit a nabíjet ji
            mimo FVE.<br>
            <br>
            Na druhé straně ty kombibedny umí nabíjet baterky z gridu i
            z panelů.<br>
            Takže by bylo asi jednodušší využít vnitřní nabíječku.<br>
            Omezení je (pokud by se to nějak neohnulo), že pro nabíjení
            třeba centrálou by to<br>
            musela být 3f centrála. Pak by nevadilo galvanické spojení.<br>
            Nebo to usměrnit a nějak pustit do vstupu z panelů, ale tady
            by opět byl problém<br>
            s chybějícím galvanickým oddělením.<br>
            <br>
            PL<br>
            <br>
            *******************<br>
            <br>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 8:10 Martin
              Záruba napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:b91d9efa-56ad-497d-959f-0ad4649c6622@volny.cz">
              <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
                charset=UTF-8">
              <p>Pokud byste použil třeba <a
href="https://www.ebuy7.com/cs/full-power-75w-switching-supply-lrs-ms-s-75-24v-3-2a-12v6-3a-15v5a-36v.html"
                  moz-do-not-send="true">Plný výkon 75w spínaný napájecí
                  zdroj lrs/ms/s-75-24v/3,2a 12v6,3a 15v5a 36v
                  (ebuy7.com)</a> 11 kusů, měl byste 264V za cca 2500
                Kč. Ale možná, že vzhledem k tomu, že požadované napětí
                se téměř shoduje s napětí sítě, bylo by lepší postavit
                jednoduchý step-down. Účinnost by byla obrovská, zřejmě
                ztráta by byla prakticky jen 2V na IGBT a 0,5V na
                usměrňovacích diodách. Na příčné diodě bude ztráta malá,
                protože střída bude okolo 80%. Pokud byste potřeboval
                cca 10A, myslím, že by ztráta mohla být pod 30W, takže
                účinnost okolo 99%.</p>
            </blockquote>
            <br>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>