<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Na předpisy samozřejmě kašlu.<br>
    Ale jde o to, že ta baterka nemá (-) pól spojený s N.<br>
    Je to celkem obecný jev, kdy si konstruktéři zjednodušují život a
    používají měření na low-side.<br>
    Kdežto ta nabíječka by ho spojený měla.<br>
    <br>
    Totéž a ještě hůř u panelů.<br>
    Ty HV panely například 650V (můj případ) nemají 650V proti N, ale je
    -380V a +270V.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 14:02 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:664bd776-da15-4883-8a20-b6d70eeda15e@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">Jde o to, zda chcete řešit předpis (který
          ale já moc neovládám) nebo logiku. Pokud logiku, tak očekávám,
          že - systému bude spojen s N. Pak ale to galvanické oddělení
          pozbývá smyslu. Pokud to tedy je pevná instalace, ne přes
          kabel, kde by mohlo dojít k prohození přívodů, nevidím žádný
          technický problém. Nakonec třeba takové tepelné čerpadlo se
          také nepřipojuje vidlicí a skoro jistě jeho frekvenční měnič
          neodděluje kompresor galvanicky od sítě.</font><br>
      </p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 13:39 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:2a659f6f-e2bf-3859-e8a8-fa27a5282826@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        To nabíjení step-downem přímo z usměrněných 230V se nabízí.<br>
        Ale je tam problém, že pak není ta nabíječka galvanicky oddělená
        od sítě.<br>
        A beztransformátorové měniče (což jsem dneska asi všechny
        kombibedny) to nezvládají.<br>
        Takže by se pro nabíjení musela baterka odpojit a nabíjet ji
        mimo FVE.<br>
        <br>
        Na druhé straně ty kombibedny umí nabíjet baterky z gridu i z
        panelů.<br>
        Takže by bylo asi jednodušší využít vnitřní nabíječku.<br>
        Omezení je (pokud by se to nějak neohnulo), že pro nabíjení
        třeba centrálou by to<br>
        musela být 3f centrála. Pak by nevadilo galvanické spojení.<br>
        Nebo to usměrnit a nějak pustit do vstupu z panelů, ale tady by
        opět byl problém<br>
        s chybějícím galvanickým oddělením.<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        *******************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.9.2024 v 8:10 Martin Záruba
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:b91d9efa-56ad-497d-959f-0ad4649c6622@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <p>Pokud byste použil třeba <a
href="https://www.ebuy7.com/cs/full-power-75w-switching-supply-lrs-ms-s-75-24v-3-2a-12v6-3a-15v5a-36v.html"
              moz-do-not-send="true">Plný výkon 75w spínaný napájecí
              zdroj lrs/ms/s-75-24v/3,2a 12v6,3a 15v5a 36v (ebuy7.com)</a>
            11 kusů, měl byste 264V za cca 2500 Kč. Ale možná, že
            vzhledem k tomu, že požadované napětí se téměř shoduje s
            napětí sítě, bylo by lepší postavit jednoduchý step-down.
            Účinnost by byla obrovská, zřejmě ztráta by byla prakticky
            jen 2V na IGBT a 0,5V na usměrňovacích diodách. Na příčné
            diodě bude ztráta malá, protože střída bude okolo 80%. Pokud
            byste potřeboval cca 10A, myslím, že by ztráta mohla být pod
            30W, takže účinnost okolo 99%.</p>
        </blockquote>
        <br>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>