<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Určitě ano. U baterek bezpečnosti není nikdy dost. Je to přece jen
    docela dost koncentrované energie.<br>
    Jsou tam 3 úrovně:<br>
    - Baterka průběžně komunikuje s měničem, s periodicitou cca 1 Hz.
    Baterka je tady šéf a úkoluje měnič co má dodávat (při nabíjeni) a
    kolik si může vzít (při vybíjení).<br>
    - V případě problému může baterka zatáhnout za poplachový drát a
    pokusit se odstavit měnič, pokud ten přestane komunikovat.<br>
    - Pokud zklame všechno, baterka se tvrdě odpojí silovým stykačem.
    Ten u mě bude 2-úrovňový. IGBT tranzistor přemostěný stykačem, aby
    stykač snesl rozpojení DC.<br>
    <br>
    U toho množství spálené energie si myslím, že to za nějaké přelívání
    nestojí.<br>
    Pokud se u baterek bavíme o nabíjecích proudech nějakých 30A, tak
    nějaký balancovací proud 100-300mA (a to jen chvíli a jen u
    některých článků) není nic dramatického.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.9.2024 v 14:28 Tomáš Mádr
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:920f948f-b278-461e-9976-a6e889e03833@email.android.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">A o jakém množství energie se bavíme? Jestli snaha
        o předávání energie nebude neúměrná přínosům. Zvlášť pokud to
        bude z části  v létě nebo jindy kdy je přebytek energie z
        panelů.
        <div dir="auto">A druhá věc - jak to celé bude fungovat, když se
          něco pokazí? Bude tam nějaká samostatná nezávislá ochrana,
          která zatáhne za drát a všechno odpojí? A to nejenom kvůli
          ochraně drahých baterek, ale i kvůli ochraně okolí před
          případným zahořením.</div>
        <div dir="auto">Možná mě moc ovlivňuje železniční zabezpečovací
          zařízení, ale něco mi říká, že tohle zajistit bude stejně
          složité,  jako zbytek celého řízení.</div>
        <div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
      </div>
      <div class="gmail_extra"><br>
        <div class="gmail_quote">Dne 16. 9. 2024 13:40 napsal uživatel
          Miroslav Mraz <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:mrazik@volny.cz"><mrazik@volny.cz></a>:<br type="attribution">
          <blockquote class="quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <p dir="ltr">Mě by třeba zajímalo proč je to balancováno
              vybíjením do rezistoru. <br>
              Nešlo by akumulovat energii do cívky a následně jí předat
              "o patro výš" <br>
              ? A pokud by jí ten následující článek nevyužil, postup by
              opakoval.
              <br>
              Je v tom nějaký zásadní problém, který na první pohled
              nevidím ?
              <br>
              <br>
              Mrazík
              <br>
              <br>
              On 16. 09. 24 9:44, Jaroslav Buchta wrote:
              <br>
              > Mam to udelane podobne, jen pouzivam ATTINY1626 na
              nizke frekvenci, <br>
              > vyhoda je, ze snese az 5V a tak nemusim napeti vubec
              stabilizovat, pres <br>
              > 3V3 se na clancich vyskytuje.
              <br>
              > Komunikacni rychlost mam kvuli levnym optronum 4800 a
              posila se to se <br>
              > zpozdenim 1 znak aby to nebylo moc pomale, moduly si
              berou konfiguraci a <br>
              > doplnuji merene hodnoty,
              <br>
              > kazdy zvysi index v paketu o 1 takze kazdy modul vi,
              v jakem je poradi a <br>
              > kde ma data. Na konci je CRC16, pokud již chybné
              přijde, schválně se pro <br>
              > další moduly zmrví a paket oběhne s vadným CRC.
              <br>
              > <br>
              > Když tak schema ke kritice případně inspiraci:
              <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.hascomp.cz/bms.png">www.hascomp.cz/bms.png</a>
              <br>
            </p>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>