<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV>Používám aktivní indukční balancery, něco jako toto (8S)</DIV>
<DIV><A 
title=https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.321.7c3f1802BzzZXc&gatewayAdapt=glo2vnm 
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html</A> 
a funguje to docela dobře.</DIV>
<DIV>Měl bych dotaz: z čeho usuzujete, že “koncern” končí? ČT?</DIV>
<DIV>Já jen, že máme přes 20 let auta jen z koncernu, tak na co si mám dát 
pozor...</DIV>
<DIV>Mimochodem, měl jsem 9 letý e-UP, rozdíl mezi články byl max. 10mV, SOH 
86%.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=labaj@volny.cz 
href="mailto:labaj@volny.cz">Petr Labaj</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Monday, September 16, 2024 2:12 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Nabíjení baterie z gridu</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>Já 
chci implementovat jen ztrátové balancování.<BR>Dělají to tak i velcí kluci. 
Třeba u HV baterek Pylontech, Solax TriplePower a mnoha dalších.<BR>Stejně tak 
to dělají autaři.<BR><BR>Ty proudy pro balancování se používají velice nízké. Já 
jsem původně u té své BMS plánoval udělat vysoké proudy, konkrétně 1, 2 nebo 3A, 
realizované 2 spínacímí tranzistory a příslušnými výkonovými odpory. Samozřejmě 
plus PWM.<BR>Ale zřejmě to stáhnu výrazně níž.<BR><BR>Třeba ten Solax používá 
balanční proud max. cca 100mA. Konkrétně tam má odpor 33R. Pylontech tam má 
chip, který teoreticky umí maximálně 150mA, ale má to odporem taky myslím 
staženo níž.<BR>Autaři (například moduly známého končícího koncernu) mají 
výstupy na externí balancér jištěné nevratnou pojistkou 400mA. Takže taky zřejmě 
budou používat proud maximálně kolem 200mA.  A to tam mají pořádně tučné 
články.<BR>Mimochodem mají to balancování udělané tak blbě, že ten bateriový 
pack je nerozdělavatelný jinak než destruktivně (flexou). A ty pojistky jsou 
uvnitř, ven jsou jen vývody.<BR>Takže při překročení toho balancovacího proudu 
shoří pojistka, a celý pack se může vyhodit.<BR><BR>Pro nabíjení těch 80V bych 
použil 2 telekomunikační zdroje. Jsou galvanicky oddělené a mají výstup 
regulovatelný od nějakých 40 do 64V. A umí omezení proudu.<BR>S oblibou se 
používají v sériovém propojení pro nabíjení baterek s vyšším 
napětím.<BR><BR>PL<BR><BR>*********************<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>