<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV>Používám aktivní indukční balancery, něco jako toto (8S)</DIV>
<DIV><A
title=https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.321.7c3f1802BzzZXc&gatewayAdapt=glo2vnm
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html</A>
a funguje to docela dobře.</DIV>
<DIV>Měl bych dotaz: z čeho usuzujete, že “koncern” končí? ČT?</DIV>
<DIV>Já jen, že máme přes 20 let auta jen z koncernu, tak na co si mám dát
pozor...</DIV>
<DIV>Mimochodem, měl jsem 9 letý e-UP, rozdíl mezi články byl max. 10mV, SOH
86%.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=labaj@volny.cz
href="mailto:labaj@volny.cz">Petr Labaj</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Monday, September 16, 2024 2:12 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Nabíjení baterie z gridu</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>Já
chci implementovat jen ztrátové balancování.<BR>Dělají to tak i velcí kluci.
Třeba u HV baterek Pylontech, Solax TriplePower a mnoha dalších.<BR>Stejně tak
to dělají autaři.<BR><BR>Ty proudy pro balancování se používají velice nízké. Já
jsem původně u té své BMS plánoval udělat vysoké proudy, konkrétně 1, 2 nebo 3A,
realizované 2 spínacímí tranzistory a příslušnými výkonovými odpory. Samozřejmě
plus PWM.<BR>Ale zřejmě to stáhnu výrazně níž.<BR><BR>Třeba ten Solax používá
balanční proud max. cca 100mA. Konkrétně tam má odpor 33R. Pylontech tam má
chip, který teoreticky umí maximálně 150mA, ale má to odporem taky myslím
staženo níž.<BR>Autaři (například moduly známého končícího koncernu) mají
výstupy na externí balancér jištěné nevratnou pojistkou 400mA. Takže taky zřejmě
budou používat proud maximálně kolem 200mA. A to tam mají pořádně tučné
články.<BR>Mimochodem mají to balancování udělané tak blbě, že ten bateriový
pack je nerozdělavatelný jinak než destruktivně (flexou). A ty pojistky jsou
uvnitř, ven jsou jen vývody.<BR>Takže při překročení toho balancovacího proudu
shoří pojistka, a celý pack se může vyhodit.<BR><BR>Pro nabíjení těch 80V bych
použil 2 telekomunikační zdroje. Jsou galvanicky oddělené a mají výstup
regulovatelný od nějakých 40 do 64V. A umí omezení proudu.<BR>S oblibou se
používají v sériovém propojení pro nabíjení baterek s vyšším
napětím.<BR><BR>PL<BR><BR>*********************<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>