<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Ten balancer je dobrý, nakonec mi zbyl,
        protože mám verzi pro 20 článků a já potřeboval 24 a je to
        opravdu jen balancer. Já chtěl něco, co je aktivní, umí 24
        článků, umí to odepnout v případě nutnosti baterii aby se
        nezničila a lze z toho číst data. To vše splňuje JKBMS. Proto
        jsem nakonec nechal vývoje vlastního balanceru.</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 16.9.2024 v 19:00 AZe napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:15F8E906CC974AE690395D92167292C0@FD">
      <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
      <div dir="ltr">
        <div
          style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
          <div>Používám aktivní indukční balancery, něco jako toto (8S)</div>
          <div><a
title="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.321.7c3f1802BzzZXc&gatewayAdapt=glo2vnm"
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">https://vi.aliexpress.com/item/1005003341520609.html</a>
            a funguje to docela dobře.</div>
          <div>Měl bych dotaz: z čeho usuzujete, že “koncern” končí? ČT?</div>
          <div>Já jen, že máme přes 20 let auta jen z koncernu, tak na
            co si mám dát pozor...</div>
          <div>Mimochodem, měl jsem 9 letý e-UP, rozdíl mezi články byl
            max. 10mV, SOH 86%.</div>
          <div>aze</div>
          <div> </div>
          <div> </div>
          <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div style="FONT: 10pt tahoma">
              <div> </div>
              <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                    title="labaj@volny.cz" href="mailto:labaj@volny.cz"
                    moz-do-not-send="true">Petr Labaj</a> </div>
                <div><b>Sent:</b> Monday, September 16, 2024 2:12 AM</div>
                <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                    href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                    moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>
                </div>
                <div><b>Subject:</b> Re: Nabíjení baterie z gridu</div>
              </div>
            </div>
            <div> </div>
          </div>
          <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">Já
            chci implementovat jen ztrátové balancování.<br>
            Dělají to tak i velcí kluci. Třeba u HV baterek Pylontech,
            Solax TriplePower a mnoha dalších.<br>
            Stejně tak to dělají autaři.<br>
            <br>
            Ty proudy pro balancování se používají velice nízké. Já jsem
            původně u té své BMS plánoval udělat vysoké proudy,
            konkrétně 1, 2 nebo 3A, realizované 2 spínacímí tranzistory
            a příslušnými výkonovými odpory. Samozřejmě plus PWM.<br>
            Ale zřejmě to stáhnu výrazně níž.<br>
            <br>
            Třeba ten Solax používá balanční proud max. cca 100mA.
            Konkrétně tam má odpor 33R. Pylontech tam má chip, který
            teoreticky umí maximálně 150mA, ale má to odporem taky
            myslím staženo níž.<br>
            Autaři (například moduly známého končícího koncernu) mají
            výstupy na externí balancér jištěné nevratnou pojistkou
            400mA. Takže taky zřejmě budou používat proud maximálně
            kolem 200mA.  A to tam mají pořádně tučné články.<br>
            Mimochodem mají to balancování udělané tak blbě, že ten
            bateriový pack je nerozdělavatelný jinak než destruktivně
            (flexou). A ty pojistky jsou uvnitř, ven jsou jen vývody.<br>
            Takže při překročení toho balancovacího proudu shoří
            pojistka, a celý pack se může vyhodit.<br>
            <br>
            Pro nabíjení těch 80V bych použil 2 telekomunikační zdroje.
            Jsou galvanicky oddělené a mají výstup regulovatelný od
            nějakých 40 do 64V. A umí omezení proudu.<br>
            S oblibou se používají v sériovém propojení pro nabíjení
            baterek s vyšším napětím.<br>
            <br>
            PL<br>
            <br>
            *********************<br>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>