<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">A nebo ještě </font><a
href="https://www.amazon.com/Universal-Regulated-Switching-Converter-Transformer/dp/B09NJLNYKH/ref=sr_1_15?crid=6QRA7YSPDWV3&dib=eyJ2IjoiMSJ9.M16CqvWnNJ_qw0frxyY8ujgLu-HnUPZdzJqODANxyC5IElBQAe0GJKKiVxM3rqSYlpVGDbK0vLLPw6-Jc9enYetlLJSer60ezLbYEALiSJLxCNe8mMuQTV7ipuix114H_g8fv5Qe_7-_r718UgjSqOXISDWtfXTKLPiWhPgR5Qt1fetIdl2SYEU1IA3ruUI-uXLnlEbhmBotS9S-E2Me2kP9Jnd67Y_2_94aVMUz2ec.Cz4wWIFPhW9b4-73EBIGQnMYl2iZYvgQsEy9lPexZ_o&dib_tag=se&keywords=230VAC%2B80v%2Bdc%2Bpower%2Bsupply&qid=1726397023&sprefix=230vac%2B80v%2Bdc%2Bpower%2Bsupply%2Caps%2C195&sr=8-15&th=1">Amazon.com:
DC 12V 50A 600W Power Supply Adapter Transformer Switch AC 110V
/ 220V to DC 12V 20amp Switching Converter LED Driver for LED
Strip Light CCTV Camera Security System Radio,Computer
Project,3D Printer : Electronics</a></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 15.9.2024 v 16:05 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:bf5a5bfb-f91b-4087-b467-0bf5e5a278f1@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Bohužel jsem tam nic na 80V nenašel a i tak
asi cena bude dost "výživná". Než budu uvažovat nad tím,
udělat zdroj sám, co si myslíte o této šílenosti:?<br>
Našel jsem </font><a
href="https://www.laskakit.cz/lyonzg-s-500-12-modulovy-napajeci-230v-ac-dc-zdroj-12v-41a-500w/"
moz-do-not-send="true">LYONZG S-500-12 modulový napájecí 230V
AC-DC zdroj 12V/41A 500W | LaskaKit</a> Stojí jen 900 Kč s
DPH. 6 kusů v sérii by tedy dalo 72 V a zjevně napětí lze mírně
regulovat, nejspíš by šlo dosáhnout potřebných 13.3V. I pokud by
proudová ochrana vypínala skokem, asi by to 35A dalo bez
problémů a dovedu si představit upravit třeba jeden tak, aby
dával napětí takové, aby to odpovídalo potřebnému proudu. Vznikl
by zdroj 80V 35A za 5400 Kč. ( a nebo to samé 2x a mít 80V 70A
za 10 800Kč)</p>
<p>Prosím o názor, zda je to pitomost.....<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 15.9.2024 v 10:37 <a
class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:jozem@volny.cz" moz-do-not-send="true">jozem@volny.cz</a>
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7ca99d0c-0d3c-4da6-8ecc-650a88beef65@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">
<div>Používáme zdroje a měniče Eltek Flatpack. Moduly jsou hot
swapable a uzpůsobené pro paralelní provoz. Za chodu vrazím
do šasi další 2kW, moduly se dohodnou a zdroj jede naprosto
hladce dál. Když nějaký modul umře, nic se nestane. V šasi
jich jsou i desítky. Odběr běžně stovky ampér. Jsou
jednofázové, ale rozházené na fáze. To je na 48 V, ale třeba
dělají i jiná napětí.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Zeman<br>
<div dir="auto"><br>
<div class="elided-text">Dne 15. 9. 2024 9:45 napsal
uživatel Tomáš Mádr <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:ok2mtm@seznam.cz" moz-do-not-send="true"><ok2mtm@seznam.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div dir="auto">Aktuální ne, jenom mě to před pár lety
zaujalo, když jsem někde zahlédl, co je uvnitř
superchargeru Tesly. Ono je to celkem logické
řešení, když to srovnám s měniči na napájení trakce
na dráze, tak je to velmi elegantní modulové řešení,
oproti celému kontejneru. Ale ten výkon na dráze je
tak okolo 20MW, takže tam se to staví na jiné
technologii.
<div dir="auto">Ty hotové spínané zdroje se dají
sehnat celkem rozumně, zvlášť pokud mají 1F vstup
a výkon do 1kW. Často se dají přímo spojovat
paralelně, jsou na to připravené. A hrubá regulace
se udělá jenom počtem kolik modulů bude zapnuto.<br>
<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
</div>
</div>
<div><br>
<div class="elided-text">Dne 15. 9. 2024 9:20 napsal
uživatel Martin Záruba <a
class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:swz@volny.cz"
moz-do-not-send="true"><swz@volny.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<p><font face="Arial">Nemáte nějaký odkaz?</font><br>
</p>
<pre>Martin Záruba</pre>
<div>Dne 15.9.2024 v 8:55 Tomáš Mádr
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div dir="auto">Podívejte se, jak se řeší
rychlonabíječky na auta - je tam paralelně
větší množství spínaných zdrojů. Je to
jednodužší, než dělat jeden velikej.
<div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
</div>
<div><br>
<div class="elided-text">Dne 15. 9. 2024
8:33 napsal uživatel Martin Záruba <a
href="mailto:swz@volny.cz"
moz-do-not-send="true"><swz@volny.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<p><font face="Arial">Přeji Vám, aby
se to podařilo. Já jsem to
nakonec vzdal. Hlavním důvodem
bylo, že jsem chtěl, aby
bms/balancer byla schopná
předávat energii z jednoho
článku do druhého, což </font><font
face="Arial">JKBMS dokáže. N</font><font
face="Arial">yní, kdy je málo
sluníčka se to ukazuje jako
velmi důležité, celá baterie
vydrží mnohem déle. Řešení s
cívkou, která má pro každý
článek jedno vinutí se ukázalo
jako ne-moc vhodné na napětí 3V,
které mají články. Zřejmě
správné řešení by bylo pomocí
step-up nabít kondenzátor a ten
přes malou cívku pak připnout k
nejslabšímu článku a tak stále
dokola. Výhoda by byla, že by
tam byly mosfety, které mohou
mít povolené velmi malé Uds, ale
musí mít co nejmenší RdsOn. A
dále jen dvě jednoduché cívky.
Možná se k tomu někdy vrátím.</font></p>
<p><font face="Arial">Protože chci
přejít na spot, je nutné v zimě
v době kdy je cena nízká (někdy
i záporná) nabíjet ze sítě
baterky, aby pak běžnou spotřebu
(nemyslím topení, TUV, bazén)
utáhly po cca 5 až 7 hodin, kdy
je cena vysoká. Na to stačí i
baterie cca 10kWh, já mám 16,
takže v pohodě. Jenže jak udělat
nejlépe nabíječ, který bude
schopen dávat 80V a alespoň 60A.
Předpokládám třífázový. Už tu
padl názor použít invertorovou
svářečku, ale dá sotva 3kW hučí
a asi by nevydržela trvalý chod
třeba hodinu.</font></p>
<p><font face="Arial">Zatím mě
napadá jen z každě fáze dioda,
cívka, kondenzátor a stepdown na
těch 80V. Ten kondenzátor by
nemusel být moc velký, pokud by
stepdown stíhal měnit pwm
sepnutí v rytmu kolísání
pulzujícího napětí. Napadá Vás
lepší řešení?<br>
</font> </p>
<pre>Martin Záruba</pre>
<div>Dne 14.9.2024 v 17:11 Petr
Labaj napsal(a):<br>
</div>
<blockquote> Takhle plánuju svou
distribuovanou BMS.<br>
Každý článek bude mít na sobě svou
vlastní elektroniku, která ho bude
lokálně hlídat a balancovat.<br>
A všechny budou zapojeny do
takového řetězce (resp.
jednosměrného kruhu), kde šéf ani
nemusí předem vědět, kolik má
podřízených.<br>
Tady to bude ještě vylepšeno tím,
že každý článek nebude na jiném
potenciálu, tak bude jednosměrně
galvanicky oddělený od svého
souseda.<br>
<br>
Ale takové uspořádání chce vedení
silné ruky. Žádnou demokracii. Ten
šéf si na začátku musí zjistit
kolik oveček má ve stádu, a pak
musí trvat na tom, že jeho příkazy
projdou celým kruhem k němu zase
zpět. A pokud ne, tak musí mít
možnost vyhlásit poplach a
případně odstavit nějaká návazná
zařízení, která jsou na tom
závislá.<br>
(v případě té BMS když se odmlčí
jediný z těch 80 modulů co tam
budu mít, tak to odstaví celou
baterku, případně celou FVE)<br>
<br>
Kdežto při paralelním napojení na
nějakou sběrnici to chce
periodicky monitorovat jednotlivé
ovečky, ale pokud se jedna odmlčí,
tak nemusí být nezbytné odstavit
celou sběrnici.<br>
<br>
Rozhodně bych ve Vašem naznačeném
příkladu nespoléhal na tržní
principy a na chozrasčot, ale
nasadil bych tvrdé direktivní
řízení.<br>
Každá ovečka ať nahlásí šéfovi to
má k dispozici, ale o tom, kdo co
bude dodávat, by měl rozhodovat
šéf.<br>
Žádné volby, žádná referenda,
pěkně diktátorské zřízení.<br>
<br>
PL</blockquote>
<pre>--
Martin Záruba</pre>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<br>
<fieldset></fieldset>
<pre>_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>