<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    S tím ereceptem naprostý souhlas.<br>
    Stavební řízení je taky krok správným směrem, ale zatím zpackaný.
    Jako daňový poplatník bych jim klidně zaplatil i cestu na školení do
    Estonska, jak se tyhle věci dělají.<br>
    <br>
    Žárovky: Nesouhlas.<br>
    Důsledkem předčasného tlačení je, že místo abychom normálně svítili
    LEDkama, svítí se hlavně LEDkovejma náhražkama žárovek. Když už to
    měli tlačit zákazem, tak měli zakázat nová svítidla s objímkami pro
    jakékoli žárovky.<br>
    A když by neudělali žádný zákaz, přišlo by to masově ještě pozdějc,
    ale už by třeba byly dobře zavedený standardy pro LED svítidla.<br>
    <br>
    Já bych až na pár výjimek, typu nakládání se zdroji IZ, jedy a
    zbraněmi, zákazy podmínil referendem, k dovolení zákazu je nutno,
    aby se pro vyjádřila většina oprávněných voličů, ale čím víc lidí se
    to týká, tím vyšší % to musí schválit. Nějaké triviální pravidlo s
    logaritmem počtu obyvatel dotčeného území. Takže na vesnici stačí
    aby pro bylo >50 %, v Praze 60, v ČR 70, v Německu 80, v EU 90. A
    zákazy již existující by nějakým systémem automaticky končily a
    obnova už přes takové referendum. Nebo by všechny zákazy šly
    vyhlásit dočasně na půl roku, referendem podle podobně
    logaritmického pravidla pak na déle. Tedy čím víc lidí a čím déle,
    tím větší % je potřeba.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 11.09.2024 v 10:00 Jindrich Fucik
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:2v.26Ih.4QELz9kBnC4.1cuKui@seznam.cz">
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">Lidé mají snahu se bránit některým změnám a existují případy, kdy je zásah zhora nutný. Dejme tomu žárovky. Také bylo spoustu odborných rad jak je to neekonomické a nevím co ještě. Tehdejší ekologičtí aktivisté se dali jednoznačně identifikovat jako obdivovatelé úsporných žárovek, protože nic jiného nedokázali pojmenovat a tak dále. Dnes prakticky nesvítíme ničím jiným než ledkou.
Podobné příklady máš všude jinde - dejme tomu digitalizace zdravotnictví. Věichni věděli, že e-recept nemůže fungovat, ale pak přišla epidemie a doktoři zjistili, že se jim hodí posílat esemesky místo návštěv a už to bylo. Podobně stavební řízení. Při čtení dnešních novin by člověk došel k závěru, že ještě včera byly stavební odbory rychlé, pružné a stavební řízení nezabralo víc než jedno odpoledne. Ale to je zase jiná hra.

Zjednodušené - vylepšováním svíčky žárovku nevymyslíš a občas ti někdo musí sebrat sirky, aby jsi pochopil, že nemáš dál vylepšovat svíčku.


---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudeček <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a>
Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
Datum: 10. 9. 2024 15:11:21
Předmět: Re: Dřevo? (Kam s vodíkem (Elektromobil vs. auto na vodik))

Pravda bude někde mezi.

Podle mě je OK, když stát zadotuje základní výzkum, první letiště, první 
železnici, první dálnici, ...
První FVE, první FVE nad 1 MW, první FVE nad 10 MW, první FVE s 
akumulací, co dává proud i při večerní špičce, ...
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>