<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV><FONT face=Calibri><FONT style="FONT-SIZE: 12pt">Me prijde, ze vetsina
lidi, co nejvic nadava na EV, v nich nikdy ani nesedela, natoz aby je ridila.
</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3 face=Calibri>Ropaci se navic casto chovaji dost agresivne,
predjizdeji na 50 a na okreskach si honi tricko ve 120. Asi si leci nejake
mindraky.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3 face=Calibri>Pritom nechapou, ze i majitele EV meli driv
ropaky a vymenili je. Proc asi?</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3 face=Calibri>aze</FONT></DIV>
<DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'></DIV>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=konference@puhy.cz
href="mailto:konference@puhy.cz">Jan Půhoný</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, September 08, 2024 1:41 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV>Tak spatne to nebude. Me prijde, ze vetsina lidi, co nejvic nadava na EV
ujede sotva 500km za mesic. Prave pro ne je to idealni. Uz si konecne vsichni
uvedomte, ze fakt nemusite nabijet kazdy den a opravdu nemusite mit FVE. Kazde
auto se pres noc nabije z obycejne zasuvky. Neni podminkou auto nabijet kazdy
den. Kolik procent lidi, co ma auto ujede vic nez 500 nebo 1000km mesicne? I
kdyz budou nabijet na nejdrazsim stojanu, porad to je levnejsi nez nafta.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>HP</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV class=gmail_attr dir=ltr>ne 8. 9. 2024 v 10:51 odesílatel ajtservis <<A
href="mailto:info@ajtservis.cz">info@ajtservis.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">jestli
tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi byt <BR>ironie
:-)<BR>vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci zastoupeny max.
<BR>par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a v ramci
<BR>zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.<BR>t.<BR><BR>Dne
08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):<BR>> Ono to možná nebude ani
tak kritické (myslím pokud jde o baterie). <BR>> Jakmile dojezd překročí
1000 km, je to srovnatelné s jiným palivem. <BR>> Pokud bydlíte v domečku,
máte FVE a moc nejezdíte, stačí nebíjení doma, <BR>> v létě zadarmo. Pokud
jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat, <BR>> není problém, aby
po celou dobu, co pracujete se auto docela malým <BR>> proudem nabíjelo ať
už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud <BR>> pracujete někde, kam
rozumně nejde dojet osobním autem, je asi jedno jakým.<BR>> <BR>> Takže
zbyl problém nabíjení při cestě na velkou vzdálenost.<BR>> <BR>> Martin
Záruba<BR>> <BR>> Dne 8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):<BR>>>
Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už
<BR>>> později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat
nebude.<BR>>> Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody
a anody, to <BR>>> možná časem dozná změny).<BR>>> Věřím na
výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním <BR>>> smyslu
slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční princip <BR>>>
nabíjení za jízdy.<BR>>> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla
taková variace na <BR>>> kapalné palivo.<BR>>><BR>>> A když
jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<BR>>> Realizační problémy jsou
a zřejmě vždy budou tak strašné, že to nějaké <BR>>> "palivo zdarma"
prostě nevyváží.<BR>>> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro
zdarma, U238 jsou k <BR>>> dispozici mraky za směšné peníze.<BR>>>
Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho odvozená
<BR>>> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné
elektřiny.<BR>>> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u
fúze.<BR>>><BR>>> PL<BR>>><BR>>>
*******************<BR>>><BR>>> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský
napsal(a):<BR>>>> Což o to, o tom spor nevedu.<BR>>>> Akorát
jsem přesvědčený, že se časem (a po utracení X bilionů - tedy <BR>>>>
X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to slepá cesta a že vyfukováním
<BR>>>> tabákového kouře do vody zlato nevzniká.<BR>>>> A
pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a pokorně se vrátí ke
<BR>>>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní paliva, ale právě na
vodík.<BR>>>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud přímo ze silnice
a nevláčet <BR>>>> těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu říkalo
autodráha a hráli s tím <BR>>>> děti jako já, když jsem byl
malý.<BR>>>><BR>>>> Leda by někdo vymyslel studenou fůzi
nebo nějaké sci-fi generování <BR>>>> elektrického proudu křížením
kvantových polí. :)<BR>>>><BR>>>> Zdraví
PavelK<BR>>>><BR>>>><BR>>>> Dne 07.09.2024 v 23:55
Petr Labaj napsal(a):<BR>>>>> Klidně s Vámi uzavřu notářsky
ověřenou sázku, že rozvoj nasazení BEV <BR>>>>> bude probíhat
násobně rychleji než u nasazení H2 aut.<BR>>>>>
;-)<BR>>>>><BR>>>>>
PL<BR>>>>><BR>>>>>
*******************<BR>>>>><BR>>>>> Dne 7.9.2024 v
23:50 Pavel Kořenský napsal(a):<BR>>>>>>
Zdravím,<BR>>>>>><BR>>>>>> můj skromný odhad je,
že až se lidstvo vyblbne s autíčkama na <BR>>>>>> baterky a
peníze se začnou investovat jiným směrem, nebudeme muset
<BR>>>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru čekat moc
dlouho.<BR>>>>>> Ať už to bude nějaká variace na klasický motor
s vnitřním <BR>>>>>> spalováním nebo třeba turbina s
atmosférickou převodovkou. Těch <BR>>>>>> prototypů z
posledních let je dost a technologie je časem <BR>>>>>>
prověřená. Tedy až na uskladnění a rozvod kapalného
vodíku.<BR>>>>>><BR>>>>>> Zdraví
PavelK<BR>>>>>><BR>>>>>> Dne 07.09.2024 v 22:32
AZE napsal(a):<BR>>>>>>> Ano. A také proces výroby
palivových článků, filtrů pro kyslík, <BR>>>>>>> tlakových
nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když
menší.<BR>>>>>>> aze<BR>>>>>>> *From:*
Miroslav Šinko <mailto:<A href="mailto:sinkomiro@gmail.com"
target=_blank>sinkomiro@gmail.com</A>><BR>>>>>>> *Sent:*
Saturday, September 07, 2024 10:14 PM<BR>>>>>>> *To:*
HW-news <mailto:<A href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>hw-list@list.hw.cz</A>><BR>>>>>>>
*Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík<BR>>>>>>>
Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako elektricka
<BR>>>>>>> energia ide rovno do auta, oproti okluke, ako sa
do auta dostane <BR>>>>>>> vodik. Spravodlivo by bolo treba
dokreslit proces vyroby baterky, <BR>>>>>>> kym sa dostane
do auta.<BR>>>>>>>
miro<BR>>>>>>><BR>>>>>>> Používateľ d.petr
<<A href="mailto:d.petr@post.cz" target=_blank>d.petr@post.cz</A>>
sobota 7. septembra 2024
napísal:<BR>>>>>>><BR>>>>>>>
Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která
bude<BR>>>>>>> časem
opuštěna.<BR>>>>>>>
P.<BR>>>>>>><BR>>>>>>><BR>>>>>>>
Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v
22:13:<BR>>>>>>> > Snad v pátek
snesete menší obrázek.<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> > Jsem dlouhodobě
velkým skeptikem kolem využití H2 v
dopravě.<BR>>>>>>> > V
individuální úplně, ale i v těžké (kamiony,
lokomotivy).<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> > Na solárnickém
fóru se objevil tenhle pěkný
obrázek.<BR>>>>>>> > U vymazlené
Toyoty je to celkem očekávaný výsledek,
věnují<BR>>>>>>> se tomu
dlouho.<BR>>>>>>> > Ale u toho
BMW mi to naopak přijde jako úplná
tragédie.<BR>>>>>>> > Že by
Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v
autech<BR>>>>>>> na
vodík?<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> >
PL<BR>>>>>>><BR>>>>><BR>>>>><BR>>>>>
_______________________________________________<BR>>>>> HW-list
mailing list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank>bywww.HW.cz</A><BR>>>>> <A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>>><BR>>>><BR>>>><BR>>>>
_______________________________________________<BR>>>> HW-list
mailing list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank>bywww.HW.cz</A><BR>>>> <A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>><BR>>><BR>>>
_______________________________________________<BR>>> HW-list mailing
list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank>bywww.HW.cz</A><BR>>> <A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>> <BR>>
_______________________________________________<BR>> HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank>www.HW.cz</A><BR>> <A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>
<BR><BR>-- <BR>AJT SERVIS s.r.o.<BR><BR>Oparno 65<BR>Lovosice<BR>410
02<BR><BR>ICO:04203879<BR>DIC:CZ04203879<BR><BR>email:<BR><A
href="mailto:info@ajtservis.cz"
target=_blank>info@ajtservis.cz</A><BR><BR>tel.<BR>777 584
558<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list
- sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>