<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Ono to možná nebude ani tak kritické (myslím
        pokud jde o baterie). Jakmile dojezd překročí 1000 km, je to
        srovnatelné s jiným palivem. Pokud bydlíte v domečku, máte FVE a
        moc nejezdíte, stačí nebíjení doma, v létě zadarmo. Pokud
        jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat, není problém,
        aby po celou dobu, co pracujete se auto docela malým proudem
        nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud
        pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem, je asi
        jedno jakým.</font></p>
    <p><font face="Arial">Takže zbyl problém nabíjení při cestě na
        velkou vzdálenost.<br>
      </font></p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:0262ceb4-61aa-796c-f21e-bd73aa1a6bf3@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV
      už později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat nebude.<br>
      Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody a
      anody, to možná časem dozná změny).<br>
      Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním
      smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční
      princip nabíjení za jízdy.<br>
      Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková variace na
      kapalné palivo.<br>
      <br>
      A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<br>
      Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak strašné, že to
      nějaké "palivo zdarma" prostě nevyváží.<br>
      Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro zdarma, U238 jsou
      k dispozici mraky za směšné peníze.<br>
      Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho
      odvozená příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné
      elektřiny.<br>
      A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u fúze.<br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      *******************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:ca1abcf2-3911-4952-b67b-5c0e21e6e58d@dator3.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <div class="moz-cite-prefix">Což o to, o tom spor nevedu.</div>
        <div class="moz-cite-prefix">Akorát jsem přesvědčený, že se
          časem (a po utracení X bilionů - tedy X * 10^12 dolarů/euro)
          ukáže, že je to slepá cesta a že vyfukováním tabákového kouře
          do vody zlato nevzniká.</div>
        <div class="moz-cite-prefix">A pak lidé baterky pro pohon
          vozidel zavrhnou a pokorně se vrátí ke spalovacímu motoru. Ne
          na fosilní paliva, ale právě na vodík.</div>
        <div class="moz-cite-prefix">Nebo někdo vymyslí, jak si brát
          proud přímo ze silnice a nevláčet těžkou baterku. Kdysi dávno
          se tomu říkalo autodráha a hráli s tím děti jako já, když jsem
          byl malý.<br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Leda by někdo vymyslel studenou
          fůzi nebo nějaké sci-fi generování elektrického proudu
          křížením kvantových polí. :)</div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
        <div class="moz-cite-prefix"><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix"> <br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:a672adfe-d14f-b06e-1567-682fcbc73d29@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type"
            content="text/html; charset=UTF-8">
          Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou sázku, že rozvoj
          nasazení BEV bude probíhat násobně rychleji než u nasazení H2
          aut.<br>
          ;-)<br>
          <br>
          PL<br>
          <br>
          *******************<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel
            Kořenský napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:9f409f14-b0a4-4a6c-91a1-8509f48761b1@dator3.cz">
            <div class="moz-cite-prefix">Zdravím,</div>
            <div class="moz-cite-prefix"><br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">můj skromný odhad je, že až se
              lidstvo vyblbne s autíčkama na baterky a peníze se začnou
              investovat jiným směrem, nebudeme muset na vývoj
              vodíkového spalovacího motoru čekat moc dlouho.</div>
            <div class="moz-cite-prefix">Ať už to bude nějaká variace na
              klasický motor s vnitřním spalováním nebo třeba turbina s
              atmosférickou převodovkou. Těch prototypů z posledních let
              je dost a technologie je časem prověřená. Tedy až na
              uskladnění a rozvod kapalného vodíku.</div>
            <div class="moz-cite-prefix"><br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
            <div class="moz-cite-prefix">  <br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE
              napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:931230C63A774044902A3462E3698BCF@DELL">
              <div dir="ltr">
                <div
style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR:
                #000000">
                  <div>Ano. A také proces výroby palivových článků,
                    filtrů pro kyslík, tlakových nádob a i těch baterií,
                    ty tam jsou také, i když menší.</div>
                  <div>aze</div>
                  <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                  FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
                  COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
                    <div style="FONT: 10pt tahoma">
                      <div> </div>
                      <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                        <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                            title="sinkomiro@gmail.com"
                            href="mailto:sinkomiro@gmail.com"
                            moz-do-not-send="true">Miroslav Šinko</a> </div>
                        <div><b>Sent:</b> Saturday, September 07, 2024
                          10:14 PM</div>
                        <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                            href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                            moz-do-not-send="true">HW-news</a> </div>
                        <div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs.
                          auto na vodík</div>
                      </div>
                    </div>
                    <div> </div>
                  </div>
                  <div
style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                  FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
                  COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">Tiez
                    vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako
                    elektricka energia ide rovno do auta, oproti okluke,
                    ako sa do auta dostane vodik. Spravodlivo by bolo
                    treba dokreslit proces vyroby baterky, kym sa
                    dostane do auta.
                    <div> </div>
                    <div>
                      <div> </div>
                      <div>miro<br>
                        <br>
                        Používateľ d.petr <<a
                          href="mailto:d.petr@post.cz"
                          moz-do-not-send="true"
                          class="moz-txt-link-freetext">d.petr@post.cz</a>>
                        sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
                        <blockquote class="gmail_quote"
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px
                        0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">Já naopak
                          považuji baterková auta za slepou cestu, která
                          bude časem opuštěna.<br>
                          P.<br>
                          <br>
                          <br>
                          Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:<br>
                          > Snad v pátek snesete menší obrázek.<br>
                          > <br>
                          > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem
                          využití H2 v dopravě.<br>
                          > V individuální úplně, ale i v těžké
                          (kamiony, lokomotivy).<br>
                          > <br>
                          > Na solárnickém fóru se objevil tenhle
                          pěkný obrázek.<br>
                          > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný
                          výsledek, věnují se tomu dlouho.<br>
                          > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako
                          úplná tragédie.<br>
                          > Že by Evropa zaspala nejen v
                          elektromobilech, ale i v autech na vodík?<br>
                          > <br>
                          > PL<br>
                        </blockquote>
                      </div>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </blockquote>
          </blockquote>
          <br>
          <br>
          <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
          <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
          moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
          moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
        </blockquote>
        <p><br>
        </p>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a
        class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
        moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
        moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>