<div dir='auto'><div>BydlenĂ­ na sĂ­dlištĂ­ch nenĂ­ ĹľivotaschopnĂ©? A zastavÄ›t pĹŻdu Ĺˇiroko daleko rodinnĂ˝mi domy ano? BydlĂ­m na sĂ­dlišti a nemohu si tento zpĹŻsob vynachválit. SamozĹ™ejmÄ› je to dáno i polohou. Do centra dvacet minut MHD, do lesa pÄ›t minut pěšky. TotĂ©Ĺľ mnoĹľstvĂ­ lidĂ­ v rodinnĂ˝ch domech dopadne dost hrozivÄ›. Taková mĂ­sta máme nedaleko. Kilometry jĂ­zdy nic jinĂ©ho, neĹľ poušť rodináčů. SkuteÄŤnÄ› nic. Krám, hospoda, jiná vybavenost nebo tĹ™eba les. Jako prastarĂ˝ kreslenĂ˝ fĂłr. Na prvnĂ­m obrázku panelák. Na druhĂ©m jedna krychliÄŤka s oknem z toho paneláku leží vedle nÄ›j. Na tĹ™etĂ­m jsou Ĺˇiroko daleko po louce rozházenĂ© krychliÄŤky z toho paneláku. OhlednÄ› kvality bydlenĂ­ nevidĂ­m rozdĂ­l proti ÄŤinžáku nebo rodináči, kde se pro zmÄ›nu soused v tĂ© nejmĂ©nÄ› vhodnĂ© dobÄ› dá do Ĺ™ezánĂ­ dĹ™eva nebo do grilovánĂ­ zrovna kdyĹľ vĂ­tr fouká od nÄ›j. I po slušnĂ© ĹľĂˇdosti odmĂ­tne pĹ™estat. Všude je to o lidech. Ale k tĂ©matu. Zásuvky pro pomalĂ© nabĂ­jenĂ­ snad ještÄ› ano. RychlonabĂ­jeÄŤky, byĹĄ v mnoĹľstvĂ­ nÄ›kolik kusĹŻ na parkovišti, jsou fikce. ObÄŤas potĹ™ebujeme postavit technologickou mĂ­stnost rozvodu. Příkon tak dvacet aĹľ tĹ™icet kilowat. To je jedna nabĂ­jeÄŤka. Dost ÄŤasto to zablokujĂ­ rozvoďáci se slovy: "Na tomhle paprsku uĹľ nemám rezervu ani kW." Na sĂ­dlišti i ve starĂ© zástavbÄ›. VelkĂ˝ site v centru máme na 22 kV a vlastnĂ­ trafo. PĹ™edstava, Ĺľe bude v kaĹľdĂ© ulici tĹ™eba jen nÄ›kolik rychlonabĂ­jeÄŤek, mne pokaĹľdĂ© rozesmÄ›je. Pokud baterkáče, tak mi vĂ­c dává smysl ÄŤĂ­nskĂ˝ model vĂ˝mÄ›nnĂ˝ch akupackĹŻ. VymÄ›nĂ­m jak bombu od plynu. A hned odjedu. NenĂ­ problĂ©m, aby BMS byl natolik chytrĂ˝, Ĺľe v platbÄ› se zohlednĂ­ rozdĂ­l v ojetĂ­ mÄ›nÄ›nĂ˝ch packĹŻ. Byli jsme letos v Bei Jingu. Po mÄ›stÄ› byl velkĂ˝ problĂ©m narazit na spalovák. A to doprava odpovĂ­dala mnoĹľstvĂ­ obyvatel.  NabĂ­jeÄŤka nikde. Na veĹ™ejnĂ©m mĂ­stÄ› jsem ji pĹ™es velkou snahu nenašel. Na elektromobilitu jsem tam hodnÄ› koukal, kdyĹľ jsem s Ăşdivem zjistil, Ĺľe na chodnĂ­ku vedle frekventovanĂ© ÄŤtyĹ™proudĂ© ulice v centru je ÄŤistĂ˝ vzduch. Ne jako u magistrály u muzea.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Zeman<br><div class="gmail_extra" dir="auto"><br><div class="gmail_quote">Dne 8. 9. 2024 17:34 napsal uĹľivatel Petr Labaj <labaj@volny.cz>:<br type="attribution"><blockquote class="quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div>
    Video jsem ještÄ› nevidÄ›l, ale kouknu na nÄ›ho.<br>
    K Vašemu postu: já si taky myslĂ­m, Ĺľe bydlenĂ­ na sĂ­dlištĂ­ch nenĂ­
    ĹľivotaschopnĂ˝ projekt.<br>
    Nikdy jsem v paneláku nebydlel. Ale jednu dobu jsem mÄ›l přítelku, co
    mÄ›la panelákovĂ˝ byt.<br>
    Nad sebou rodinu s malĂ˝mi dÄ›tmi, kterĂ© pořád pobĂ­haly a dupaly,
    vedle souseda kterĂ˝<br>
    rád a s chutĂ­ provozoval svou ĂşĹľasnou WiFi aparaturu, o 2 patra výš
    souseda, kterĂ˝ uĹľ<br>
    nÄ›kolikrát vytopil 4 patra pod sebou...<br>
    A z práce se autem muselo pĹ™ijde nejpozdÄ›ji nÄ›kdy kolem 17:00,
    protoĹľe pozdÄ›ji nebyla<br>
    ĹľĂˇdná Ĺˇance zaparkovat.<br>
    <br>
    A za souÄŤasnĂ© situace to nemá moc Ĺ™ešenĂ­. HlavnÄ› ten bobtnajĂ­cĂ­
    poÄŤet aut.<br>
    Proti tomu se mi to nabĂ­jenĂ­ jevĂ­ jako Ĺ™ešitelnĂ˝ problĂ©m. NadÄ›lat
    přípojná mĂ­sta pro pomalĂ©<br>
    AC nabĂ­jenĂ­ na malĂ˝ch stojanech, rozprostĹ™enĂ˝ch po parkovištĂ­ch, mnÄ›
    nepĹ™ijde jako nic<br>
    nerealizovatelnĂ©ho. NÄ›jak podobnÄ›, jako jsou tĹ™eba na molech v
    marĂ­nách přípojnĂ©<br>
    Ĺˇkatule pro zakotvenĂ© lodÄ›.<br>
    Pro parkovánĂ­ přímo u domu pod okny pak na stÄ›nÄ› domu jeden Wallbox
    vedle druhĂ©ho.<br>
    ProdluĹľovaÄŤky, hozenĂ© z oken, sice vypadajĂ­ vtipnÄ›. Ale asi by se
    dal najĂ­t i nepříliš<br>
    drahĂ˝ zpĹŻsob jak to Ĺ™ešit trochu smysluplnÄ›ji.<br>
    <br>
    No teÄŹ budeme mĂ­t schopnĂ©ho eurokomisaĹ™e pĹ™es energetiku pana
    SĂ­kelu. Ten se moĹľná<br>
    v přípravÄ› na grilovánĂ­ nechá nabrĂ­fovat a tĹ™eba se nauÄŤĂ­ i poÄŤĂ­tat.
    Tak to pak všechno<br>
    nÄ›jak rozsekne.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div>Dne 8.9.2024 v 17:07 Pavel KoĹ™enskĂ˝
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote>
      
      <div>Asi mám jinĂ˝ YouTube, protoĹľe na
        tento dotaz mi to vracĂ­ (prvnĂ­ tĹ™i videa):</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>1. Youtuber (evidentnÄ› fanoušek EV)
        radostnÄ› blábolĂ­ o tom, Ĺľe na sĂ­dlištĂ­ch vyrostou nabĂ­jecĂ­ mĂ­sta
        se solárnĂ­mi panely a Ĺľe se bude nabĂ­jet ze sloupĹŻ veĹ™ejnĂ©ho
        osvÄ›tlenĂ­. Ovšem to bude všechno v budoucnu, nejspíš v pÄ›tiletce
        pátĂ© (jak o tom byla kdysi dávno jedna básniÄŤka).</div>
      <div>2. Youtuber zpovĂ­dá mluvÄŤĂ­ z PRE,
        která popisuje dlouhodobou koncepci toho, Ĺľe na sĂ­dlištnĂ­ch
        trafostanicĂ­ch budou prozatĂ­m dva wallboxy a v budoucnu i ÄŤtyĹ™i.
        A Ĺľe by ÄŤasem mohly pĹ™ibĂ˝t i ty trafostanice tak, Ĺľe co pár
        stovek metrĹŻ, to jedna trafostanice (tedy ÄŤtyĹ™i nabĂ­jecĂ­ mĂ­sta
        kaĹľdĂ˝ch pár set metrĹŻ). Ale Ĺľe nÄ›kde bude problĂ©m, protoĹľe nenĂ­
        kde ty trafaÄŤky postavit, zejmĂ©na na starších sĂ­dlištĂ­ch (tedy
        vĂ­cemĂ©nÄ› na všech).</div>
      <div>3. Youtuber zkouší nabĂ­jet svĹŻj EV z
        okna bytu pomocĂ­ nÄ›kolika prodluĹľovaÄŤek.</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>Celkem mnÄ› to nepĹ™esvÄ›dÄŤilo o tom, Ĺľe
        "EV do kaĹľdĂ© rodiny" je ĹľivotaschopnĂ˝ projekt. :)</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>ZdravĂ­ PavelK</div>
      <div>   <br>
      </div>
      <div>Dne 08.09.2024 v 16:45 AZE napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote>
        
        <div dir="ltr">
          <div style="font-size:10pt;font-family:'arial';color:#000000">
            <div>Zkusil jsem zadat â€śev na sĂ­dlišti”:</div>
            <div><a href="https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti">https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti</a></div>
            <div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:'calibri';font-weight:normal;color:#000000;font-style:normal;display:inline">
              <div style="font:10pt 'tahoma'">
                <div> </div>
                <div style="background:#f5f5f5">
                  <div><b>From:</b> <a href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz">Pavel KoĹ™enskĂ˝</a> </div>
                  <div><b>Sent:</b> Sunday, September 08, 2024 2:20 PM</div>
                  <div><b>To:</b> <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
                  </div>
                  <div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs. auto na
                    vodĂ­k</div>
                </div>
              </div>
              <div> </div>
            </div>
            <div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:'calibri';font-weight:normal;color:#000000;font-style:normal;display:inline">
              <div>Tak ono je s tĂ­m autĂ­ÄŤkem na
                baterky vĂ­c problĂ©mĹŻ.</div>
              <div>Namátkou tĹ™eba to, Ĺľe zejmĂ©na
                ve mÄ›stech nemá kaĹľdĂ˝ dĹŻm s garáží, aby si mohl auto
                dobĂ­jet ze zásuvky. Ve vnitĹ™nĂ­m mÄ›stÄ› (nejen v Praze)
                nebo na sĂ­dlištĂ­ch je to docela velkĂ˝ problĂ©m.</div>
              <div>Nebo i kdyĹľ nÄ›kdo má garážovĂ©
                stánĂ­, nemá tĹ™eba tu zásuvku. To je případ tĹ™eba naší
                SVJ, kde máme tĹ™i domy, v kaĹľdĂ©m 10 bytĹŻ a na spoleÄŤnĂ©
                zahradÄ› je dvoupodlaĹľnĂ­ garážová hala ve kterĂ© je cca.
                76 garážovĂ˝ch stánĂ­. Na kaĹľdĂ©m podlaží garážovĂ© haly
                jsou myslĂ­m dvÄ› zásuvky pĹŻvodnÄ› urÄŤenĂ© snad pro zapnutĂ­
                prĹŻmyslovĂ©ho vysavaÄŤe/ÄŤistiÄŤe podlahy.</div>
              <div>Kdybychom chtÄ›li pĹ™edÄ›lat
                halu na nabĂ­jenĂ­ elektromobilĹŻ, tak bychom museli udÄ›lat
                kompletnÄ› novĂ© rozvody, elektromÄ›r pro kaĹľdĂ© stánĂ­
                zvlášť (dosud se elektĹ™ina platĂ­ tak, Ĺľe se rozpoÄŤĂ­tá
                spotĹ™eba haly podle toho kolik má kdo stánĂ­, protoĹľe
                elektĹ™ina napájĂ­ jen osvÄ›tlenĂ­ a trochu proudu se
                spotĹ™ebuje pĹ™i Ăşklidu 2x roÄŤnÄ›) a musela by se udÄ›lat
                komplet nová přípojka elektĹ™iny, dimensovaná na patĹ™iÄŤnĂ©
                odbÄ›ry.  Náklady pĹ™edběžnÄ› odhadnutĂ© nÄ›kde kolem 2
                milionĹŻ. VlastnÄ› asi spíš vĂ­c, protoĹľe odhad nákladĹŻ
                jsme si nechávali dÄ›lat nÄ›kdy pĹ™ed Ĺˇesti ÄŤi sedmi lety.</div>
              <div>FVE panely bohuĹľel neunese
                stĹ™echa a baterie by nebylo kam dát, protoĹľe garážová
                hala stojĂ­ pĹ™esnÄ› v rohu pozemku a z dalších dvou stran
                je vjezd do haly na stranÄ› jednĂ© a spoleÄŤná zahrada na
                stranÄ› druhĂ©. A aby tĂ© legrace nebylo málo, tak mnoĹľina
                majitelĹŻ bytĹŻ/zahrady a mnoĹľina majitelĹŻ garážovĂ˝ch
                stánĂ­ nenĂ­ totoĹľná (garážová stánĂ­ majĂ­ koupená i lidĂ©,
                kteří tu nemajĂ­ koupenĂ© byty a naopak, nÄ›kteří lidĂ©
                kteří majĂ­ byt nemajĂ­ garážovĂ© stánĂ­). A kdyby se mÄ›lo k
                hale nÄ›co pĹ™istavovat a tĂ­m zmenšit zahradu, je na to
                tĹ™eba souhlas všech majitelĹŻ bytĹŻ a to je neprĹŻchodnĂ©.</div>
              <div> </div>
              <div>ZdravĂ­ PavelK</div>
              <br>
            </div>
          </div>
        </div>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </div>
</blockquote></div><br></div></div></div>