<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už
později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat nebude.<br>
Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody a anody,
to možná časem dozná změny).<br>
Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním
smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční
princip nabíjení za jízdy.<br>
Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková variace na
kapalné palivo.<br>
<br>
A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<br>
Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak strašné, že to
nějaké "palivo zdarma" prostě nevyváží.<br>
Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro zdarma, U238 jsou k
dispozici mraky za směšné peníze.<br>
Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho odvozená
příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné elektřiny.<br>
A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u fúze.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:ca1abcf2-3911-4952-b67b-5c0e21e6e58d@dator3.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Což o to, o tom spor nevedu.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Akorát jsem přesvědčený, že se časem
(a po utracení X bilionů - tedy X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že
je to slepá cesta a že vyfukováním tabákového kouře do vody
zlato nevzniká.</div>
<div class="moz-cite-prefix">A pak lidé baterky pro pohon vozidel
zavrhnou a pokorně se vrátí ke spalovacímu motoru. Ne na fosilní
paliva, ale právě na vodík.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud
přímo ze silnice a nevláčet těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu
říkalo autodráha a hráli s tím děti jako já, když jsem byl malý.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Leda by někdo vymyslel studenou fůzi
nebo nějaké sci-fi generování elektrického proudu křížením
kvantových polí. :)</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:a672adfe-d14f-b06e-1567-682fcbc73d29@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení
BEV bude probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.<br>
;-)<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel Kořenský
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9f409f14-b0a4-4a6c-91a1-8509f48761b1@dator3.cz">
<div class="moz-cite-prefix">Zdravím,</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">můj skromný odhad je, že až se
lidstvo vyblbne s autíčkama na baterky a peníze se začnou
investovat jiným směrem, nebudeme muset na vývoj vodíkového
spalovacího motoru čekat moc dlouho.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Ať už to bude nějaká variace na
klasický motor s vnitřním spalováním nebo třeba turbina s
atmosférickou převodovkou. Těch prototypů z posledních let
je dost a technologie je časem prověřená. Tedy až na
uskladnění a rozvod kapalného vodíku.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:931230C63A774044902A3462E3698BCF@DELL">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR:
#000000">
<div>Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů
pro kyslík, tlakových nádob a i těch baterií, ty tam
jsou také, i když menší.</div>
<div>aze</div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
<div style="FONT: 10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
title="sinkomiro@gmail.com"
href="mailto:sinkomiro@gmail.com"
moz-do-not-send="true">Miroslav Šinko</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Saturday, September 07, 2024
10:14 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs.
auto na vodík</div>
</div>
</div>
<div> </div>
</div>
<div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">Tiez
vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako
elektricka energia ide rovno do auta, oproti okluke,
ako sa do auta dostane vodik. Spravodlivo by bolo
treba dokreslit proces vyroby baterky, kym sa dostane
do auta.
<div> </div>
<div>
<div> </div>
<div>miro<br>
<br>
Používateľ d.petr <<a
href="mailto:d.petr@post.cz"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">d.petr@post.cz</a>>
sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
<blockquote class="gmail_quote"
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px
0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">Já naopak
považuji baterková auta za slepou cestu, která
bude časem opuštěna.<br>
P.<br>
<br>
<br>
Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:<br>
> Snad v pátek snesete menší obrázek.<br>
> <br>
> Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem
využití H2 v dopravě.<br>
> V individuální úplně, ale i v těžké
(kamiony, lokomotivy).<br>
> <br>
> Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný
obrázek.<br>
> U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný
výsledek, věnují se tomu dlouho.<br>
> Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako
úplná tragédie.<br>
> Že by Evropa zaspala nejen v
elektromobilech, ale i v autech na vodík?<br>
> <br>
> PL<br>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>