<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už
    později nikdo (mimo speciální aplikace) reinkarnovat nebude.<br>
    Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení katody a anody,
    to možná časem dozná změny).<br>
    Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať už v tradičním
    smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký opravdu funkční
    princip nabíjení za jízdy.<br>
    Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková variace na
    kapalné palivo.<br>
    <br>
    A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<br>
    Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak strašné, že to
    nějaké "palivo zdarma" prostě nevyváží.<br>
    Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro zdarma, U238 jsou k
    dispozici mraky za směšné peníze.<br>
    Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z toho odvozená
    příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné elektřiny.<br>
    A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u fúze.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:ca1abcf2-3911-4952-b67b-5c0e21e6e58d@dator3.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">Což o to, o tom spor nevedu.</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Akorát jsem přesvědčený, že se časem
        (a po utracení X bilionů - tedy X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že
        je to slepá cesta a že vyfukováním tabákového kouře do vody
        zlato nevzniká.</div>
      <div class="moz-cite-prefix">A pak lidé baterky pro pohon vozidel
        zavrhnou a pokorně se vrátí ke spalovacímu motoru. Ne na fosilní
        paliva, ale právě na vodík.</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud
        přímo ze silnice a nevláčet těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu
        říkalo autodráha a hráli s tím děti jako já, když jsem byl malý.<br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Leda by někdo vymyslel studenou fůzi
        nebo nějaké sci-fi generování elektrického proudu křížením
        kvantových polí. :)</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix"> <br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:a672adfe-d14f-b06e-1567-682fcbc73d29@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení
        BEV bude probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.<br>
        ;-)<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        *******************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel Kořenský
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:9f409f14-b0a4-4a6c-91a1-8509f48761b1@dator3.cz">
          <div class="moz-cite-prefix">Zdravím,</div>
          <div class="moz-cite-prefix"><br>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix">můj skromný odhad je, že až se
            lidstvo vyblbne s autíčkama na baterky a peníze se začnou
            investovat jiným směrem, nebudeme muset na vývoj vodíkového
            spalovacího motoru čekat moc dlouho.</div>
          <div class="moz-cite-prefix">Ať už to bude nějaká variace na
            klasický motor s vnitřním spalováním nebo třeba turbina s
            atmosférickou převodovkou. Těch prototypů z posledních let
            je dost a technologie je časem prověřená. Tedy až na
            uskladnění a rozvod kapalného vodíku.</div>
          <div class="moz-cite-prefix"><br>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
          <div class="moz-cite-prefix">  <br>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:931230C63A774044902A3462E3698BCF@DELL">
            <div dir="ltr">
              <div style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR:
                #000000">
                <div>Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů
                  pro kyslík, tlakových nádob a i těch baterií, ty tam
                  jsou také, i když menší.</div>
                <div>aze</div>
                <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                  FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
                  COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
                  <div style="FONT: 10pt tahoma">
                    <div> </div>
                    <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                      <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                          title="sinkomiro@gmail.com"
                          href="mailto:sinkomiro@gmail.com"
                          moz-do-not-send="true">Miroslav Šinko</a> </div>
                      <div><b>Sent:</b> Saturday, September 07, 2024
                        10:14 PM</div>
                      <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                          href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                          moz-do-not-send="true">HW-news</a> </div>
                      <div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs.
                        auto na vodík</div>
                    </div>
                  </div>
                  <div> </div>
                </div>
                <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
                  FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
                  COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">Tiez
                  vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako
                  elektricka energia ide rovno do auta, oproti okluke,
                  ako sa do auta dostane vodik. Spravodlivo by bolo
                  treba dokreslit proces vyroby baterky, kym sa dostane
                  do auta.
                  <div> </div>
                  <div>
                    <div> </div>
                    <div>miro<br>
                      <br>
                      Používateľ d.petr <<a
                        href="mailto:d.petr@post.cz"
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">d.petr@post.cz</a>>
                      sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
                      <blockquote class="gmail_quote"
                        style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px
                        0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">Já naopak
                        považuji baterková auta za slepou cestu, která
                        bude časem opuštěna.<br>
                        P.<br>
                        <br>
                        <br>
                        Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:<br>
                        > Snad v pátek snesete menší obrázek.<br>
                        > <br>
                        > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem
                        využití H2 v dopravě.<br>
                        > V individuální úplně, ale i v těžké
                        (kamiony, lokomotivy).<br>
                        > <br>
                        > Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný
                        obrázek.<br>
                        > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný
                        výsledek, věnují se tomu dlouho.<br>
                        > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako
                        úplná tragédie.<br>
                        > Že by Evropa zaspala nejen v
                        elektromobilech, ale i v autech na vodík?<br>
                        > <br>
                        > PL<br>
                      </blockquote>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
          </blockquote>
        </blockquote>
        <br>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <p><br>
      </p>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>