<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Tak ono je s tím autíčkem na baterky
      víc problémů.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Namátkou třeba to, že zejména ve
      městech nemá každý dům s garáží, aby si mohl auto dobíjet ze
      zásuvky. Ve vnitřním městě (nejen v Praze) nebo na sídlištích je
      to docela velký problém.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Nebo i když někdo má garážové stání,
      nemá třeba tu zásuvku. To je případ třeba naší SVJ, kde máme tři
      domy, v každém 10 bytů a na společné zahradě je dvoupodlažní
      garážová hala ve které je cca. 76 garážových stání. Na každém
      podlaží garážové haly jsou myslím dvě zásuvky původně určené snad
      pro zapnutí průmyslového vysavače/čističe podlahy.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Kdybychom chtěli předělat halu na
      nabíjení elektromobilů, tak bychom museli udělat kompletně nové
      rozvody, elektroměr pro každé stání zvlášť (dosud se elektřina
      platí tak, že se rozpočítá spotřeba haly podle toho kolik má kdo
      stání, protože elektřina napájí jen osvětlení a trochu proudu se
      spotřebuje při úklidu 2x ročně) a musela by se udělat komplet nová
      přípojka elektřiny, dimensovaná na patřičné odběry.  Náklady
      předběžně odhadnuté někde kolem 2 milionů. Vlastně asi spíš víc,
      protože odhad nákladů jsme si nechávali dělat někdy před šesti či
      sedmi lety.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">FVE panely bohužel neunese střecha a
      baterie by nebylo kam dát, protože garážová hala stojí přesně v
      rohu pozemku a z dalších dvou stran je vjezd do haly na straně
      jedné a společná zahrada na straně druhé. A aby té legrace nebylo
      málo, tak množina majitelů bytů/zahrady a množina majitelů
      garážových stání není totožná (garážová stání mají koupená i lidé,
      kteří tu nemají koupené byty a naopak, někteří lidé kteří mají byt
      nemají garážové stání). A kdyby se mělo k hale něco přistavovat a
      tím zmenšit zahradu, je na to třeba souhlas všech majitelů bytů a
      to je neprůchodné.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Zdraví PavelK</div>
    <div class="moz-cite-prefix"> <br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 08.09.2024 v 13:41 Jan Půhoný
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAEwSxSHxdDF-nAy39isPr_TEU+UDGnVvgwkNdpGG8_-P15M5bA@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">Tak spatne to nebude. Me prijde, ze vetsina lidi,
        co nejvic nadava na EV ujede sotva 500km za mesic. Prave pro ne
        je to idealni. Uz si konecne vsichni uvedomte, ze fakt nemusite
        nabijet kazdy den a opravdu nemusite mit FVE. Kazde auto se pres
        noc nabije z obycejne zasuvky. Neni podminkou auto nabijet kazdy
        den. Kolik procent lidi, co ma auto ujede vic nez 500 nebo
        1000km mesicne? I kdyz budou nabijet na nejdrazsim stojanu,
        porad to je levnejsi nez nafta.</div>
      <div dir="auto"><br>
      </div>
      <div dir="auto">HP</div>
      <div><br>
      </div>
      <div><br>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 8. 9. 2024 v 10:51
            odesílatel ajtservis <<a href="mailto:info@ajtservis.cz"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">info@ajtservis.cz</a>>
            napsal:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">jestli
            tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi
            byt <br>
            ironie :-)<br>
            vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci
            zastoupeny max. <br>
            par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a
            v ramci <br>
            zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.<br>
            t.<br>
            <br>
            Dne 08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):<br>
            > Ono to možná nebude ani tak kritické (myslím pokud jde
            o baterie). <br>
            > Jakmile dojezd překročí 1000 km, je to srovnatelné s
            jiným palivem. <br>
            > Pokud bydlíte v domečku, máte FVE a moc nejezdíte,
            stačí nebíjení doma, <br>
            > v létě zadarmo. Pokud jezdíte do práce někam, kde jde
            rozumně parkovat, <br>
            > není problém, aby po celou dobu, co pracujete se auto
            docela malým <br>
            > proudem nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného
            zdroje. A pokud <br>
            > pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem,
            je asi jedno jakým.<br>
            > <br>
            > Takže zbyl problém nabíjení při cestě na velkou
            vzdálenost.<br>
            > <br>
            > Martin Záruba<br>
            > <br>
            > Dne 8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):<br>
            >> Myslím, že spalovák s 11x vyšším počtem pohyblivých
            dílů než BEV už <br>
            >> později nikdo (mimo speciální aplikace)
            reinkarnovat nebude.<br>
            >> Věřím na baterky solid-state (bez ohledu na složení
            katody a anody, to <br>
            >> možná časem dozná změny).<br>
            >> Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí infrastruktury. Ať
            už v tradičním <br>
            >> smyslu slova, nebo třeba někdo vymyslí nějaký
            opravdu funkční princip <br>
            >> nabíjení za jízdy.<br>
            >> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla
            taková variace na <br>
            >> kapalné palivo.<br>
            >><br>
            >> A když jste zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<br>
            >> Realizační problémy jsou a zřejmě vždy budou tak
            strašné, že to nějaké <br>
            >> "palivo zdarma" prostě nevyváží.<br>
            >> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro
            zdarma, U238 jsou k <br>
            >> dispozici mraky za směšné peníze.<br>
            >> Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a
            z toho odvozená <br>
            >> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné
            elektřiny.<br>
            >> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u
            fúze.<br>
            >><br>
            >> PL<br>
            >><br>
            >> *******************<br>
            >><br>
            >> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel Kořenský napsal(a):<br>
            >>> Což o to, o tom spor nevedu.<br>
            >>> Akorát jsem přesvědčený, že se časem (a po
            utracení X bilionů - tedy <br>
            >>> X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to slepá
            cesta a že vyfukováním <br>
            >>> tabákového kouře do vody zlato nevzniká.<br>
            >>> A pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a
            pokorně se vrátí ke <br>
            >>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní paliva, ale
            právě na vodík.<br>
            >>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát proud přímo ze
            silnice a nevláčet <br>
            >>> těžkou baterku. Kdysi dávno se tomu říkalo
            autodráha a hráli s tím <br>
            >>> děti jako já, když jsem byl malý.<br>
            >>><br>
            >>> Leda by někdo vymyslel studenou fůzi nebo
            nějaké sci-fi generování <br>
            >>> elektrického proudu křížením kvantových polí.
            :)<br>
            >>><br>
            >>> Zdraví PavelK<br>
            >>><br>
            >>><br>
            >>> Dne 07.09.2024 v 23:55 Petr Labaj napsal(a):<br>
            >>>> Klidně s Vámi uzavřu notářsky ověřenou
            sázku, že rozvoj nasazení BEV <br>
            >>>> bude probíhat násobně rychleji než u
            nasazení H2 aut.<br>
            >>>> ;-)<br>
            >>>><br>
            >>>> PL<br>
            >>>><br>
            >>>> *******************<br>
            >>>><br>
            >>>> Dne 7.9.2024 v 23:50 Pavel Kořenský
            napsal(a):<br>
            >>>>> Zdravím,<br>
            >>>>><br>
            >>>>> můj skromný odhad je, že až se lidstvo
            vyblbne s autíčkama na <br>
            >>>>> baterky a peníze se začnou investovat
            jiným směrem, nebudeme muset <br>
            >>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru
            čekat moc dlouho.<br>
            >>>>> Ať už to bude nějaká variace na
            klasický motor s vnitřním <br>
            >>>>> spalováním nebo třeba turbina s
            atmosférickou převodovkou. Těch <br>
            >>>>> prototypů z posledních let je dost a
            technologie je časem <br>
            >>>>> prověřená. Tedy až na uskladnění a
            rozvod kapalného vodíku.<br>
            >>>>><br>
            >>>>> Zdraví PavelK<br>
            >>>>><br>
            >>>>> Dne 07.09.2024 v 22:32 AZE napsal(a):<br>
            >>>>>> Ano. A také proces výroby
            palivových článků, filtrů pro kyslík, <br>
            >>>>>> tlakových nádob a i těch baterií,
            ty tam jsou také, i když menší.<br>
            >>>>>> aze<br>
            >>>>>> *From:* Miroslav Šinko <mailto:<a
              href="mailto:sinkomiro@gmail.com" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">sinkomiro@gmail.com</a>><br>
            >>>>>> *Sent:* Saturday, September 07,
            2024 10:14 PM<br>
            >>>>>> *To:* HW-news <mailto:<a
              href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
            >>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil
            vs. auto na vodík<br>
            >>>>>> Tiez vidim v povodnom obrazku
            ucelovu skratku ako elektricka <br>
            >>>>>> energia ide rovno do auta, oproti
            okluke, ako sa do auta dostane <br>
            >>>>>> vodik. Spravodlivo by bolo treba
            dokreslit proces vyroby baterky, <br>
            >>>>>> kym sa dostane do auta.<br>
            >>>>>> miro<br>
            >>>>>><br>
            >>>>>> Používateľ d.petr <<a
              href="mailto:d.petr@post.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">d.petr@post.cz</a>>
            sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
            >>>>>><br>
            >>>>>>     Já naopak považuji baterková
            auta za slepou cestu, která bude<br>
            >>>>>>     časem opuštěna.<br>
            >>>>>>     P.<br>
            >>>>>><br>
            >>>>>><br>
            >>>>>>     Petr Labaj napsal(a) dne 06.
            09. 24 v 22:13:<br>
            >>>>>>     > Snad v pátek snesete menší
            obrázek.<br>
            >>>>>>     ><br>
            >>>>>>     > Jsem dlouhodobě velkým
            skeptikem kolem využití H2 v dopravě.<br>
            >>>>>>     > V individuální úplně, ale
            i v těžké (kamiony, lokomotivy).<br>
            >>>>>>     ><br>
            >>>>>>     > Na solárnickém fóru se
            objevil tenhle pěkný obrázek.<br>
            >>>>>>     > U vymazlené Toyoty je to
            celkem očekávaný výsledek, věnují<br>
            >>>>>>     se tomu dlouho.<br>
            >>>>>>     > Ale u toho BMW mi to
            naopak přijde jako úplná tragédie.<br>
            >>>>>>     > Že by Evropa zaspala nejen
            v elektromobilech, ale i v autech<br>
            >>>>>>     na vodík?<br>
            >>>>>>     ><br>
            >>>>>>     > PL<br>
            >>>>>><br>
            >>>><br>
            >>>><br>
            >>>>
            _______________________________________________<br>
            >>>> HW-list mailing list  -  sponsored <a
              href="http://bywww.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</a><br>
            >>>> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
              target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            >>>> <a
              href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            >>><br>
            >>><br>
            >>><br>
            >>> _______________________________________________<br>
            >>> HW-list mailing list  -  sponsored <a
              href="http://bywww.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</a><br>
            >>> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
              target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            >>> <a
              href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            >><br>
            >><br>
            >> _______________________________________________<br>
            >> HW-list mailing list  -  sponsored <a
              href="http://bywww.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</a><br>
            >> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
              target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            >> <a
              href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            > <br>
            > _______________________________________________<br>
            > HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            > <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            > <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            > <br>
            <br>
            -- <br>
            AJT SERVIS s.r.o.<br>
            <br>
            Oparno 65<br>
            Lovosice<br>
            410 02<br>
            <br>
            ICO:04203879<br>
            DIC:CZ04203879<br>
            <br>
            email:<br>
            <a href="mailto:info@ajtservis.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">info@ajtservis.cz</a><br>
            <br>
            tel.<br>
            777 584 558<br>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>