<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV>Zkusil jsem zadat “ev na sídlišti”:</DIV>
<DIV><A
title=https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti
href="https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti">https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti</A></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.korensky@dator3.cz
href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz">Pavel Kořenský</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, September 08, 2024 2:20 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV class=moz-cite-prefix>Tak ono je s tím autíčkem na baterky víc
problémů.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Namátkou třeba to, že zejména ve městech nemá každý
dům s garáží, aby si mohl auto dobíjet ze zásuvky. Ve vnitřním městě (nejen v
Praze) nebo na sídlištích je to docela velký problém.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Nebo i když někdo má garážové stání, nemá třeba tu
zásuvku. To je případ třeba naší SVJ, kde máme tři domy, v každém 10 bytů a na
společné zahradě je dvoupodlažní garážová hala ve které je cca. 76 garážových
stání. Na každém podlaží garážové haly jsou myslím dvě zásuvky původně určené
snad pro zapnutí průmyslového vysavače/čističe podlahy.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Kdybychom chtěli předělat halu na nabíjení
elektromobilů, tak bychom museli udělat kompletně nové rozvody, elektroměr pro
každé stání zvlášť (dosud se elektřina platí tak, že se rozpočítá spotřeba haly
podle toho kolik má kdo stání, protože elektřina napájí jen osvětlení a trochu
proudu se spotřebuje při úklidu 2x ročně) a musela by se udělat komplet nová
přípojka elektřiny, dimensovaná na patřičné odběry. Náklady předběžně
odhadnuté někde kolem 2 milionů. Vlastně asi spíš víc, protože odhad nákladů
jsme si nechávali dělat někdy před šesti či sedmi lety.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>FVE panely bohužel neunese střecha a baterie by
nebylo kam dát, protože garážová hala stojí přesně v rohu pozemku a z dalších
dvou stran je vjezd do haly na straně jedné a společná zahrada na straně druhé.
A aby té legrace nebylo málo, tak množina majitelů bytů/zahrady a množina
majitelů garážových stání není totožná (garážová stání mají koupená i lidé,
kteří tu nemají koupené byty a naopak, někteří lidé kteří mají byt nemají
garážové stání). A kdyby se mělo k hale něco přistavovat a tím zmenšit zahradu,
je na to třeba souhlas všech majitelů bytů a to je neprůchodné.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Zdraví PavelK</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix><BR> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 08.09.2024 v 13:41 Jan Půhoný
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE
cite=mid:CAEwSxSHxdDF-nAy39isPr_TEU+UDGnVvgwkNdpGG8_-P15M5bA@mail.gmail.com
type="cite">
<DIV>Tak spatne to nebude. Me prijde, ze vetsina lidi, co nejvic nadava na EV
ujede sotva 500km za mesic. Prave pro ne je to idealni. Uz si konecne vsichni
uvedomte, ze fakt nemusite nabijet kazdy den a opravdu nemusite mit FVE. Kazde
auto se pres noc nabije z obycejne zasuvky. Neni podminkou auto nabijet kazdy
den. Kolik procent lidi, co ma auto ujede vic nez 500 nebo 1000km mesicne? I
kdyz budou nabijet na nejdrazsim stojanu, porad to je levnejsi nez
nafta.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>HP</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV class=gmail_attr dir=ltr>ne 8. 9. 2024 v 10:51 odesílatel ajtservis
<<A class=moz-txt-link-freetext href="mailto:info@ajtservis.cz"
moz-do-not-send="true">info@ajtservis.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">jestli
tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi byt <BR>ironie
:-)<BR>vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci zastoupeny
max. <BR>par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a v ramci
<BR>zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.<BR>t.<BR><BR>Dne
08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):<BR>> Ono to možná nebude ani
tak kritické (myslím pokud jde o baterie). <BR>> Jakmile dojezd překročí
1000 km, je to srovnatelné s jiným palivem. <BR>> Pokud bydlíte v
domečku, máte FVE a moc nejezdíte, stačí nebíjení doma, <BR>> v létě
zadarmo. Pokud jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat, <BR>>
není problém, aby po celou dobu, co pracujete se auto docela malým <BR>>
proudem nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud
<BR>> pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem, je asi
jedno jakým.<BR>> <BR>> Takže zbyl problém nabíjení při cestě na
velkou vzdálenost.<BR>> <BR>> Martin Záruba<BR>> <BR>> Dne
8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):<BR>>> Myslím, že spalovák s 11x
vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už <BR>>> později nikdo (mimo
speciální aplikace) reinkarnovat nebude.<BR>>> Věřím na baterky
solid-state (bez ohledu na složení katody a anody, to <BR>>> možná
časem dozná změny).<BR>>> Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí
infrastruktury. Ať už v tradičním <BR>>> smyslu slova, nebo třeba
někdo vymyslí nějaký opravdu funkční princip <BR>>> nabíjení za
jízdy.<BR>>> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková
variace na <BR>>> kapalné palivo.<BR>>><BR>>> A když jste
zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<BR>>> Realizační problémy jsou a
zřejmě vždy budou tak strašné, že to nějaké <BR>>> "palivo zdarma"
prostě nevyváží.<BR>>> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro
zdarma, U238 jsou k <BR>>> dispozici mraky za směšné
peníze.<BR>>> Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z
toho odvozená <BR>>> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné
elektřiny.<BR>>> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u
fúze.<BR>>><BR>>> PL<BR>>><BR>>>
*******************<BR>>><BR>>> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel
Kořenský napsal(a):<BR>>>> Což o to, o tom spor
nevedu.<BR>>>> Akorát jsem přesvědčený, že se časem (a po utracení
X bilionů - tedy <BR>>>> X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to
slepá cesta a že vyfukováním <BR>>>> tabákového kouře do vody zlato
nevzniká.<BR>>>> A pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a
pokorně se vrátí ke <BR>>>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní
paliva, ale právě na vodík.<BR>>>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát
proud přímo ze silnice a nevláčet <BR>>>> těžkou baterku. Kdysi
dávno se tomu říkalo autodráha a hráli s tím <BR>>>> děti jako já,
když jsem byl malý.<BR>>>><BR>>>> Leda by někdo vymyslel
studenou fůzi nebo nějaké sci-fi generování <BR>>>> elektrického
proudu křížením kvantových polí. :)<BR>>>><BR>>>> Zdraví
PavelK<BR>>>><BR>>>><BR>>>> Dne 07.09.2024 v
23:55 Petr Labaj napsal(a):<BR>>>>> Klidně s Vámi uzavřu
notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení BEV <BR>>>>> bude
probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.<BR>>>>>
;-)<BR>>>>><BR>>>>>
PL<BR>>>>><BR>>>>>
*******************<BR>>>>><BR>>>>> Dne 7.9.2024 v
23:50 Pavel Kořenský napsal(a):<BR>>>>>>
Zdravím,<BR>>>>>><BR>>>>>> můj skromný odhad
je, že až se lidstvo vyblbne s autíčkama na <BR>>>>>> baterky
a peníze se začnou investovat jiným směrem, nebudeme muset
<BR>>>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru čekat moc
dlouho.<BR>>>>>> Ať už to bude nějaká variace na klasický
motor s vnitřním <BR>>>>>> spalováním nebo třeba turbina s
atmosférickou převodovkou. Těch <BR>>>>>> prototypů z
posledních let je dost a technologie je časem <BR>>>>>>
prověřená. Tedy až na uskladnění a rozvod kapalného
vodíku.<BR>>>>>><BR>>>>>> Zdraví
PavelK<BR>>>>>><BR>>>>>> Dne 07.09.2024 v
22:32 AZE napsal(a):<BR>>>>>>> Ano. A také proces výroby
palivových článků, filtrů pro kyslík, <BR>>>>>>> tlakových
nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když
menší.<BR>>>>>>> aze<BR>>>>>>> *From:*
Miroslav Šinko <mailto:<A class=moz-txt-link-freetext
href="mailto:sinkomiro@gmail.com" target=_blank
moz-do-not-send="true">sinkomiro@gmail.com</A>><BR>>>>>>>
*Sent:* Saturday, September 07, 2024 10:14 PM<BR>>>>>>>
*To:* HW-news <mailto:<A class=moz-txt-link-freetext
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</A>><BR>>>>>>>
*Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na
vodík<BR>>>>>>> Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu
skratku ako elektricka <BR>>>>>>> energia ide rovno do
auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane <BR>>>>>>>
vodik. Spravodlivo by bolo treba dokreslit proces vyroby baterky,
<BR>>>>>>> kym sa dostane do
auta.<BR>>>>>>>
miro<BR>>>>>>><BR>>>>>>> Používateľ
d.petr <<A class=moz-txt-link-freetext href="mailto:d.petr@post.cz"
target=_blank moz-do-not-send="true">d.petr@post.cz</A>> sobota 7.
septembra 2024
napísal:<BR>>>>>>><BR>>>>>>>
Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která
bude<BR>>>>>>> časem
opuštěna.<BR>>>>>>>
P.<BR>>>>>>><BR>>>>>>><BR>>>>>>>
Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v
22:13:<BR>>>>>>> > Snad v pátek
snesete menší obrázek.<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> > Jsem
dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v
dopravě.<BR>>>>>>> > V
individuální úplně, ale i v těžké (kamiony,
lokomotivy).<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> > Na solárnickém
fóru se objevil tenhle pěkný
obrázek.<BR>>>>>>> > U
vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný výsledek,
věnují<BR>>>>>>> se tomu
dlouho.<BR>>>>>>> > Ale u toho
BMW mi to naopak přijde jako úplná
tragédie.<BR>>>>>>> > Že by
Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v
autech<BR>>>>>>> na
vodík?<BR>>>>>>>
><BR>>>>>>> >
PL<BR>>>>>>><BR>>>>><BR>>>>><BR>>>>>
_______________________________________________<BR>>>>> HW-list
mailing list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank
moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>>>> <A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>>> <A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>>><BR>>>><BR>>>><BR>>>>
_______________________________________________<BR>>>> HW-list
mailing list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank
moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>>> <A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>> <A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>><BR>>><BR>>>
_______________________________________________<BR>>> HW-list mailing
list - sponsored <A href="http://bywww.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>> <A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>> <A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>
<BR>> _______________________________________________<BR>> HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
rel=noreferrer target=_blank moz-do-not-send="true">www.HW.cz</A><BR>> <A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>> <A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>
<BR><BR>-- <BR>AJT SERVIS s.r.o.<BR><BR>Oparno 65<BR>Lovosice<BR>410
02<BR><BR>ICO:04203879<BR>DIC:CZ04203879<BR><BR>email:<BR><A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:info@ajtservis.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">info@ajtservis.cz</A><BR><BR>tel.<BR>777 584
558<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer
target=_blank moz-do-not-send="true">www.HW.cz</A><BR><A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer
target=_blank
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV><BR>
<FIELDSET class=moz-mime-attachment-header></FIELDSET> <PRE class=moz-quote-pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<A class=moz-txt-link-abbreviated href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A>
<A class=moz-txt-link-freetext href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
</PRE></BLOCKQUOTE>
<P> </P>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list
- sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>