<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV>Zkusil jsem zadat “ev na sídlišti”:</DIV>
<DIV><A 
title=https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti 
href="https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti">https://www.youtube.com/results?search_query=ev+na+s%C3%ADdli%C5%A1ti</A></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=pavel.korensky@dator3.cz 
href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz">Pavel Kořenský</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, September 08, 2024 2:20 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV class=moz-cite-prefix>Tak ono je s tím autíčkem na baterky víc 
problémů.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Namátkou třeba to, že zejména ve městech nemá každý 
dům s garáží, aby si mohl auto dobíjet ze zásuvky. Ve vnitřním městě (nejen v 
Praze) nebo na sídlištích je to docela velký problém.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Nebo i když někdo má garážové stání, nemá třeba tu 
zásuvku. To je případ třeba naší SVJ, kde máme tři domy, v každém 10 bytů a na 
společné zahradě je dvoupodlažní garážová hala ve které je cca. 76 garážových 
stání. Na každém podlaží garážové haly jsou myslím dvě zásuvky původně určené 
snad pro zapnutí průmyslového vysavače/čističe podlahy.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Kdybychom chtěli předělat halu na nabíjení 
elektromobilů, tak bychom museli udělat kompletně nové rozvody, elektroměr pro 
každé stání zvlášť (dosud se elektřina platí tak, že se rozpočítá spotřeba haly 
podle toho kolik má kdo stání, protože elektřina napájí jen osvětlení a trochu 
proudu se spotřebuje při úklidu 2x ročně) a musela by se udělat komplet nová 
přípojka elektřiny, dimensovaná na patřičné odběry.  Náklady předběžně 
odhadnuté někde kolem 2 milionů. Vlastně asi spíš víc, protože odhad nákladů 
jsme si nechávali dělat někdy před šesti či sedmi lety.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>FVE panely bohužel neunese střecha a baterie by 
nebylo kam dát, protože garážová hala stojí přesně v rohu pozemku a z dalších 
dvou stran je vjezd do haly na straně jedné a společná zahrada na straně druhé. 
A aby té legrace nebylo málo, tak množina majitelů bytů/zahrady a množina 
majitelů garážových stání není totožná (garážová stání mají koupená i lidé, 
kteří tu nemají koupené byty a naopak, někteří lidé kteří mají byt nemají 
garážové stání). A kdyby se mělo k hale něco přistavovat a tím zmenšit zahradu, 
je na to třeba souhlas všech majitelů bytů a to je neprůchodné.</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Zdraví PavelK</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix><BR> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 08.09.2024 v 13:41 Jan Půhoný 
napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE 
cite=mid:CAEwSxSHxdDF-nAy39isPr_TEU+UDGnVvgwkNdpGG8_-P15M5bA@mail.gmail.com 
type="cite">
  <DIV>Tak spatne to nebude. Me prijde, ze vetsina lidi, co nejvic nadava na EV 
  ujede sotva 500km za mesic. Prave pro ne je to idealni. Uz si konecne vsichni 
  uvedomte, ze fakt nemusite nabijet kazdy den a opravdu nemusite mit FVE. Kazde 
  auto se pres noc nabije z obycejne zasuvky. Neni podminkou auto nabijet kazdy 
  den. Kolik procent lidi, co ma auto ujede vic nez 500 nebo 1000km mesicne? I 
  kdyz budou nabijet na nejdrazsim stojanu, porad to je levnejsi nez 
nafta.</DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV>HP</DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV class=gmail_quote>
  <DIV class=gmail_attr dir=ltr>ne 8. 9. 2024 v 10:51 odesílatel ajtservis 
  <<A class=moz-txt-link-freetext href="mailto:info@ajtservis.cz" 
  moz-do-not-send="true">info@ajtservis.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
  <BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
  style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">jestli 
    tohle napasal skutecne kolega Zaruba a ne AI, tak to musi byt <BR>ironie 
    :-)<BR>vsechny ty "snadne" veci jsou pro bezne ziti v populaci zastoupeny 
    max. <BR>par procenty. zbytek, 9x% lidi si muze max. trhnout nohou a v ramci 
    <BR>zelene solidarity to tem par procentum pomoc zadotovat.<BR>t.<BR><BR>Dne 
    08.09.2024 v 10:27 Martin Záruba napsal(a):<BR>> Ono to možná nebude ani 
    tak kritické (myslím pokud jde o baterie). <BR>> Jakmile dojezd překročí 
    1000 km, je to srovnatelné s jiným palivem. <BR>> Pokud bydlíte v 
    domečku, máte FVE a moc nejezdíte, stačí nebíjení doma, <BR>> v létě 
    zadarmo. Pokud jezdíte do práce někam, kde jde rozumně parkovat, <BR>> 
    není problém, aby po celou dobu, co pracujete se auto docela malým <BR>> 
    proudem nabíjelo ať už z podnikové FVE nebo z jiného zdroje. A pokud 
    <BR>> pracujete někde, kam rozumně nejde dojet osobním autem, je asi 
    jedno jakým.<BR>> <BR>> Takže zbyl problém nabíjení při cestě na 
    velkou vzdálenost.<BR>> <BR>> Martin Záruba<BR>> <BR>> Dne 
    8.9.2024 v 0:35 Petr Labaj napsal(a):<BR>>> Myslím, že spalovák s 11x 
    vyšším počtem pohyblivých dílů než BEV už <BR>>> později nikdo (mimo 
    speciální aplikace) reinkarnovat nebude.<BR>>> Věřím na baterky 
    solid-state (bez ohledu na složení katody a anody, to <BR>>> možná 
    časem dozná změny).<BR>>> Věřím na výrazný rozvoj nabíjecí 
    infrastruktury. Ať už v tradičním <BR>>> smyslu slova, nebo třeba 
    někdo vymyslí nějaký opravdu funkční princip <BR>>> nabíjení za 
    jízdy.<BR>>> Zajímavé by byly průtočné baterie, což by byla taková 
    variace na <BR>>> kapalné palivo.<BR>>><BR>>> A když jste 
    zmínil tu fúzi, tak té taky nevěřím.<BR>>> Realizační problémy jsou a 
    zřejmě vždy budou tak strašné, že to nějaké <BR>>> "palivo zdarma" 
    prostě nevyváží.<BR>>> Současné rychlé reaktory taky mají palivo skoro 
    zdarma, U238 jsou k <BR>>> dispozici mraky za směšné 
    peníze.<BR>>> Ale i tuto technologii zabíjí realizační problémy a z 
    toho odvozená <BR>>> příliš vysoká a nekonkurenceschopná cena výsledné 
    elektřiny.<BR>>> A to jsou ty problému o nějaký řád menší než u 
    fúze.<BR>>><BR>>> PL<BR>>><BR>>> 
    *******************<BR>>><BR>>> Dne 8.9.2024 v 0:04 Pavel 
    Kořenský napsal(a):<BR>>>> Což o to, o tom spor 
    nevedu.<BR>>>> Akorát jsem přesvědčený, že se časem (a po utracení 
    X bilionů - tedy <BR>>>> X * 10^12 dolarů/euro) ukáže, že je to 
    slepá cesta a že vyfukováním <BR>>>> tabákového kouře do vody zlato 
    nevzniká.<BR>>>> A pak lidé baterky pro pohon vozidel zavrhnou a 
    pokorně se vrátí ke <BR>>>> spalovacímu motoru. Ne na fosilní 
    paliva, ale právě na vodík.<BR>>>> Nebo někdo vymyslí, jak si brát 
    proud přímo ze silnice a nevláčet <BR>>>> těžkou baterku. Kdysi 
    dávno se tomu říkalo autodráha a hráli s tím <BR>>>> děti jako já, 
    když jsem byl malý.<BR>>>><BR>>>> Leda by někdo vymyslel 
    studenou fůzi nebo nějaké sci-fi generování <BR>>>> elektrického 
    proudu křížením kvantových polí. :)<BR>>>><BR>>>> Zdraví 
    PavelK<BR>>>><BR>>>><BR>>>> Dne 07.09.2024 v 
    23:55 Petr Labaj napsal(a):<BR>>>>> Klidně s Vámi uzavřu 
    notářsky ověřenou sázku, že rozvoj nasazení BEV <BR>>>>> bude 
    probíhat násobně rychleji než u nasazení H2 aut.<BR>>>>> 
    ;-)<BR>>>>><BR>>>>> 
    PL<BR>>>>><BR>>>>> 
    *******************<BR>>>>><BR>>>>> Dne 7.9.2024 v 
    23:50 Pavel Kořenský napsal(a):<BR>>>>>> 
    Zdravím,<BR>>>>>><BR>>>>>> můj skromný odhad 
    je, že až se lidstvo vyblbne s autíčkama na <BR>>>>>> baterky 
    a peníze se začnou investovat jiným směrem, nebudeme muset 
    <BR>>>>>> na vývoj vodíkového spalovacího motoru čekat moc 
    dlouho.<BR>>>>>> Ať už to bude nějaká variace na klasický 
    motor s vnitřním <BR>>>>>> spalováním nebo třeba turbina s 
    atmosférickou převodovkou. Těch <BR>>>>>> prototypů z 
    posledních let je dost a technologie je časem <BR>>>>>> 
    prověřená. Tedy až na uskladnění a rozvod kapalného 
    vodíku.<BR>>>>>><BR>>>>>> Zdraví 
    PavelK<BR>>>>>><BR>>>>>> Dne 07.09.2024 v 
    22:32 AZE napsal(a):<BR>>>>>>> Ano. A také proces výroby 
    palivových článků, filtrů pro kyslík, <BR>>>>>>> tlakových 
    nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když 
    menší.<BR>>>>>>> aze<BR>>>>>>> *From:* 
    Miroslav Šinko <mailto:<A class=moz-txt-link-freetext 
    href="mailto:sinkomiro@gmail.com" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">sinkomiro@gmail.com</A>><BR>>>>>>> 
    *Sent:* Saturday, September 07, 2024 10:14 PM<BR>>>>>>> 
    *To:* HW-news <mailto:<A class=moz-txt-link-freetext 
    href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</A>><BR>>>>>>> 
    *Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na 
    vodík<BR>>>>>>> Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu 
    skratku ako elektricka <BR>>>>>>> energia ide rovno do 
    auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane <BR>>>>>>> 
    vodik. Spravodlivo by bolo treba dokreslit proces vyroby baterky, 
    <BR>>>>>>> kym sa dostane do 
    auta.<BR>>>>>>> 
    miro<BR>>>>>>><BR>>>>>>> Používateľ 
    d.petr <<A class=moz-txt-link-freetext href="mailto:d.petr@post.cz" 
    target=_blank moz-do-not-send="true">d.petr@post.cz</A>> sobota 7. 
    septembra 2024 
    napísal:<BR>>>>>>><BR>>>>>>>     
    Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která 
    bude<BR>>>>>>>     časem 
    opuštěna.<BR>>>>>>>     
    P.<BR>>>>>>><BR>>>>>>><BR>>>>>>>     
    Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 
    22:13:<BR>>>>>>>     > Snad v pátek 
    snesete menší obrázek.<BR>>>>>>>     
    ><BR>>>>>>>     > Jsem 
    dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v 
    dopravě.<BR>>>>>>>     > V 
    individuální úplně, ale i v těžké (kamiony, 
    lokomotivy).<BR>>>>>>>     
    ><BR>>>>>>>     > Na solárnickém 
    fóru se objevil tenhle pěkný 
    obrázek.<BR>>>>>>>     > U 
    vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný výsledek, 
    věnují<BR>>>>>>>     se tomu 
    dlouho.<BR>>>>>>>     > Ale u toho 
    BMW mi to naopak přijde jako úplná 
    tragédie.<BR>>>>>>>     > Že by 
    Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v 
    autech<BR>>>>>>>     na 
    vodík?<BR>>>>>>>     
    ><BR>>>>>>>     > 
    PL<BR>>>>>>><BR>>>>><BR>>>>><BR>>>>> 
    _______________________________________________<BR>>>>> HW-list 
    mailing list  -  sponsored <A href="http://bywww.HW.cz" 
    rel=noreferrer target=_blank 
    moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank 
    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>>><BR>>>><BR>>>><BR>>>> 
    _______________________________________________<BR>>>> HW-list 
    mailing list  -  sponsored <A href="http://bywww.HW.cz" 
    rel=noreferrer target=_blank 
    moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank 
    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>><BR>>><BR>>> 
    _______________________________________________<BR>>> HW-list mailing 
    list  -  sponsored <A href="http://bywww.HW.cz" rel=noreferrer 
    target=_blank moz-do-not-send="true">bywww.HW.cz</A><BR>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank 
    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>> 
    <BR>> _______________________________________________<BR>> HW-list 
    mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
    rel=noreferrer target=_blank moz-do-not-send="true">www.HW.cz</A><BR>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>> <A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank 
    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>> 
    <BR><BR>-- <BR>AJT SERVIS s.r.o.<BR><BR>Oparno 65<BR>Lovosice<BR>410 
    02<BR><BR>ICO:04203879<BR>DIC:CZ04203879<BR><BR>email:<BR><A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:info@ajtservis.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">info@ajtservis.cz</A><BR><BR>tel.<BR>777 584 
    558<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
    list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" rel=noreferrer 
    target=_blank moz-do-not-send="true">www.HW.cz</A><BR><A 
    class=moz-txt-link-freetext href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank 
    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank 
    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV></DIV><BR>
  <FIELDSET class=moz-mime-attachment-header></FIELDSET> <PRE class=moz-quote-pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<A class=moz-txt-link-abbreviated href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A>
<A class=moz-txt-link-freetext href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
</PRE></BLOCKQUOTE>
<P> </P>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>