Urcite.. neobhajujem vodik, viem o vodikovych clankoch minimum. Kde vidim problem v obrazkoch, je to, ze spalovaci ropny motor, sa musi vyrobit a potom je uz trvanlivy. Elektromotor tiez, vodikovy aj s clankom tiez. Do vsetkych treba dostat energiu, t.j. naliat benzin/naftu, natlacit "elektrinu", naplnit vodik. Ak by obrazky ukazovali vsetko toto, ok. Ale kym nadrz ropaka a flasa na vodik, spolu s cely motorom su trvanlive, tak bateria, v zmysle nadrz na elektrinu nie je. Ano, spalovaky maju prevadzkove naklady, olej, rozvody, apod.. vodikove clanky neviem, elektromotory asi roky nemaju problem. Narozdiel od bateriek, co je nadrz pre elektrinu. A prave s nadrzou nie su ziadne, max minimalne, naklady pri ropakoch a vodkoch. Obrazok, ktory toto nezohladnuje povazujem za ucelovy. <div><br></div><div>miro<br><br>Používateľ AZE <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> sobota 7. septembra 2024 napísal:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
<div>Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů pro kyslík, tlakových
nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když menší.</div>
<div>aze</div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
<div style="FONT:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
<div><b>From:</b> <a title="sinkomiro@gmail.com" href="mailto:sinkomiro@gmail.com" target="_blank">Miroslav Šinko</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Saturday, September 07, 2024 10:14 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Tiez
vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako elektricka energia ide rovno do
auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane vodik. Spravodlivo by bolo treba
dokreslit proces vyroby baterky, kym sa dostane do auta.
<div> </div>
<div>
<div> </div>
<div>miro<br><br>Používateľ d.petr <<a href="mailto:d.petr@post.cz" target="_blank">d.petr@post.cz</a>> sobota 7. septembra 2024
napísal:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="PADDING-LEFT:1ex;MARGIN:0px 0px 0px 0.8ex;BORDER-LEFT:#ccc 1px solid">Já
naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která bude časem
opuštěna.<br>P.<br><br><br>Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v
22:13:<br>> Snad v pátek snesete menší obrázek.<br>> <br>> Jsem
dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v dopravě.<br>> V individuální
úplně, ale i v těžké (kamiony, lokomotivy).<br>> <br>> Na solárnickém
fóru se objevil tenhle pěkný obrázek.<br>> U vymazlené Toyoty je to celkem
očekávaný výsledek, věnují se tomu dlouho.<br>> Ale u toho BMW mi to naopak
přijde jako úplná tragédie.<br>> Že by Evropa zaspala nejen v
elektromobilech, ale i v autech na vodík?<br>> <br>>
PL<br><br>______________________________<wbr>_________________<br>HW-list
mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br></blockquote></div></div>
<p>
</p><hr>
______________________________<wbr>_________________<br>HW-list mailing list
- sponsored by
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br><p></p></div></div></div></div>
</blockquote></div>