<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Myslel jsem, že z kontextu je snad jasné, že mi nejde o uchlazení
    motoru. Tedy o zajištění toho, aby se nepřehřál.<br>
    Ale že mi jde o to co nejvíc odpadního tepla odvést vodou pryč, aby
    posloužilo pro vytápění objektu.<br>
    Takže u toho původního vzduchové provedení už jistě nějaké to
    chlazení oleje a tak zajištěné je. Na tom nebudu nic řešit ani
    měnit.<br>
    <br>
    A to vytápění aspoň částí odpadního tepla mi tedy jako ptákovina
    nepřipadá.<br>
    Jistě by bylo lepší mít centrálu, kde už to vodní chlazení je. Ale
    taková v nabídce (pro mě) není. Centrála s vzduchovým chlazením ano.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 16:44 Tomáš Mádr
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:e9f9418d-b77d-417b-8247-1d1ac6aeaadf@email.android.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">Se podívejte, jak jsou řešené vodou chlazené
        motory na motorkách. A potom co všechno se chladí na  vzduchem
        chlazeném motoru, on to není jenom válec a hlava, ale často je
        tam chlazení mazacího oleje přes nějaký chladič, takže je to v
        principu vzduchem a olejem chlazený motor.
        <div dir="auto">Upravovat motor ze vzduchového na vodní chlazení
          je ptákovina, lépe vybrat motor, co už to vodní chlazení má.
          Problém je jinde - kde sehnat správně malý motor, i Favorit
          měl přes 40 kW. Pokud je motor  výkonově slabší, tak spotřeba
          neklesá lineárně, bohužel.</div>
        <div dir="auto">Tomáš OK2MTM </div>
      </div>
      <div class="gmail_extra"><br>
        <div class="gmail_quote">Dne 21. 8. 2024 15:57 napsal uživatel
          Petr Labaj <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:labaj@volny.cz"><labaj@volny.cz></a>:<br type="attribution">
          <blockquote class="quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <div> Myslíte, že ten kus hliníku, co je tam jako vzduchový
              chladič, by to nezprůměroval?<br>
              Přece třeba na motorce, kde motor pracuje asi víc na hraně
              svých vlastností, ze musí dost silně měnit podmínky podle
              ofuku za rychlé/pomalé jízdy, bočního větru a co já vím
              čeho.<br>
              <br>
              Mám to tak, že mám rád všechno elektrické. Malé
              (procesory, elektronika), střední (motory, pohony, CNC,
              automatizaci) i velké (elektroenergetiku).<br>
              Ale nemám rád nic spalovacího. Ani motory ani třeba auta.<br>
              <br>
              S tou předělávkou na vodní chlazení by se dal udělat
              experiment na kompresoru. Jeho hlava má podobné žebrování
              jako vzduchem chlazený motor, a za chodu je taky pěkně
              horká.<br>
              <br>
              PL<br>
              <br>
              ******************<br>
              <br>
              <div>Dne 21.8.2024 v 15:34 Martin Záruba napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote>
                <p><font face="Arial">To chápu. Jenže obávám se, že
                    přestup tepla by byl v tomto případě bídný a navíc
                    by se tam mohla tvořit horká a studená místa, což by
                    pro motor bylo hodně špatně. Existují firmy, které
                    se zabývají úpravou motorů na plyn. A úprava
                    chlazení, které od počátku předpokládá vodu by byla
                    snadná, pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje
                    vestavěné vodní čerpadlo) a teplota (zajišťuje
                    vestavěný termostat.</font></p>
                <p><font face="Arial">Mám podobnou elektrocentrálu.
                    Jenže samozřejmě vzduchem chlazenou a moc si
                    nedovedu představit správné řešení chlazení vodou.<br>
                  </font></p>
                <pre>Martin Záruba</pre>
                <div>Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj napsal(a):<br>
                </div>
                <blockquote> Neříká se mi to snadno, ale takový borec
                  nejsem.<br>
                  Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo
                  předělat na plyn.<br>
                  Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká
                  výhoda.<br>
                  To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina
                  nebyla pro člověka koníčkem.<br>
                  <br>
                  Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu
                  válce a na výfuk spirálu z měděné<br>
                  trubky si ještě představit umím.<br>
                  <br>
                  PL<br>
                </blockquote>
              </blockquote>
            </div>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>