<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Asi by to opravdu chtělo někoho, kdo se v
motorech vyzná více,.než my dva. Asi proto mě tolik láká
využívání spotových cen. </font></p>
<p><font face="Arial">V té nejjednodušší verzi je to jen program,
který čte z webu informace o spotových cenách a ovládá nabíjení
baterie a zapínání velkých spotřebičů, především těch, které
"mohou počkat", tedy (sestupně) ohřev bazénu, ohřev podlahovky,
nabíjení elektromobilu, ohřev TUV, informace "šetři". Ani by to
nemuselo řešit prodej z baterek v době vysoké spotové ceny. Ale
někdy by se to mohlo vyplatit.<br>
</font></p>
<p><font face="Arial">Zbytek je vše, co již má FVE.</font></p>
<p><font face="Arial">Možná proto jsem tolik tíhl ke koncepci
"stavebnice" a k nízkému použitému napětí 80V<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:57 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:d47d2577-c4fd-9139-23eb-9ab411cdfad9@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Myslíte, že ten kus hliníku, co je tam jako vzduchový chladič, by
to nezprůměroval?<br>
Přece třeba na motorce, kde motor pracuje asi víc na hraně svých
vlastností, ze musí dost silně měnit podmínky podle ofuku za
rychlé/pomalé jízdy, bočního větru a co já vím čeho.<br>
<br>
Mám to tak, že mám rád všechno elektrické. Malé (procesory,
elektronika), střední (motory, pohony, CNC, automatizaci) i velké
(elektroenergetiku).<br>
Ale nemám rád nic spalovacího. Ani motory ani třeba auta.<br>
<br>
S tou předělávkou na vodní chlazení by se dal udělat experiment na
kompresoru. Jeho hlava má podobné žebrování jako vzduchem chlazený
motor, a za chodu je taky pěkně horká.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:34 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:d5c11f0a-db1a-449a-a5d7-9908bb6b55ef@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">To chápu. Jenže obávám se, že přestup
tepla by byl v tomto případě bídný a navíc by se tam mohla
tvořit horká a studená místa, což by pro motor bylo hodně
špatně. Existují firmy, které se zabývají úpravou motorů na
plyn. A úprava chlazení, které od počátku předpokládá vodu
by byla snadná, pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje
vestavěné vodní čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný
termostat.</font></p>
<p><font face="Arial">Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže
samozřejmě vzduchem chlazenou a moc si nedovedu představit
správné řešení chlazení vodou.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:babd2ed3-29b9-2365-59c0-3675ca6b41a1@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat
na plyn.<br>
Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla
pro člověka koníčkem.<br>
<br>
Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na
výfuk spirálu z měděné<br>
trubky si ještě představit umím.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin
Záruba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete
o předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už
od 5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v
případě podlahovky udělat malý okruh jako u krbu, aby měl
motor dostatečnou teplotu. Pro TUV běžný bojler s
výměníkem, v létě použitý pro FVE. No a alternátor bude
nabíjet baterii FVE, pokud máte dost silný střídač. Po
úpravě na plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst bude o něco
horší, než u kondenzačního kotle, ale zase to dává proud a
neplatíte paušál. No asi je to blbost.....<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr
Labaj napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
hlavního jističe).<br>
<br>
Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené
energie, ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
<br>
Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím
Honda), které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu
na 1 kWh elektrickou.<br>
Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení,
aby část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to
značka ideál.<br>
<br>
PL<br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>