<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">To chápu. Jenže obávám se, že přestup tepla by
byl v tomto případě bídný a navíc by se tam mohla tvořit horká a
studená místa, což by pro motor bylo hodně špatně. Existují
firmy, které se zabývají úpravou motorů na plyn. A úprava
chlazení, které od počátku předpokládá vodu by byla snadná,
pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje vestavěné vodní
čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný termostat.</font></p>
<p><font face="Arial">Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže samozřejmě
vzduchem chlazenou a moc si nedovedu představit správné řešení
chlazení vodou.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:babd2ed3-29b9-2365-59c0-3675ca6b41a1@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na
plyn.<br>
Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro
člověka koníčkem.<br>
<br>
Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk
spirálu z měděné<br>
trubky si ještě představit umím.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už od
5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě
podlahovky udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor
dostatečnou teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě
použitý pro FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii FVE,
pokud máte dost silný střídač. Po úpravě na plyn by to v zimě
šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, než u kondenzačního
kotle, ale zase to dává proud a neplatíte paušál. No asi je to
blbost.....<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
hlavního jističe).<br>
<br>
Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie,
ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
<br>
Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda),
které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1
kWh elektrickou.<br>
Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby
část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka
ideál.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin
Záruba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b4a29093-929d-4f64-9498-d9de173f0dc8@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Ono když se podíváte do tarifů
jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, že "noční" proud je
v současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace (myslím
časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za
spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je
naprosto logické, že se tomu velcí obchodnící brání, jak
mohou (jeden boj jsem nedávno absolvoval). Ale ti menší,
kteří pochopili, že odměnou pro ně má být položka, která
se nazývá "cena za služby obchodu" nabízejí opravdový
spotový tarif za silovku. Kdo si neumí představit, co to
může znamenat, může prodělat, protože třeba dnes od 19
do 20h stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení)
spotřebu za den cca 10 kWh a v tom čase 19 - 20hodin má
dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít k
dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No
a baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč,
takže tu 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814
Kč není moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a tu nabít
za x 1,191 = 10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z
ní získat energii, která by jinak stála 50,78Kč, takže
za den ušetřit 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou
spotřebu trvale, tedy i v noci. Za rok bez topení to
podle dnešního dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.</font></p>
<p><font face="Arial">A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh
prodat v 19 hodin za spotovou cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To
je víc, než poplatky za distribuci, za kterou ji bylo
třeba koupit. (stále neuvažuji FVE)<br>
</font></p>
<p><font face="Arial">Jinak pokud jde o topení, může ušetřit
mnohem víc. Pokud má podlahovku, určitě nemusí topit v
těch 2 + 3 nejdražších hodinách. Nejspíš mu stačí i méně
než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a pak lze topit
opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.</font></p>
<p><font face="Arial">Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc
velký a je za něj zbytečně vysoká trvalá platba. Ale
není to tak. Je mnohem lepší v době nízké ceny cpát co
se dá do topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. A
zbytek dne být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy
FVE nedá skoro nic.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr
Labaj napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b91e8c6a-d878-60e2-d28c-f3bdd665c161@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.<br>
A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění.
Doba, kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.<br>
Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní
ledacos.<br>
Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to,
aby to bylo rozšiřitelné a řiditelné.<br>
<br>
Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s
komunikací, aby se Wallbox dal úkolovat.<br>
Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a
"noční" proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit
i silovka a podobně.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka
Mww napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu0mOJmuJV+YLc+SNXM9fqL5zS5zKGzzhHBcArj1BNfkkQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Já potřebuji právě jen dvoutarif,
komunikaci přes RS485 bych stejně nevyužil, bylo by to
sice pěkné, ale nemám do garáže volné dráty.
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature"
data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
Jirka Sloupenský OK1MWW</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>