<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">To chápu. Jenže obávám se, že přestup tepla by
        byl v tomto případě bídný a navíc by se tam mohla tvořit horká a
        studená místa, což by pro motor bylo hodně špatně. Existují
        firmy, které se zabývají úpravou motorů na plyn. A úprava
        chlazení, které od počátku předpokládá vodu by byla snadná,
        pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje vestavěné vodní
        čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný termostat.</font></p>
    <p><font face="Arial">Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže samozřejmě
        vzduchem chlazenou a moc si nedovedu představit správné řešení
        chlazení vodou.<br>
      </font></p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:babd2ed3-29b9-2365-59c0-3675ca6b41a1@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
      Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na
      plyn.<br>
      Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
      To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro
      člověka koníčkem.<br>
      <br>
      Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk
      spirálu z měděné<br>
      trubky si ještě představit umím.<br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      *****************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
            předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
            href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
            moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
            Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už od
          5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě
          podlahovky udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor
          dostatečnou teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě
          použitý pro FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii FVE,
          pokud máte dost silný střídač. Po úpravě na plyn by to v zimě
          šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, než u kondenzačního
          kotle, ale zase to dává proud a neplatíte paušál. No asi je to
          blbost.....<br>
        </p>
        <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type"
            content="text/html; charset=UTF-8">
          Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
          hlavního jističe).<br>
          <br>
          Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie,
          ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
          A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
          dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
          <br>
          Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda),
          které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
          A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1
          kWh elektrickou.<br>
          Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby
          část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka
          ideál.<br>
          <br>
          PL<br>
          <br>
          *****************<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin
            Záruba napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:b4a29093-929d-4f64-9498-d9de173f0dc8@volny.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type"
              content="text/html; charset=UTF-8">
            <p><font face="Arial">Ono když se podíváte do tarifů
                jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, že "noční" proud je
                v současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace (myslím
                časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za
                spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je
                naprosto logické, že se tomu velcí obchodnící brání, jak
                mohou (jeden boj jsem nedávno absolvoval). Ale ti menší,
                kteří pochopili, že odměnou pro ně má být položka, která
                se nazývá "cena za služby obchodu" nabízejí opravdový
                spotový tarif za silovku. Kdo si neumí představit, co to
                může znamenat, může prodělat, protože třeba dnes od 19
                do 20h stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení)
                spotřebu za den cca 10 kWh a  v tom čase 19 - 20hodin má
                dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít k
                dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No
                a baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč,
                takže tu 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814
                Kč není moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a tu nabít
                za  x 1,191 = 10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z
                ní získat energii, která by jinak stála 50,78Kč, takže
                za den ušetřit 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou
                spotřebu trvale, tedy i v noci. Za rok bez topení to
                podle dnešního dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.</font></p>
            <p><font face="Arial">A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh
                prodat v 19 hodin za spotovou cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To
                je víc, než poplatky za distribuci, za kterou ji bylo
                třeba koupit. (stále neuvažuji FVE)<br>
              </font></p>
            <p><font face="Arial">Jinak pokud jde o topení, může ušetřit
                mnohem víc. Pokud má podlahovku, určitě nemusí topit v
                těch 2 + 3 nejdražších hodinách. Nejspíš mu stačí i méně
                než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a pak lze topit
                opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.</font></p>
            <p><font face="Arial">Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc
                velký a je za něj zbytečně vysoká trvalá platba. Ale
                není to tak. Je mnohem lepší v době nízké ceny cpát co
                se dá do topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. A
                zbytek dne být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy
                FVE nedá skoro nic.<br>
              </font></p>
            <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr
              Labaj napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:b91e8c6a-d878-60e2-d28c-f3bdd665c161@volny.cz">
              <meta http-equiv="Content-Type"
                content="text/html; charset=UTF-8">
              Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.<br>
              A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění.
              Doba, kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.<br>
              Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní
              ledacos.<br>
              Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to,
              aby to bylo rozšiřitelné a řiditelné.<br>
              <br>
              Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s
              komunikací, aby se Wallbox dal úkolovat.<br>
              Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a
              "noční" proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit
              i silovka a podobně.<br>
              <br>
              PL<br>
              <br>
              *******************<br>
              <br>
              <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka
                Mww napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu0mOJmuJV+YLc+SNXM9fqL5zS5zKGzzhHBcArj1BNfkkQ@mail.gmail.com">
                <meta http-equiv="content-type"
                  content="text/html; charset=UTF-8">
                <div dir="ltr">Já potřebuji právě jen dvoutarif,
                  komunikaci přes RS485 bych stejně nevyužil, bylo by to
                  sice pěkné, ale nemám do garáže volné dráty.
                  <div><br clear="all">
                    <div>
                      <div dir="ltr" class="gmail_signature"
                        data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
                        Jirka Sloupenský  OK1MWW</div>
                    </div>
                    <br>
                  </div>
                </div>
              </blockquote>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>