<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
href="https://www.milata.cz/motory-smart/">Motory Smart -
Použité díly | Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor,
údajně už od 5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v
případě podlahovky udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor
dostatečnou teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě
použitý pro FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii FVE, pokud
máte dost silný střídač. Po úpravě na plyn by to v zimě šlo na PB.
Účinnst bude o něco horší, než u kondenzačního kotle, ale zase to
dává proud a neplatíte paušál. No asi je to blbost.....<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí hlavního
jističe).<br>
<br>
Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie, ale
jen se svou vlastní ze slunce.<br>
A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na dobití
těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
<br>
Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda),
které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1 kWh
elektrickou.<br>
Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby část
tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka ideál.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b4a29093-929d-4f64-9498-d9de173f0dc8@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Ono když se podíváte do tarifů jakéhokoli
dodavatele, tak zjistíte, že "noční" proud je v současnosti
nelogická komedie, jejíž aktivace (myslím časy) mi dost
silně uniká. Něco jiného je ale silovka za spotové ceny. Zde
se otevírá mnoho možností a je naprosto logické, že se tomu
velcí obchodnící brání, jak mohou (jeden boj jsem nedávno
absolvoval). Ale ti menší, kteří pochopili, že odměnou pro
ně má být položka, která se nazývá "cena za služby obchodu"
nabízejí opravdový spotový tarif za silovku. Kdo si neumí
představit, co to může znamenat, může prodělat, protože
třeba dnes od 19 do 20h stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má
(mimo topení) spotřebu za den cca 10 kWh a v tom čase 19 -
20hodin má dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít
k dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No a
baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč, takže
tu 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814 Kč není
moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a tu nabít za x 1,191 =
10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z ní získat energii,
která by jinak stála 50,78Kč, takže za den ušetřit 38,88 Kč.
A to předpokládám stejnou spotřebu trvale, tedy i v noci. Za
rok bez topení to podle dnešního dne bude cca 38 x 365 = 13
870 Kč.</font></p>
<p><font face="Arial">A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh
prodat v 19 hodin za spotovou cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To je
víc, než poplatky za distribuci, za kterou ji bylo třeba
koupit. (stále neuvažuji FVE)<br>
</font></p>
<p><font face="Arial">Jinak pokud jde o topení, může ušetřit
mnohem víc. Pokud má podlahovku, určitě nemusí topit v těch
2 + 3 nejdražších hodinách. Nejspíš mu stačí i méně než 24 -
5 = 19 hodin topení denně. No a pak lze topit opraavdu jen v
době, kdy je cena nízká.</font></p>
<p><font face="Arial">Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc velký
a je za něj zbytečně vysoká trvalá platba. Ale není to tak.
Je mnohem lepší v době nízké ceny cpát co se dá do topení,
TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. A zbytek dne být (mimo
topení) soběstačný i v zimě, kdy FVE nedá skoro nic.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b91e8c6a-d878-60e2-d28c-f3bdd665c161@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.<br>
A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění.
Doba, kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.<br>
Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní ledacos.<br>
Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to, aby
to bylo rozšiřitelné a řiditelné.<br>
<br>
Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s komunikací,
aby se Wallbox dal úkolovat.<br>
Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a
"noční" proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit i
silovka a podobně.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka Mww
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu0mOJmuJV+YLc+SNXM9fqL5zS5zKGzzhHBcArj1BNfkkQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Já potřebuji právě jen dvoutarif, komunikaci
přes RS485 bych stejně nevyužil, bylo by to sice pěkné,
ale nemám do garáže volné dráty.
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature"
data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
Jirka Sloupenský OK1MWW</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>