<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Plavci a lodě jsou nekompatibilní.<br>
    Dokonce i potápěči a lodě jsou často nekompatibilní, pokud se
    nejedná o nějaký záměr, o kterém ale obě strany ví.<br>
    <br>
    Takže podobně jako by se třeba člověk neměl pohybovat pod nějakým
    zavěšeným břemenem, tak by se plavec neměl pohybovat méně než hodně
    daleko od lodí.<br>
    Ještě k těm potápěčům: vynořovat se má člověk s jednou nataženou
    rukou (jako lítá superman). Raději s tou, na které mu míň záleží. Je
    lepší přijít lodním šroubem o ruku než o hlavu.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 14.8.2024 v 15:59 Tomáš Hamouz
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:1154368415.20240814155905@seznam.cz">
      <title>Re: OT Plavání vedle zakotvené lodi</title>
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 9pt;">Navíc
        není z lodě z místa kormidelníka nic vidět v těsné blízkosti. <br>
        Také bych se plavání v blízkosti lodí vyhnul. <br>
        <br>
        <br>
        Citace z ŘPB<br>
        <br>
        <span style=" font-family:'times new roman'; font-size: 15pt;"><b>Bezpečné
            vzdálenosti koupajících se osob od plavidel<br>
            <a name="p103-1" moz-do-not-send="true"></a>
          </b><span style=" font-size: 14pt;">(1) Bezpečná vzdálenost
            koupající se osoby od plavidel je<br>
            <a name="p103-1-a" moz-do-not-send="true"></a>
            a) vzdálenost alespoň 50 m od plavidla, které není malým
            plavidlem,<br>
            <a name="p103-1-b" moz-do-not-send="true"></a>
            b) vzdálenost alespoň 10 m od malého plavidla s vlastním
            pohonem a<br>
            <a name="p103-1-c" moz-do-not-send="true"></a>
            c) vzdálenost alespoň 3 m od ostatních plavidel.<br>
            <a name="p103-2" moz-do-not-send="true"></a>
            (2) Malé plavidlo přibližující se ke koupající se osobě tuto
            osobu obepluje v bezpečné vzdálenosti a pokud možno tak, aby
            tato osoba zůstala mezi malým plavidlem a nejbližším břehem.<br>
            <a name="p103-3" moz-do-not-send="true"></a>
            (3) Ustanovení odstavce 1 písm. b) a c) neplatí v případech,
            kdy koupající se osoba vstupuje do vody z plavidla nebo na
            ně z vody vystupuje.<br>
            <a name="p103-4" moz-do-not-send="true"></a>
            (4) Vymezené prostory pro koupání se označí signálními znaky
            A.1 uvedenými v příloze č. 7 k této vyhlášce nebo některým
            ze signálních znaků A.12 až A.17 uvedeným v příloze č. 7 k
            této vyhlášce, doplněnými na hladině žlutými kuželovými
            bójemi.<br>
            <br>
            <span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 9pt;">Tomáš<br>
              <br>
              <br>
            </span></span></span></span>
      <table>
        <tbody>
          <tr>
            <td width="3" bgcolor="#0000ff"><br>
            </td>
            <td><span style=" font-family:'courier new'; font-size:
                9pt;">Nie som ani majitel ani odbornik, stravil som na
                malych yachtach nejaky cas.<br>
                <br>
                Lode nemaju len jednu, alebo viacero lodnych skrutiek na
                pohon vzadu ( vpred/vzad )<br>
                ale maju aj "bow thruster" pripadne "stern thruster",
                atd...<br>
                <br>
                To su pomocne motory s "lodnymi skrutkami" umiestnene
                vpredu , vzadu, pripadne na viacerych miestach lode
                napriec.<br>
                Minimalne predne maju aj "male" yachty - kludne od 12m a
                viac, Pouzivaju sa na manevrovanie lode pri pristavani
                bokom. Je to na morskych aj na riecnych lodiach. <br>
                Na riecnych napriklad hlavne motory drzia lod "stojatu"
                voci brehu, ale v rychlosti proti prudeniu toku v prude
                rieky a kormidlo spolu s thrustermi posuvaju lod bokom.
                <br>
                Byvaju cca kryte, ale rozvirit vodu na bokoch dokazu
                celkom dost - co je hlavne pri 80m dlhej lodi moze viest
                k velmi neprijemnym prekvapeniam plavajuceho vedla lode.<br>
                <br>
                Osobne by som ako plavec v miestach s lodami neplaval
                vobec. Mam sa rad. <br>
                <br>
                Dodo<br>
                <br>
                <br>
                <br>
                <br>
                st 14. 8. 2024 o 14:30 Pavel Hudeček <</span><a
                style=" font-family:'courier new'; font-size: 9pt;"
                href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
                class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a><span
                style=" font-family:'courier new'; font-size: 9pt;">>
                napísal(a):<br>
                Dobrý den všem,<br>
                mám za to, že je tu pár majitelů lodí, tak třeba někdo
                bude vědět.<br>
                <br>
                Mějme loď u břehu, na týhle bylo dokonce napsaný 80x9
                metrů. Pak asi <br>
                kousek mezera a další, o něco menší loď.<br>
                <br>
                Jsou nějaké předpisy ohledně situace, kdy poblíž lodi
                plave plavec?<br>
                Tedy třeba jak daleko vedle má minimálně plavat, nebo
                jak daleko za?<br>
                <br>
                Vždycky si říkám, do jaké vzdálenosti od toho konce kde
                je šroub, je <br>
                ještě bezpečno, kdyby se najednou rozhodli odjet.<br>
                <br>
                Díky,<br>
                PH<br>
              </span></td>
          </tr>
        </tbody>
      </table>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>