<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Jeste stoji za pripominku, ze to
      prepocitavani neni zrovna jednoduchy algoritmus s vyhlazovanim
      atp., a pokud se pouzije neco jednoducheho, tak to vypada vic nez
      malo hnusne. Graficka karta to dela levou zadni, monitor obcas
      hur, jestli je v zarizeni nejaky MCU bez GPU tak by to byl IMHO
      orisek.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Taky pokud se kresli klasicky treba
      pismo bez vyhlazovani, tak pokud to nesedi presne na pixely a
      jeste navic neni LCD o dost "prepixlovany" tak taky nic moc.
      Ramecky atp. stejne tak. Nejlepsi je, ze kdyz ma mit ramecek sirku
      3 pixely, tak ji presne ma na vsech stranach a prechod je
      jednoduse ostry. Vyhlazeni vypada dobre zase az u vetsich ppi.<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 29.06.2024 v 4:25 Pavel Hudeček
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:e41998b2-9253-4282-8e09-076b26ae55e1@seznam.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Co se týče (ne)čtvercových pixelů, to mají monitory obvykle
      nastavitelné někde v menu, jestli zachovat poměr stran a vyrobit
      tmavé pruhy, nebo roztáhnout, nebo něco mezi tím. Ostatně hry
      hodně let běhaly ve 320x200 při poměru stran 4:3. Bylo to kvůli
      adresaci do 64k.<br>
      <br>
      Jiná věc je, že driver grafiky samozřejmě umí zařídit, aby se
      bitmapa, nebo stream, velikosti třeba 1200x777 zobrazila v okně
      900x600. Programu je běžně úplně jedno, jaké je rozlišení obrazu.
      On má svoje okno nějaké velikosti a na nějaké pozici. A v něm zas
      může mít třeba picturebox nějaké velikosti a na nějaké pozici a do
      něj nacpat bitmapu jiné velikosti a říct si, jaký režim zobrazení
      použít, tedy jak to zkonvertit. A ta bitmapa třeba ještě může mít
      barvu overlaye a program může říct aby do něj šlo video, nebo
      framebuffery který generuje.<br>
      <br>
      Poznámka: Když program používá overlay, scrrenshot z něj je prostě
      černej. Ale když se třeba okno Malování s tím screenshotem posune
      nad okno toho programu, obraz, nebo část obrazu z overlaye pak
      jede v Malování.<br>
      <br>
      Ale jakmile driveru řeknu, že má přepnout rozlišení, tak tím
      prostě říkám, že má změnit rozlišení v signálu do monitoru. Ono by
      to ani jinak nedávalo smysl.<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 29.06.2024 v 3:21 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:98676a5f-3c68-7262-68ae-2399573bffe4@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        Ano, když to monitor nezvládne, tak nic nezobrazí.<br>
        Resp. většinou snad ani takový režim třeba Windows nenabízí,
        pokud se explicitně nepožádá aby nabízel i režimy, které monitor
        neumí zobrazit.<br>
        Ale z toho podle mě neplyne, že nemůže umět nějaký "čtvercový"
        režim.<br>
        A vlastně z toho nějak z principu neplyne ani to, že by driver
        nemohl on-line přepočítávat data a vůči programu se tvářit s
        jiným rozlišením, než s jakým to pak fyzicky sype na monitor.<br>
        Ale přít se o to jistě nebudu. Grafické zobrazování není to, co
        bych dělal rád a uměl.<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        ******************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 29.6.2024 v 3:00 Pavel Hudeček
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:16867e8e-7b79-4587-b133-e25cdf3261b3@seznam.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type"
            content="text/html; charset=UTF-8">
          No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem
          že režim není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.<br>
          <br>
          Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS
          objeví dotaz zda ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam
          odpočet, že když není kliknuto, tak je asi tma a je potřeba
          vrátit. Takhle to je snad už desítky let:-)<br>
          <br>
          PH<br>
          <br>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:9d54fe38-92b8-909a-1f68-1db1f436ba09@volny.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type"
              content="text/html; charset=UTF-8">
            Aha, díky.<br>
            Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.<br>
            Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí
            jiné rozlišení?<br>
            <br>
            PL<br>
            <br>
            *******************<br>
            <br>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel
              Hudeček napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:9d1eac5a-b4b9-4cc8-82d8-6c465d071f14@seznam.cz">
              <meta http-equiv="Content-Type"
                content="text/html; charset=UTF-8">
              Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde
              požadované rozlišení a monitor si to přepočítá na svoje
              sám. Nebo nepřepočítá a udělá tmu s hláškou o
              nepodporovaném režimu.<br>
              <br>
              PH<br>
              <br>
              <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr
                Labaj napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite"
                cite="mid:7f34436c-e323-9d40-5563-fd0be2c5d3e0@volny.cz">
                <meta http-equiv="Content-Type"
                  content="text/html; charset=UTF-8">
                Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do
                rozlišení třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo
                čtvercové?<br>
                Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.<br>
                Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení,
                tak to taky (předpokládám) přepočítává driver.<br>
                <br>
                PL<br>
                <br>
                ********************<br>
                <br>
                <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel
                  Poucha napsal(a):<br>
                </div>
                <blockquote type="cite"
cite="mid:CAHGg1iCpyCDy+hmDBjX3K4esG+5=PKY3f1Gj9UrEknyEVe1JCg@mail.gmail.com">
                  <meta http-equiv="content-type"
                    content="text/html; charset=UTF-8">
                  <div dir="ltr">
                    <div dir="ltr">Zdravím, 
                      <div><br>
                      </div>
                      <div>děkuji všem, asi to budeme muset udělat
                        opravdu tak, nakreslí a smrskne. Řešení se mi
                        moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale u
                        poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad
                        nebude vadit. </div>
                      <div><br>
                      </div>
                      <div>Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024
                        x 600.</div>
                      <div><br>
                      </div>
                      <div>Pro zajímavost je to ovládací panel do
                        místnosti, vyrábí se toho hodně, napřed tam a
                        byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a
                        více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní  7".
                        Jak typické :-) Ale koncoví zákazníci to tak
                        chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik
                        navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s
                        tím opravdu hodně. Takže bych mu to nerad
                        hardvarem nějak zplacatěl....</div>
                      <div><br clear="all">
                        <div>
                          <div dir="ltr" class="gmail_signature">
                            <div dir="ltr">
                              <div>
                                <div dir="ltr">
                                  <div>
                                    <div dir="ltr">S pozdravem<br>
                                      ing. Pavel Poucha<br>
                                      jednatel<br>
                                      <a
href="mailto:pavel.poucha@papouch.com" target="_blank"
                                        moz-do-not-send="true"
                                        class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
                                      Tel. +420 777 232 485<br>
                                      <br>
                                      Papouch s.r.o. - vývoj<br>
                                      Papouch store s.r.o. - obchod</div>
                                    <div>Papouch production s.r.o. -
                                      výroba</div>
                                    <div>Workmonitor s.r.o. -
                                      monitorování výroby</div>
                                    <div dir="ltr"><br>
                                    </div>
                                    <div dir="ltr">Máte-li chuť,
                                      navštivte naše stránky <a
                                        href="http://www.papouch.com/"
                                        target="_blank"
                                        moz-do-not-send="true"
                                        class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
                                  </div>
                                </div>
                              </div>
                            </div>
                          </div>
                        </div>
                        <br>
                      </div>
                    </div>
                    <br>
                    <div class="gmail_quote">
                      <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28. 6. 2024
                        v 16:29 odesílatel Jindroush <<a
                          href="mailto:jindroush@seznam.cz"
                          moz-do-not-send="true"
                          class="moz-txt-link-freetext">jindroush@seznam.cz</a>>
                        napsal:<br>
                      </div>
                      <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px
                    0px 0.8ex;border-left:1px solid
                    rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
                        <div>
                          <div>No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a
                            pak to resizuje nejakym chytrym algoritmem
                            na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc? Tohle
                            resizovani se da delat kde cim - gimpem,
                            photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je na
                            vyber vicero algoritmu.<br>
                            <br>
                          </div>
                          <div>Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho
                            displeje, mate presny rozmer stran v mm (jen
                            pixely, bez okraje)?<br>
                            <br>
                          </div>
                          <div>On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:<br>
                          </div>
                          <blockquote type="cite">
                            <div dir="ltr">Popíšu to podrobněji:
                              <div><br>
                              </div>
                              <div>Grafik nakreslí například čtvercové
                                tlačítko, 80x80 pixelů. Ve výsledku má
                                ale obdélník. To samozřejmě platí i pro
                                texty, které jsou protáhlé. Platí to i
                                pro ovládací prvky (šoupáky, knoflíky),
                                které se pak zploští.</div>
                              <div><br>
                              </div>
                              <div>Displej má rozlišení 1024 x 600.
                                Kdyby ten displej měl pixely se stejnou
                                roztečí, musel by mít 1024 x 771  - 
                                spočítáno podle rozměrů viditelné
                                plochy. Jenže na výšku má místo 771
                                pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a
                                to už je hodně viditelné. Prostě displej
                                je ve svislém rozměru protažený.</div>
                              <div><br clear="all">
                                <div>
                                  <div dir="ltr" class="gmail_signature">
                                    <div dir="ltr">
                                      <div>
                                        <div dir="ltr">
                                          <div>
                                            <div dir="ltr">S pozdravem<br>
                                              ing. Pavel Poucha<br>
                                              jednatel<br>
                                              <a
href="mailto:pavel.poucha@papouch.com" target="_blank"
                                                moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
                                              Tel. +420 777 232 485<br>
                                              <br>
                                              Papouch s.r.o. - vývoj<br>
                                              Papouch store s.r.o. -
                                              obchod</div>
                                            <div>Papouch production
                                              s.r.o. - výroba</div>
                                            <div>Workmonitor s.r.o. -
                                              monitorování výroby</div>
                                            <div dir="ltr"><br>
                                            </div>
                                            <div dir="ltr">Máte-li chuť,
                                              navštivte naše stránky <a
href="http://www.papouch.com/" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
                                          </div>
                                        </div>
                                      </div>
                                    </div>
                                  </div>
                                </div>
                                <br>
                              </div>
                            </div>
                            <br>
                            <div class="gmail_quote">
                              <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28.
                                6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
                                <<a href="mailto:mrazik@volny.cz"
                                  target="_blank" moz-do-not-send="true"
                                  class="moz-txt-link-freetext">mrazik@volny.cz</a>>
                                napsal:<br>
                              </div>
                              <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px
                            0.8ex;border-left:1px solid
                            rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Není to
                                spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a
                                zobrazí se jiná elipsa ?<br>
                                Zobrazení obecně funguje tak, že se
                                každý pixel prožene (jeho souřadnice <br>
                                se násobí) nějakou transformační maticí
                                a to dá teprve výsledný obraz. <br>
                                Matice s tím může dělat psí kusy jako je
                                rotace, změna měřítka, zkosení <br>
                                a jiné. Těch matic může být v cestě
                                několik - vtip je v tom, že je <br>
                                předem lze znásobit a použít pak jen tu
                                jedinou, výslednou.<br>
                                Jediný problém je jak se v celém tom
                                systému dostat na tu správnou <br>
                                matici. Když máte zdrojáky, pak stačí
                                přidat funkci něco jako <br>
                                SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší
                                systém a jak netuším.<br>
                                <br>
                                Avšak kolečko nikdy není na obrazovce
                                přesný kruh. Ono to tak je i v <br>
                                realitě, prakticky nikdy nekoukáte na
                                kolečko přesně kolmo.<br>
                                <br>
                                Mrazík<br>
                                <br>
                                On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:<br>
                                > Zdravím,<br>
                                > <br>
                                > mám zajímavý problém. Zákazník si
                                vybral dotykový 7" displej s <br>
                                > rozlišením 1024x600 . Viditelná
                                plocha displeje tomuto poměru ale <br>
                                > neodpovídá, pixely mají v každém
                                směru jinou rozteč.<br>
                                > <br>
                                > Takže grafik nakreslí kolečko, a
                                zobrazí se elipsa. Není to můj problém,
                                <br>
                                > přesto bych mu rád poradil. Má
                                prosím někdo nápad? Například grafický <br>
                                > editor, kde se to dá nastavit?<br>
                              </blockquote>
                            </div>
                          </blockquote>
                        </div>
                      </blockquote>
                    </div>
                  </div>
                </blockquote>
              </blockquote>
            </blockquote>
          </blockquote>
          <br>
        </blockquote>
        <br>
        <br>
        <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a
        class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
        moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
        moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>