<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Jeste stoji za pripominku, ze to
prepocitavani neni zrovna jednoduchy algoritmus s vyhlazovanim
atp., a pokud se pouzije neco jednoducheho, tak to vypada vic nez
malo hnusne. Graficka karta to dela levou zadni, monitor obcas
hur, jestli je v zarizeni nejaky MCU bez GPU tak by to byl IMHO
orisek.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Taky pokud se kresli klasicky treba
pismo bez vyhlazovani, tak pokud to nesedi presne na pixely a
jeste navic neni LCD o dost "prepixlovany" tak taky nic moc.
Ramecky atp. stejne tak. Nejlepsi je, ze kdyz ma mit ramecek sirku
3 pixely, tak ji presne ma na vsech stranach a prechod je
jednoduse ostry. Vyhlazeni vypada dobre zase az u vetsich ppi.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.06.2024 v 4:25 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:e41998b2-9253-4282-8e09-076b26ae55e1@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Co se týče (ne)čtvercových pixelů, to mají monitory obvykle
nastavitelné někde v menu, jestli zachovat poměr stran a vyrobit
tmavé pruhy, nebo roztáhnout, nebo něco mezi tím. Ostatně hry
hodně let běhaly ve 320x200 při poměru stran 4:3. Bylo to kvůli
adresaci do 64k.<br>
<br>
Jiná věc je, že driver grafiky samozřejmě umí zařídit, aby se
bitmapa, nebo stream, velikosti třeba 1200x777 zobrazila v okně
900x600. Programu je běžně úplně jedno, jaké je rozlišení obrazu.
On má svoje okno nějaké velikosti a na nějaké pozici. A v něm zas
může mít třeba picturebox nějaké velikosti a na nějaké pozici a do
něj nacpat bitmapu jiné velikosti a říct si, jaký režim zobrazení
použít, tedy jak to zkonvertit. A ta bitmapa třeba ještě může mít
barvu overlaye a program může říct aby do něj šlo video, nebo
framebuffery který generuje.<br>
<br>
Poznámka: Když program používá overlay, scrrenshot z něj je prostě
černej. Ale když se třeba okno Malování s tím screenshotem posune
nad okno toho programu, obraz, nebo část obrazu z overlaye pak
jede v Malování.<br>
<br>
Ale jakmile driveru řeknu, že má přepnout rozlišení, tak tím
prostě říkám, že má změnit rozlišení v signálu do monitoru. Ono by
to ani jinak nedávalo smysl.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.06.2024 v 3:21 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:98676a5f-3c68-7262-68ae-2399573bffe4@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Ano, když to monitor nezvládne, tak nic nezobrazí.<br>
Resp. většinou snad ani takový režim třeba Windows nenabízí,
pokud se explicitně nepožádá aby nabízel i režimy, které monitor
neumí zobrazit.<br>
Ale z toho podle mě neplyne, že nemůže umět nějaký "čtvercový"
režim.<br>
A vlastně z toho nějak z principu neplyne ani to, že by driver
nemohl on-line přepočítávat data a vůči programu se tvářit s
jiným rozlišením, než s jakým to pak fyzicky sype na monitor.<br>
Ale přít se o to jistě nebudu. Grafické zobrazování není to, co
bych dělal rád a uměl.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.6.2024 v 3:00 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:16867e8e-7b79-4587-b133-e25cdf3261b3@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem
že režim není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.<br>
<br>
Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS
objeví dotaz zda ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam
odpočet, že když není kliknuto, tak je asi tma a je potřeba
vrátit. Takhle to je snad už desítky let:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9d54fe38-92b8-909a-1f68-1db1f436ba09@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Aha, díky.<br>
Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.<br>
Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí
jiné rozlišení?<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel
Hudeček napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9d1eac5a-b4b9-4cc8-82d8-6c465d071f14@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde
požadované rozlišení a monitor si to přepočítá na svoje
sám. Nebo nepřepočítá a udělá tmu s hláškou o
nepodporovaném režimu.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr
Labaj napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7f34436c-e323-9d40-5563-fd0be2c5d3e0@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do
rozlišení třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo
čtvercové?<br>
Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.<br>
Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení,
tak to taky (předpokládám) přepočítává driver.<br>
<br>
PL<br>
<br>
********************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel
Poucha napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAHGg1iCpyCDy+hmDBjX3K4esG+5=PKY3f1Gj9UrEknyEVe1JCg@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">Zdravím,
<div><br>
</div>
<div>děkuji všem, asi to budeme muset udělat
opravdu tak, nakreslí a smrskne. Řešení se mi
moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale u
poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad
nebude vadit. </div>
<div><br>
</div>
<div>Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024
x 600.</div>
<div><br>
</div>
<div>Pro zajímavost je to ovládací panel do
místnosti, vyrábí se toho hodně, napřed tam a
byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a
více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní 7".
Jak typické :-) Ale koncoví zákazníci to tak
chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik
navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s
tím opravdu hodně. Takže bych mu to nerad
hardvarem nějak zplacatěl....</div>
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature">
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">S pozdravem<br>
ing. Pavel Poucha<br>
jednatel<br>
<a
href="mailto:pavel.poucha@papouch.com" target="_blank"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
Tel. +420 777 232 485<br>
<br>
Papouch s.r.o. - vývoj<br>
Papouch store s.r.o. - obchod</div>
<div>Papouch production s.r.o. -
výroba</div>
<div>Workmonitor s.r.o. -
monitorování výroby</div>
<div dir="ltr"><br>
</div>
<div dir="ltr">Máte-li chuť,
navštivte naše stránky <a
href="http://www.papouch.com/"
target="_blank"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28. 6. 2024
v 16:29 odesílatel Jindroush <<a
href="mailto:jindroush@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">jindroush@seznam.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px
0px 0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div>
<div>No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a
pak to resizuje nejakym chytrym algoritmem
na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc? Tohle
resizovani se da delat kde cim - gimpem,
photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je na
vyber vicero algoritmu.<br>
<br>
</div>
<div>Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho
displeje, mate presny rozmer stran v mm (jen
pixely, bez okraje)?<br>
<br>
</div>
<div>On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">Popíšu to podrobněji:
<div><br>
</div>
<div>Grafik nakreslí například čtvercové
tlačítko, 80x80 pixelů. Ve výsledku má
ale obdélník. To samozřejmě platí i pro
texty, které jsou protáhlé. Platí to i
pro ovládací prvky (šoupáky, knoflíky),
které se pak zploští.</div>
<div><br>
</div>
<div>Displej má rozlišení 1024 x 600.
Kdyby ten displej měl pixely se stejnou
roztečí, musel by mít 1024 x 771 -
spočítáno podle rozměrů viditelné
plochy. Jenže na výšku má místo 771
pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a
to už je hodně viditelné. Prostě displej
je ve svislém rozměru protažený.</div>
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature">
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">
<div>
<div dir="ltr">S pozdravem<br>
ing. Pavel Poucha<br>
jednatel<br>
<a
href="mailto:pavel.poucha@papouch.com" target="_blank"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
Tel. +420 777 232 485<br>
<br>
Papouch s.r.o. - vývoj<br>
Papouch store s.r.o. -
obchod</div>
<div>Papouch production
s.r.o. - výroba</div>
<div>Workmonitor s.r.o. -
monitorování výroby</div>
<div dir="ltr"><br>
</div>
<div dir="ltr">Máte-li chuť,
navštivte naše stránky <a
href="http://www.papouch.com/" target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28.
6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
<<a href="mailto:mrazik@volny.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">mrazik@volny.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Není to
spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a
zobrazí se jiná elipsa ?<br>
Zobrazení obecně funguje tak, že se
každý pixel prožene (jeho souřadnice <br>
se násobí) nějakou transformační maticí
a to dá teprve výsledný obraz. <br>
Matice s tím může dělat psí kusy jako je
rotace, změna měřítka, zkosení <br>
a jiné. Těch matic může být v cestě
několik - vtip je v tom, že je <br>
předem lze znásobit a použít pak jen tu
jedinou, výslednou.<br>
Jediný problém je jak se v celém tom
systému dostat na tu správnou <br>
matici. Když máte zdrojáky, pak stačí
přidat funkci něco jako <br>
SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší
systém a jak netuším.<br>
<br>
Avšak kolečko nikdy není na obrazovce
přesný kruh. Ono to tak je i v <br>
realitě, prakticky nikdy nekoukáte na
kolečko přesně kolmo.<br>
<br>
Mrazík<br>
<br>
On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:<br>
> Zdravím,<br>
> <br>
> mám zajímavý problém. Zákazník si
vybral dotykový 7" displej s <br>
> rozlišením 1024x600 . Viditelná
plocha displeje tomuto poměru ale <br>
> neodpovídá, pixely mají v každém
směru jinou rozteč.<br>
> <br>
> Takže grafik nakreslí kolečko, a
zobrazí se elipsa. Není to můj problém,
<br>
> přesto bych mu rád poradil. Má
prosím někdo nápad? Například grafický <br>
> editor, kde se to dá nastavit?<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>