<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení
    třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?<br>
    Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.<br>
    Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky
    (předpokládám) přepočítává driver.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ********************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAHGg1iCpyCDy+hmDBjX3K4esG+5=PKY3f1Gj9UrEknyEVe1JCg@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">
        <div dir="ltr">Zdravím, 
          <div><br>
          </div>
          <div>děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak,
            nakreslí a smrskne. Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na
            celé pixely, ale u poměrně malého displeje s rozumným DPI to
            snad nebude vadit. </div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí
            se toho hodně, napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak
            kapacitní tlačítka a více LED, pak dotykový displej 2,8" a
            nyní  7". Jak typické :-) Ale koncoví zákazníci to tak
            chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik navrhl, je pěkná
            a přitom přehledná, pohrál si s tím opravdu hodně. Takže
            bych mu to nerad hardvarem nějak zplacatěl....</div>
          <div><br clear="all">
            <div>
              <div dir="ltr" class="gmail_signature">
                <div dir="ltr">
                  <div>
                    <div dir="ltr">
                      <div>
                        <div dir="ltr">S pozdravem<br>
                          ing. Pavel Poucha<br>
                          jednatel<br>
                          <a href="mailto:pavel.poucha@papouch.com"
                            target="_blank" moz-do-not-send="true"
                            class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
                          Tel. +420 777 232 485<br>
                          <br>
                          Papouch s.r.o. - vývoj<br>
                          Papouch store s.r.o. - obchod</div>
                        <div>Papouch production s.r.o. - výroba</div>
                        <div>Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby</div>
                        <div dir="ltr"><br>
                        </div>
                        <div dir="ltr">Máte-li chuť, navštivte naše
                          stránky <a href="http://www.papouch.com/"
                            target="_blank" moz-do-not-send="true"
                            class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
                      </div>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
            <br>
          </div>
        </div>
        <br>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28. 6. 2024 v 16:29
            odesílatel Jindroush <<a
              href="mailto:jindroush@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
              class="moz-txt-link-freetext">jindroush@seznam.cz</a>>
            napsal:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
            0.8ex;border-left:1px solid
            rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
            <div>
              <div>No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to
                resizuje nejakym chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak
                se to zhnusi moc? Tohle resizovani se da delat kde cim -
                gimpem, photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je na
                vyber vicero algoritmu.<br>
                <br>
              </div>
              <div>Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate
                presny rozmer stran v mm (jen pixely, bez okraje)?<br>
                <br>
              </div>
              <div>On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:<br>
              </div>
              <blockquote type="cite">
                <div dir="ltr">Popíšu to podrobněji:
                  <div><br>
                  </div>
                  <div>Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko,
                    80x80 pixelů. Ve výsledku má ale obdélník. To
                    samozřejmě platí i pro texty, které jsou protáhlé.
                    Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky, knoflíky),
                    které se pak zploští.</div>
                  <div><br>
                  </div>
                  <div>Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten
                    displej měl pixely se stejnou roztečí, musel by mít
                    1024 x 771  -  spočítáno podle rozměrů viditelné
                    plochy. Jenže na výšku má místo 771 pixelů jen 600.
                    Což je chyba přes 20% a to už je hodně viditelné.
                    Prostě displej je ve svislém rozměru protažený.</div>
                  <div><br clear="all">
                    <div>
                      <div dir="ltr" class="gmail_signature">
                        <div dir="ltr">
                          <div>
                            <div dir="ltr">
                              <div>
                                <div dir="ltr">S pozdravem<br>
                                  ing. Pavel Poucha<br>
                                  jednatel<br>
                                  <a
                                    href="mailto:pavel.poucha@papouch.com"
                                    target="_blank"
                                    moz-do-not-send="true"
                                    class="moz-txt-link-freetext">pavel.poucha@papouch.com</a><br>
                                  Tel. +420 777 232 485<br>
                                  <br>
                                  Papouch s.r.o. - vývoj<br>
                                  Papouch store s.r.o. - obchod</div>
                                <div>Papouch production s.r.o. - výroba</div>
                                <div>Workmonitor s.r.o. - monitorování
                                  výroby</div>
                                <div dir="ltr"><br>
                                </div>
                                <div dir="ltr">Máte-li chuť, navštivte
                                  naše stránky <a
                                    href="http://www.papouch.com/"
                                    target="_blank"
                                    moz-do-not-send="true"
                                    class="moz-txt-link-freetext">http://www.papouch.com/</a></div>
                              </div>
                            </div>
                          </div>
                        </div>
                      </div>
                    </div>
                    <br>
                  </div>
                </div>
                <br>
                <div class="gmail_quote">
                  <div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 28. 6. 2024
                    v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz <<a
                      href="mailto:mrazik@volny.cz" target="_blank"
                      moz-do-not-send="true"
                      class="moz-txt-link-freetext">mrazik@volny.cz</a>>
                    napsal:<br>
                  </div>
                  <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px
                    0px 0.8ex;border-left:1px solid
                    rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Není to spíš tak,
                    že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se jiná elipsa ?<br>
                    Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel
                    prožene (jeho souřadnice <br>
                    se násobí) nějakou transformační maticí a to dá
                    teprve výsledný obraz. <br>
                    Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace,
                    změna měřítka, zkosení <br>
                    a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip
                    je v tom, že je <br>
                    předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou,
                    výslednou.<br>
                    Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat
                    na tu správnou <br>
                    matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci
                    něco jako <br>
                    SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak
                    netuším.<br>
                    <br>
                    Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh.
                    Ono to tak je i v <br>
                    realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně
                    kolmo.<br>
                    <br>
                    Mrazík<br>
                    <br>
                    On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:<br>
                    > Zdravím,<br>
                    > <br>
                    > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral
                    dotykový 7" displej s <br>
                    > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje
                    tomuto poměru ale <br>
                    > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou
                    rozteč.<br>
                    > <br>
                    > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se
                    elipsa. Není to můj problém, <br>
                    > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo
                    nápad? Například grafický <br>
                    > editor, kde se to dá nastavit?<br>
                    > <br>
                    > Děkuji.<br>
                  </blockquote>
                </div>
              </blockquote>
            </div>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>