<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">To je velmi logický závěr. Byl jsem překvapen,
jak ztráty stěhováním iontů jsou malé. Já odhadoval účinnost
baterie FVE na 95%. No a teď asi týden měřím dodanou, získanou a
zůstatkovou energii. Na DC to jde docela snadno. Je to ještě moc
krátká doba, ale výpočet zatím vylezl na 96,5% a údaj stále
stoupá.</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:44 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:eae215da-480c-4094-3241-857d4289269e@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Uvádí se to takto (jen co se spotřebovalo) asi proto, že to je to,
co uživatele v dané chvíli zajímá.<br>
Ví, kolik má v baterce, a vidí, kolik mu z ní ubude na každých
100km.<br>
<br>
Ztráty nabíjením jsou jistě také důležité, ale ty se zohledňují
(nebo taky nezohledňují) jinde.<br>
Při nabíjení na rychlonabíječce za peníze je uvidíte na svém účtu.<br>
Při nabíjení z FVE jsou vám (většinou) fuk.<br>
A právě proto, že je to při každém způsobu nabíjení jinak, nemá
asi smysl to uvádět do spotřeby.<br>
Navíc ty ztráty jsou zřejmě i dost rozdílné. Třeba u pomalého
domácího nabíjení dokonce asi o dost vyšší než u rychlonabíjení.<br>
Protože auto musí v době toho dlouhého nabíjení být živé, a tedy
má nezanedbatelnou spotřebu naprázdno. Plus samozřejmě ztráty
konverzí.<br>
Což dělá asi víc, než ztráty chemickým procesem stěhování Li+
iontů uvnitř baterky.<br>
<br>
PL<br>
<br>
********************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:14 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNZU_1cRGkkgMXwOaNAP3bcT6t65APau9dPncMvg5dj+Q@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Asi jsme si úplně nerozuměli... reálná spotřeba ano. Ale mně jde
o to jestli to je spotřeba opravdu jen toho co se vycucne z
baterek toho vozidla nebo jestli to je měřeno z energie , která
se do baterek dodala. ( ze sítě ) Já se přiznám že úplně neumím
správně položit otázku, ale jde o to že ty baterie nemají 100%
účinnost. A většina e aut ukazuje jen a pouze to co spotřebuje
motor a další spotřebiče, tedy jen to, co se vycucá z baterie. A
nikde se nezohleňuje to, že do těch baterií se muselo dát o něco
víc než se z nich pak "vycuclo".
<div><br>
</div>
<div>Když máte u domácí dobíječky nějaké měření tak se to nechá
zjistit. To byla první věc která mě neseděla.<br>
<br>
čtvrtek 6. června 2024 Libor Konečný <<a
href="mailto:support@mikrovlny.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">support@mikrovlny.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div>
<p>Zmatecne jsem to napsal.</p>
<p>Tedy tech 20kWh/100 je realna spotreba. Pak mam v
podstate k dobru navic jeste tu rekuperaci. <br>
</p>
<p>Celkovy prumer za celou dobu mam cca 24 kW/h/100, ale
nijak to nesetrim.<br>
</p>
<p>LK<br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>Dne 06.06.2024 v 11:47 Jan Kuba napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"> K tý spotřebe.. přepočítává to
skutečně nabitou kapacitu, nebo to ukazuje jen tu
opravdu spotřebovanou? Třeba zmíněné Citigo ukazuje
spotřebovanou, nekoresponduje to s dobitou energií do
vozu. Ten koeficient přepočtu je v tomto případě cca
1,2x více než to ukazuje. Změřeno při nabíjení.
<div>Podle mě by správně mělo ukazovat spotřebu
přepočtenou na tu co dodám do baterií....</div>
<div>Ropáci taky měří spotřebu/dojezd z toho co se leje
do nádrže... nikde se tam neodečítá účinnost motoru
nebo podobně..</div>
<br>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>