<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">To je velmi logický závěr. Byl jsem překvapen,
        jak ztráty stěhováním iontů jsou malé. Já odhadoval účinnost
        baterie FVE na 95%. No a teď asi týden měřím dodanou, získanou a
        zůstatkovou energii. Na DC to jde docela snadno. Je to ještě moc
        krátká doba, ale výpočet zatím vylezl na 96,5% a údaj stále
        stoupá.</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:44 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:eae215da-480c-4094-3241-857d4289269e@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Uvádí se to takto (jen co se spotřebovalo) asi proto, že to je to,
      co uživatele v dané chvíli zajímá.<br>
      Ví, kolik má v baterce, a vidí, kolik mu z ní ubude na každých
      100km.<br>
      <br>
      Ztráty nabíjením jsou jistě také důležité, ale ty se zohledňují
      (nebo taky nezohledňují) jinde.<br>
      Při nabíjení na rychlonabíječce za peníze je uvidíte na svém účtu.<br>
      Při nabíjení z FVE jsou vám (většinou) fuk.<br>
      A právě proto, že je to při každém způsobu nabíjení jinak, nemá
      asi smysl to uvádět do spotřeby.<br>
      Navíc ty ztráty jsou zřejmě i dost rozdílné. Třeba u pomalého
      domácího nabíjení dokonce asi o dost vyšší než u rychlonabíjení.<br>
      Protože auto musí v době toho dlouhého nabíjení být živé, a tedy
      má nezanedbatelnou spotřebu naprázdno. Plus samozřejmě ztráty
      konverzí.<br>
      Což dělá asi víc, než ztráty chemickým procesem stěhování Li+
      iontů uvnitř baterky.<br>
      <br>
      PL<br>
      <br>
      ********************<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 6.6.2024 v 15:14 Jan Kuba
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRNZU_1cRGkkgMXwOaNAP3bcT6t65APau9dPncMvg5dj+Q@mail.gmail.com">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        Asi jsme si úplně nerozuměli... reálná spotřeba ano. Ale mně jde
        o to jestli to je spotřeba opravdu jen toho co se vycucne z
        baterek toho vozidla nebo jestli to je měřeno z energie , která
        se do baterek dodala.  ( ze sítě ) Já se přiznám že úplně neumím
        správně položit otázku, ale jde o to že ty baterie nemají 100%
        účinnost. A většina e aut ukazuje jen a pouze to co spotřebuje
        motor a další spotřebiče, tedy jen to, co se vycucá z baterie. A
        nikde se nezohleňuje to, že do těch baterií se muselo dát o něco
        víc než se z nich pak "vycuclo".
        <div><br>
        </div>
        <div>Když máte u domácí dobíječky nějaké měření tak se to nechá
          zjistit. To byla první věc která mě neseděla.<br>
          <br>
          čtvrtek 6. června 2024 Libor Konečný <<a
            href="mailto:support@mikrovlny.cz" moz-do-not-send="true"
            class="moz-txt-link-freetext">support@mikrovlny.cz</a>>
          napsal(a):<br>
          <blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <div>
              <p>Zmatecne jsem to napsal.</p>
              <p>Tedy tech 20kWh/100 je realna spotreba. Pak mam v
                podstate k dobru navic jeste tu rekuperaci. <br>
              </p>
              <p>Celkovy prumer za celou dobu  mam cca 24 kW/h/100, ale
                nijak to nesetrim.<br>
              </p>
              <p>LK<br>
              </p>
              <p><br>
              </p>
              <div>Dne 06.06.2024 v 11:47 Jan Kuba napsal(a):<br>
              </div>
              <blockquote type="cite"> K tý spotřebe.. přepočítává to
                skutečně nabitou kapacitu, nebo to ukazuje jen tu
                opravdu spotřebovanou? Třeba zmíněné Citigo ukazuje
                spotřebovanou, nekoresponduje to s dobitou energií do
                vozu. Ten koeficient přepočtu je v tomto případě cca
                1,2x více než to ukazuje. Změřeno při nabíjení.
                <div>Podle mě by správně mělo ukazovat spotřebu
                  přepočtenou na  tu co dodám do baterií....</div>
                <div>Ropáci taky měří spotřebu/dojezd z toho co se leje
                  do nádrže... nikde se tam neodečítá účinnost motoru
                  nebo podobně..</div>
                <br>
              </blockquote>
            </div>
          </blockquote>
        </div>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>