<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">U toho kola RJ komunikuje s displejem,
baterkou a snimacem momentu. Na displeji se da zobrazit hodne
info o baterce, vcetne napeti jednotlivych clanku, pocet cyklu,
stav nabiti a nejake casy od posledniho vybiti atd. Snimac momentu
zobrazuje verzi HW a SW, tak to je asi taky inteligentni. Asi je
ted vsechno CAN, driv mely verzi UART ale mozna se to tykalo jen
displeje a mozna se i ten CAN tyka displeje nebo vseho, cert vi.
Vedecky vyzkum na tom delat nehodlam, mam to na jezdeni ;-)</div>
<div class="moz-cite-prefix">Po prerovnani dratu to dnes bez zavady
30km najelo, tak uvidime, tu RJ z ali asi objednam, shoduje se
oznaceni tim kodem i stitek u prislusne verze, tak snad, hlavne
nechci aby me to vypeklo na dovolene...</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.06.2024 v 17:35 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:923ea8a7-f735-0b15-b889-c38e074a3048@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Baterky jsou dneska většinou chytré. A mají v sobě BMS, která ale
neumí silově vypnout připojený spotřebič.<br>
Místo toho na jednom z pinů posílají informace elektronice toho
spotřebiče (zde sekačky), kdy má omezit výpon a kdy se má vypnout.<br>
Pokud jste použil nekompatibilní baterku, tak tohle pak zřejmě
nefungovalo.<br>
Pokud člověk průběžně hlídá indikátor nabití, tak to asi jde.<br>
Ale když třeba sekám křoviňákem, tak na to v zápalu boje
zapomínám. A pak se to celkem hodí, když najednou sekačka omezí
výkon a asi by se později i vypnula (tam to ale nenechávám
doběhnout).<br>
<br>
Dneska jsou populární 4 vývody - dva silové, jeden pro výstup té
vnitřní BMS pro omezení spotřeby, a poslední řídí nabíjení.<br>
U baterek jiného výrobce by bylo hodně velké štěstí, že by se ty
komunikační protokoly trefily.<br>
<br>
U baterek pro FVE je to taky tak. Co výrobce, to jiný protokol.
Pro nebastlíře často nepřekonatelný problém. Pro bastlíře dost
práce.<br>
U toho kola to možná bude podobné.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.6.2024 v 16:33 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:e0e450ba-e44f-4e4c-8652-94177daf7593@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Sice to není k tématu, ale já sháněl
akumulátor k zahradní sekačce FloraBest, kterou prodával
Lidl. Sekačka je dobrá, ale akumulátor odešel. Nebyl k
sehnání. No a nakonec jsem našel na webu akumulátor, který
vypadal stejně, měl stejné napětí a víc se tam nedalo
zjistit. Tak jsem ho objednal a..... Nefungoval. Důvod byl
jednoduchý. Akumulátor má 4 pozice pro vývody, ale využité
jsou jen 3. A samozřejmě jiné, aby to nebylo kompatibilní.
Stačilo rozebrat, přepojit a funguje. <br>
</font></p>
<p><font face="Arial">No a tady to bude podobné. Když to nebude
kompatibilní, koupíte to u výrobce za dvojnásobnou cenu.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.6.2024 v 15:37 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:d30e2161-0a88-472e-cb98-e415b716f266@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Tak to na tom možná budete podobně jako já a budete odchytávat
CANbus komunikaci a dělat převodníky. ;-)<br>
Já to dělám kvůli velké baterce pro FVE, pro kterou si vyrábím
vlastní vysokonapěťovou BMS. U Vás s kolem na nízkém napětí to
bude asi snažší.<br>
<br>
Docela mě udivuje, že se dělají různé verze 43V a 48V. Ještě
bych chápal 36V a 48V, ale rozdíl 5V je už hodně malý na to,
aby existovala speciální verze.<br>
Tak držím palce.<br>
Nakonec když už víte za které dráty potahat, aby se to
rozjelo, tak Vás to neohrozí ani na delší trase, že byste
zůstal viset v půlce (a šlapat jste mezitím už předpokládám
zapomněl).<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.6.2024 v 8:32 Jaroslav
Buchta napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:6eb07b92-bd8e-406d-9b4e-a000e9cc902a@hascomp.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Tak jsem to trosku trapil a zda
se, ze je to asi spis na strane controleru, kdyz jsem ho
sundal, byly draty trosku v chaosu a natlacene na sebe,
ale izolace vypada neporusena, tak nevim... Reagovalo to
na poklep na kostku elektroniky, kdyz jsem to trosku
porovnal tak to ted stabilne funguje ale neverim, ze to
vydrzi - ta elektronika je zalita a asi celkem
neopravitelna, je to nektera z techto verzi <a
href="https://vi.aliexpress.com/item/1005005102985699.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.11.d760fhSxfhSxQO&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=5a96747d-f96a-4c0e-9f2b-1d8d76da919d&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:5a96747d-f96a-4c0e-9f2b-1d8d76da919d,tpp_buckets:668%232846%238107%231934&pdp_npi=4%40dis%21USD%2188.68%2188.68%21%21%21639.35%21639.35%21%402101fb1517172219496416285e8369%2112000031669127639%21rec%21CZ%21168115937%21&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller%7Cquery_from%3A"
moz-do-not-send="true">BAFANG-Mid Motor Controller, UART
and CAN Protocol, 36V, 43V, 48V, 15A, 250W, M400, G330
(aliexpress.com)</a></div>
<div class="moz-cite-prefix">Neni to drahe ale horsi je, ze
vubec nevim, jak jsou ty jednotky kompatibilni s baterkama
a displejem (mam zrejme verzi s CAN)</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 31.05.2024 v 8:48 ajtservis
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:83f2b999-f939-fb05-10a3-80d071e2c927@ajtservis.cz">tady pisou
neco o vyrobni nedokonalosti a jak ji dopredu opravuji. <br>
kdyby nahodou .. <br>
// <br>
8FUN, Bafang, EVBIKE nebo Apache) mají jednu výrobní
nedokonalost. Špatně nakrimpované konektory fází motoru.
To způsobuje u části motorů špatný chod a u některých se
fáze vypálí a musí se to opravit. Všechny motory,
zakoupené u nás, mají tento problém odstraněný! Troufáme
si říct, že to řešíme jediní na trhu. <br>
// <br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.elektrokola-michal.cz/konverzni-kit-36v-250w-stredovy-motor-8fun/"
moz-do-not-send="true">https://www.elektrokola-michal.cz/konverzni-kit-36v-250w-stredovy-motor-8fun/</a>
<br>
t. <br>
<br>
Dne 31.05.2024 v 8:16 Jaroslav Buchta napsal(a): <br>
<blockquote type="cite">Taky mam cim dal vetsi podezreni,
ze je to kolem toho konektoru nebo v nem... Jednotka zda
se staticky vyhodnocuje senzory a zobrazuje nebo
nezobrazuje chybu, kdyz pomalu pootacim rotorem, tak
chyba neni a v jedne poloze pak je zobrazena,
periodicky. <br>
Zacvicim s konektorem a treba to chvili funguje... Ale
spis jako by to bylo nespolehlive nekde v zalite casti,
jak jsou napojeny draty na piny asi. Ale nevim na ktere
strane. Samotny kabel je dobre fixovany a necekam, ze by
se zlomil. Ty dratky k senzorum jsou ale opravdu docela
slabe a je jich 6 (+5V,GND,H1, H2, H3 a T - asi snimac
teploty) Koliky jsem trosku poohybal aby mely lepsi
kontakt ale bez vlivu. Jeste me napadl pripadny svod,
faze jsou blizko ale ono to blbne i staticky bez buzeni
fazi evidentne. Ten konektor je asi pekny Cinsky smejd,
na internetu se tahle chyba resi docela dost... <br>
No asi kouknu jeste do jednotky, jak je tam kabel
napojen a uz me napadlo to tak nejak propojit natvrdo
ale kabel k jednotce bych rad zachoval pro pripad vymeny
motoru, jednotka neni zrovna levna. <br>
<br>
Dne 31.05.2024 v 7:48 Pavel Urbančík napsal(a): <br>
<blockquote type="cite"> <br>
Nemuze byt zlomeny kabel? <br>
<br>
*From:*Hw-list <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true"><hw-list-bounces@list.hw.cz></a>
*On Behalf Of *Petr Labaj <br>
*Sent:* čtvrtek 30. května 2024 22:16 <br>
*To:* <a
class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a> <br>
*Subject:* Re: Elektrokolo motor Bafang400 chyba hall
sensors <br>
<br>
Otočit s tím rukou a kuknout osciloskopem nejde? <br>
Na té fotce to vypadá, že to jsou 3-pinové TH
Hallovky. Tak to oťukat oscilem by nemuselo být tak
náročné. <br>
Pokud se k tomu za chodu nedá dostat, tak naletovat na
pady tenké vodiče a vytáhnout to ven by snad mělo jít.
<br>
<br>
PL <br>
<br>
******************** <br>
<br>
Dne 30.5.2024 v 21:36 Jaroslav Buchta napsal(a): <br>
<br>
No tak uz se mo pos... i elektrokolo, nejdriv
chyba vyskakovala <br>
sporadicky a treti den uz jsem se ani nerozjel...
<br>
<br>
Badam uz druhy vecer, nejdriv jsem samozrejme
vycistil konektor, <br>
pak prepajel desticku se senzory a nakonec to
vypada, ze zalezi na <br>
poloze rotoru. Kdyz se jede kolem proti srsti, tak
to toci rotorem <br>
a na zaklade ruzne polohy sviti chyba nebo ne.
Stejne tek je to v <br>
zaberu nebo v chybe... Mam podezreni, jestli se
treba neco <br>
nezmagnetovalo nebo neodmagnetovalo, je to mozne?
Ze jsou treba 2 <br>
sepnute zaroven a je z toho chyba? <br>
<br>
Pro ilustraci, jde o tento dil, asi koupim
nahradni ale je to <br>
takove divne... Senzory jsou prilepene, zatmelene,
pridelane <br>
spagatama skrz vinuti, proste celkem
nerozebiratelne... Neseykal <br>
se s tim nekdo? <br>
<br>
Motor středového pohonu Bafang M400 Engine -
Elektrokola s.r.o. <br>
(elektrokolasro.cz) <br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="https://www.elektrokolasro.cz/10753,cz_motor-stredoveho-pohonu-bafang-m400-engine.html"
moz-do-not-send="true"><https://www.elektrokolasro.cz/10753,cz_motor-stredoveho-pohonu-bafang-m400-engine.html></a><br>
<br>
Ty koliky o prumeru necely 1mm na faze co asi
davaji 10+ A asi <br>
taky Cinska sranda ;-) <br>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>