<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Kvůli balancování to asi stačí, zvlášť když
        jsou to tak malinké články, které mají jen 37Ah. To je docela
        bída... 37Ah x 300 V = 10kWh.</font></p>
    <p><font face="Arial">Myslím, že jste udělal dobře. Na horním konci
        můžete dobít i ty, co ještě nebyly nabité a především na dolním
        konci pomoct tomu nejslabšímu článku. Výsledkem bude, že získáte
        větší kapacitu při menším opotřebením článků, protože nemusíte
        jít tolik do krajních mezí.</font></p>
    <p><font face="Arial">Když jsem plánoval udělat balancer, chtěl jsem
        aby zvládl 20A. To při 200Ah není nic moc. Jenže pak čas a
        především problém s měřením napětí článků způsobil, že jsem
        koupil JKBMS. Umí 1A a celkem to vyhovuje. Ale zbytečně odpíná v
        době, kdy v některých článcích ještě je eenrgie.<br>
      </font></p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 5.5.2024 v 17:05 Petr Labaj
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:56bf850d-1433-d127-473e-f193a9820250@volny.cz">Ještě
      taková (snad) zajímavost k vysokonapěťovým baterkám a BMS k FVE.
      <br>
      Aspoň mě to překvapilo.
      <br>
      <br>
      Ty vysokonapěťové baterky asi všechny používají ztrátové
      balancování.
      <br>
      Tedy jinými slovy řízeně připojovaný odpor, který daný článek
      vybíjí.
      <br>
      To je asi celkem očekávané.
      <br>
      <br>
      Ale překvapily mě ty balanční proudy. Například docela populární
      baterky Solax Triple power prý mají max. proud balancérem jen
      100mA.
      <br>
      A ty Pylontechy, které tam předváděli a které bylo možno vidět i
      otevřená, tak ty mají vevnitř chip od Analogu ADBMS1818.
      <br>
      A ten má max. balanční proud 200mA.
      <br>
      Sice teoreticky je možné, že to mohli mít někde posílené
      tranzistorem (na to už pod chladičem nebylo vidět), ale skoro si
      myslím, že ne.
      <br>
      Tak takový nízký balanční proud mě celkem překvapil.
      <br>
      Bylo to z baterky typu Force H, ale nevím jestli model 1 nebo 2.
      Tedy buď kapacita článků 37Ah nebo 74Ah.
      <br>
      <br>
      Já jsem do své BMS plánoval 2 spínací tranzistory a 3 úrovně
      proudu, 1, 2 nebo 3A.
      <br>
      Ale teď trochu váhám, jestli má smysl jít tak vysoko. Jestli to
      nesundat třeba na polovinu a udělat tam jen 0.5-1.5A.
      <br>
      <br>
      PL
      <br>
      <br>
      ******************
      <br>
      <br>
      Dne 4.5.2024 v 16:29 Petr Labaj napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">...
        <br>
        Poznámka bokem: včera jsem se zúčastnil předváděčky/školení mimo
        jiné na baterky Pylontech. Tedy asi nejznámější a zřejmě
        nejpopulárnější baterky do úložišť FVE.
        <br>
        A utvrdilo mě to přesvědčení, že je třeba si BMS vyvinout sám,
        protože i známý Pylontech to má udělané mizerně.
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>