<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p><font face="Arial">Dík. Ty mV je samozřejmě překlep, mělo být
desítky mA. </font></p>
<p><font face="Arial">Vyloučení malých proudů jsem tam udělal, jinak
to byly totální nesmysly. Přidal jsem průměrování posledních 100
vzorků. Dopadlo to asi takto:</font></p>
<p><font face="Arial">Za tím || je vypsáno číslo článku s nejmenším
napětím a jeho napětí a kolik zbývá do vypnutí pro podvybití a
číslo článku s maximálním napětím a jeho napětí a kolik zbývá do
vypnutí pro přenabití. Poslední sloupec je rozbalancovanost</font></p>
<p><font face="Arial">Dle mého názoru to svědčí o celkem slušné
kondici 24 článkové LiFePo, protože toto jsou vzorky za asi 30s
a přesto se výrazně mění číslo nejvíce i nejméně nabitého
článku. Pokud na začátku řádky chybí B, balancování je vypnuto.</font></p>
<p><font face="Arial">Ten balancer umí max 1A, nicméně přestože přes
spínací mosfet teče okolo 40A, je balancer téměř studený,
teplotní čidlo mosfetu ukazuje 33 stupňů a čidlo článků
(uprostřed baterie) 27 stupňů.</font></p>
<p><font face="Arial">Asi mám ještě blbě ten výpočet účinnosti.
Pokud je baterie prakticky studená a jde do ní 3,5kW, musí být
účinnost mnohem vyšší.<br>
</font></p>
<p><font face="monospace">CDB Napětí 80.404V, Proud 45.07A, Výkon
3623W, Zbývá 54.886Ah = 26.96% z 203.571Ah, Odpor 17.641mO,
Účinnost 90%, || Min 17=3.346V, Do vybití 646mV, Max
7=3.355V, Do nabití 395mV, Rozdíl 09mV<br>
CDB Napětí 80.404V, Proud 44.64A, Výkon 3589W, Zbývá 54.908Ah
= 26.97% z 203.571Ah, Odpor 17.581mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.346V, Do vybití 646mV, Max 5=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CDB Napětí 80.421V, Proud 45.07A, Výkon 3624W, Zbývá 54.936Ah
= 26.98% z 203.571Ah, Odpor 17.913mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.359V, Do nabití 391mV,
Rozdíl 13mV<br>
CDB Napětí 80.413V, Proud 45.49A, Výkon 3657W, Zbývá 54.957Ah
= 26.99% z 203.571Ah, Odpor 17.641mO, Účinnost 90%, || Min
3=3.348V, Do vybití 648mV, Max 18=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 07mV<br>
CDB Napětí 80.427V, Proud 45.70A, Výkon 3675W, Zbývá 54.984Ah
= 27.00% z 203.571Ah, Odpor 18.220mO, Účinnost 90%, || Min
9=3.348V, Do vybití 648mV, Max 11=3.356V, Do nabití 394mV,
Rozdíl 08mV<br>
CD Napětí 80.437V, Proud 45.70A, Výkon 3675W, Zbývá 55.010Ah
= 27.02% z 203.571Ah, Odpor 18.220mO, Účinnost 90%, || Min
3=3.348V, Do vybití 648mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.432V, Proud 46.13A, Výkon 3710W, Zbývá 55.032Ah
= 27.03% z 203.571Ah, Odpor 18.039mO, Účinnost 90%, || Min
22=3.346V, Do vybití 646mV, Max 2=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.425V, Proud 45.70A, Výkon 3675W, Zbývá 55.052Ah
= 27.04% z 203.571Ah, Odpor 18.136mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 11mV<br>
CD Napětí 80.424V, Proud 45.92A, Výkon 3693W, Zbývá 55.075Ah
= 27.05% z 203.571Ah, Odpor 18.001mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.346V, Do vybití 646mV, Max 5=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.413V, Proud 45.92A, Výkon 3692W, Zbývá 55.094Ah
= 27.06% z 203.571Ah, Odpor 18.001mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.346V, Do vybití 646mV, Max 7=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.414V, Proud 46.13A, Výkon 3709W, Zbývá 55.117Ah
= 27.07% z 203.571Ah, Odpor 17.964mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.346V, Do vybití 646mV, Max 7=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.407V, Proud 45.49A, Výkon 3657W, Zbývá 55.138Ah
= 27.08% z 203.571Ah, Odpor 18.002mO, Účinnost 90%, || Min
4=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.416V, Proud 45.28A, Výkon 3641W, Zbývá 55.163Ah
= 27.09% z 203.571Ah, Odpor 17.493mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.359V, Do nabití 391mV,
Rozdíl 14mV<br>
CD Napětí 80.395V, Proud 44.43A, Výkon 3571W, Zbývá 55.179Ah
= 27.10% z 203.571Ah, Odpor 17.680mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 5=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.400V, Proud 44.43A, Výkon 3572W, Zbývá 55.203Ah
= 27.11% z 203.571Ah, Odpor 17.680mO, Účinnost 90%, || Min
4=3.345V, Do vybití 645mV, Max 7=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.390V, Proud 44.00A, Výkon 3537W, Zbývá 55.221Ah
= 27.12% z 203.571Ah, Odpor 17.850mO, Účinnost 90%, || Min
4=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 10mV<br>
CD Napětí 80.396V, Proud 42.94A, Výkon 3452W, Zbývá 55.245Ah
= 27.13% z 203.571Ah, Odpor 17.729mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.359V, Do nabití 391mV,
Rozdíl 14mV<br>
CD Napětí 80.395V, Proud 42.52A, Výkon 3418W, Zbývá 55.266Ah
= 27.14% z 203.571Ah, Odpor 17.671mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 12mV<br>
CD Napětí 80.385V, Proud 43.15A, Výkon 3468W, Zbývá 55.284Ah
= 27.15% z 203.571Ah, Odpor 17.448mO, Účinnost 90%, || Min
3=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 11mV<br>
CD Napětí 80.390V, Proud 43.37A, Výkon 3486W, Zbývá 55.307Ah
= 27.16% z 203.571Ah, Odpor 17.590mO, Účinnost 90%, || Min
4=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 11mV<br>
CD Napětí 80.390V, Proud 43.58A, Výkon 3503W, Zbývá 55.329Ah
= 27.17% z 203.571Ah, Odpor 17.510mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.357V, Do nabití 393mV,
Rozdíl 12mV<br>
CD Napětí 80.400V, Proud 43.37A, Výkon 3486W, Zbývá 55.354Ah
= 27.19% z 203.571Ah, Odpor 16.959mO, Účinnost 90%, || Min
9=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.356V, Do nabití 394mV,
Rozdíl 10mV<br>
CD Napětí 80.386V, Proud 42.94A, Výkon 3451W, Zbývá 55.371Ah
= 27.19% z 203.571Ah, Odpor 17.228mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.345V, Do vybití 645mV, Max 5=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.388V, Proud 43.37A, Výkon 3486W, Zbývá 55.393Ah
= 27.21% z 203.571Ah, Odpor 17.218mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.345V, Do vybití 645mV, Max 5=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.394V, Proud 44.00A, Výkon 3537W, Zbývá 57.449Ah
= 28.22% z 203.571Ah, Odpor 17.251mO, Účinnost 90%, || Min
8=3.346V, Do vybití 646mV, Max 11=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 08mV<br>
CD Napětí 80.396V, Proud 43.58A, Výkon 3503W, Zbývá 57.472Ah
= 28.23% z 203.571Ah, Odpor 17.127mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 5=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.377V, Proud 43.58A, Výkon 3502W, Zbývá 57.487Ah
= 28.23% z 203.571Ah, Odpor 17.127mO, Účinnost 90%, || Min
22=3.345V, Do vybití 645mV, Max 7=3.352V, Do nabití 398mV,
Rozdíl 07mV<br>
CD Napětí 80.389V, Proud 43.37A, Výkon 3486W, Zbývá 57.513Ah
= 28.25% z 203.571Ah, Odpor 16.485mO, Účinnost 90%, || Min
21=3.345V, Do vybití 645mV, Max 7=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.385V, Proud 43.58A, Výkon 3503W, Zbývá 57.533Ah
= 28.26% z 203.571Ah, Odpor 16.227mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CD Napětí 80.384V, Proud 42.73A, Výkon 3434W, Zbývá 57.554Ah
= 28.27% z 203.571Ah, Odpor 16.182mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.355V, Do nabití 395mV,
Rozdíl 10mV<br>
CD Napětí 80.375V, Proud 42.73A, Výkon 3434W, Zbývá 57.573Ah
= 28.28% z 203.571Ah, Odpor 16.182mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.344V, Do vybití 644mV, Max 11=3.356V, Do nabití 394mV,
Rozdíl 12mV<br>
CDB Napětí 80.391V, Proud 42.30A, Výkon 3400W, Zbývá 57.599Ah
= 28.29% z 203.571Ah, Odpor 15.768mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 11=3.354V, Do nabití 396mV,
Rozdíl 09mV<br>
CDB Napětí 80.376V, Proud 42.52A, Výkon 3417W, Zbývá 57.616Ah
= 28.30% z 203.571Ah, Odpor 15.026mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.344V, Do vybití 644mV, Max 5=3.352V, Do nabití 398mV,
Rozdíl 08mV<br>
CDB Napětí 80.384V, Proud 42.30A, Výkon 3400W, Zbývá 57.639Ah
= 28.31% z 203.571Ah, Odpor 14.607mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.344V, Do vybití 644mV, Max 11=3.356V, Do nabití 394mV,
Rozdíl 12mV<br>
CDB Napětí 80.373V, Proud 41.88A, Výkon 3366W, Zbývá 57.657Ah
= 28.32% z 203.571Ah, Odpor 14.815mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.345V, Do vybití 645mV, Max 2=3.352V, Do nabití 398mV,
Rozdíl 07mV<br>
CD Napětí 80.355V, Proud 42.09A, Výkon 3382W, Zbývá 57.672Ah
= 28.33% z 203.571Ah, Odpor 13.913mO, Účinnost 90%, || Min
17=3.343V, Do vybití 643mV, Max 11=3.356V, Do nabití 394mV,
Rozdíl 13mV<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 4.5.2024 v 11:42 Jan Waclawek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:PC19932024050411422602730c6a112b@wekovci">
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">Neviem o baterkach nic, okrem toho, ze to je elektrochemia, takze sa to
urcite sprava ako vsetko mozne ine nez idealny zdroj napatia a idealny
rezistor. Chemicke javy, najma ked je v tom zapojeny aj transport ionov
skrz vselijake prekazky typu separator, budu pomale, sekundy sa mi vobec
nezdaju mimo. Ale ako vravim, neviem o baterkach vobec nic.
Asi by som sa vykaslal na nejake meranie a delty po sekundach, skor by som
sa skusil zamerat na nejake hodnoty integrovane dost dlhu dobu (minuty
alebo desiatky minut); mozno by som skusil aj vyhadzovat useky, kde sa
prud prilis casto meni, t.j. by som sa snazil najst usek s co najvacsim a
relativne rovnomernym nabijanim/vybijanim a potom usek kde je nabijanie
vyvazene vybijanim a prud je co najblizsie nule.
</pre>
<blockquote type="cite">
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">žlutá dI v desítkách mV
</pre>
</blockquote>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">
Ja rozumiem ze preco, ale nie je divne uvadzat dI v mV...? ;-)
wek
----- Original Message ---------------
Chtěl bych do programu pro obsluhu BMS udělat výpočet vnitřního odporu.
Jenľe stále se mi nedaří udělat vhodný algoritmus. Mám vzorky napětí
článků a celkový proud baterií (vąechny články jsou v sérii). Jenľe
současně se články nabíjejí nebo vybíjejí podle toho, kterým směrem teče
proud. Takľe
Ri = dU / dI dává nesmyslné výsledky, protoľe dU se pohybuje okolo 10 mV
na baterii o napětí 80V. Navíc je třeba vzít v úvahu to nabití a vybití.
A pak se mi zdá, ľe napětí reaguje na protékající proud se zpoľděním,
ale to se mi zdá skoro nemoľné, vzhledem k velikosti proudu (cca 10A)
Ty vzorky mám po vteřině.
Máte nějaký nápad, jak na to?
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>