<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">To naprosto chápu. A hodlám to tak udělat
        taky.</font></p>
    <p><font face="Arial">Ještě dotaz: Předpokládám, že přípojku ze sítě
        máte třífázovou. Pokud ale (v zimě) nemáte dost vlastního
        proudu, jak to řešíte, když jste dům předělal na jednofázový?
        (pračka, sporák, myčka, vysavač... klidně najednou a jedna fáze
        to neustojí.<br>
      </font></p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 1.5.2024 v 15:01 AZE napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:07CEE81C134B483BA8CD10381FAE5753@DELL">4Q montovali v
      roce 2010, dávno po kolaudaci. Žádné relé tam nebylo. Byl a je tam
      můj jistič 2A. V roce 2015 přijel, v tichosti vyměnil elektroměr,
      ale s měřením po fázích. Známý podraz. Bez jakéhokoli upozornění,
      ale už jsem o tom věděl. A zároveň tam naprasil to relé....od té
      doby mám skoro všechno na 1 fázi. Střídač FVE 5kWp je jednofázový.
      <br>
      aze
      <br>
      <br>
      -----Původní zpráva----- From: Petr Labaj
      <br>
      Sent: Wednesday, May 01, 2024 2:20 PM
      <br>
      To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
      <br>
      <br>
      Ale to oddělovací relé Vám tam neměl prasácky instalovat pán od
      EONu.
      <br>
      To jste si tam měl nainstalovat sám, resp. měl to dělat za Vaše
      peníze
      <br>
      ten, kdo Vám FVE zapojoval.
      <br>
      V připojovacích podmínkách je, že ho tam musíte mít.
      <br>
      <br>
      Co jsem viděl instalace, tak nejpopulárnější je asi tohle:
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.elkoep.cz/pomocne-rele-vs116k">https://www.elkoep.cz/pomocne-rele-vs116k</a>
      <br>
      <br>
      A mimochodem jištění HDO a tedy i tohoto relé má být podle
      připojovacích
      <br>
      podmínek B2A, nikoli B6A.
      <br>
      <br>
      PL
      <br>
      <br>
      ********************
      <br>
      <br>
      Dne 1.5.2024 v 10:11 AZE napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">Přijímač (časovač?) HDO je součástí
        elektroměru. Už dlouho máme VT od 12 do 13 hodin a od 00 do 01
        hodin. Dál je tam tzv. "Oddělovací relé OR1.1/230V". To nám do
        rozvaděče doslova prasáckým způsobem namontoval pán z EONu. I
        ten vlastní návrh DPS relé stojí za to... Relé přivádí signál
        230V do vnitřního rozvaděče. Ač přes jistič 6A, při prvním
        nechtěném zkratu jistič drží, ale DPS v relé s krásným kouřovým
        efektem vyhoří. Není divu, spoje mají naprosto nesmyslnou šířku
        cca 0,5mm.
        <br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.svobodaelektro.cz/optooddelovace/OR1_1_230V_navod.pdf">https://www.svobodaelektro.cz/optooddelovace/OR1_1_230V_navod.pdf</a>
        <br>
        aze
        <br>
        <br>
        <br>
        From: Vláďa Anděl
        <br>
        Sent: Wednesday, May 01, 2024 9:25 AM
        <br>
        To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
        <br>
        <br>
        Vám u obousměrného elektroměru nechali klasické HDO? Mě říkali,
        že přes
        <br>
        přijímač HDO mi jde jen krizové vypínání FVE a tarify se mi
        přepínají
        <br>
        časovačem v elektroměru - nastavili mi TČV1.  Ono i před tím,
        když jsem
        <br>
        to měl přes HDO, byly ty časy každý den stejné. Ale aspoň s tím
        <br>
        dispečeři mohli něco dělat, kdyby chtěli. Takhle už nemůžou nic
        a ještě
        <br>
        k tomu jeden interval, kdy se přepíná drahý tarif, je přes
        poledne, kdy
        <br>
        soláry vyrábějí nejvíc. Protože stejně už od půlky března jedu
        kompletně
        <br>
        ze své energie, tohle nesmyslné vypínání TČ jsem odpojil.
        <br>
        <br>
        Anděl
        <br>
        <br>
        Dne 30.04.2024 v 21:15 AZE napsal(a):
        <br>
        <blockquote type="cite">Chytrý elektroměr odečítající data po 15
          minutách mám, přetoky do sítě povolené až do 5kW, ale snažím
          se je minimalizovat. Tepelné čerpadlo může být blokované HDO, 
          cca od března běží i z baterií/FVE (nebo i ze sítě). V zimě
          běží na síť, využívám spot a také HDO, ale jsou i jasné dny,
          kdy i FVE něco dává.
          <br>
          Nevím proč by distributor vypínal spotřebiče v RD cca do
          2,5kW. EV nabíjím ze sítě z 1 fáze, bohatě stačí 2kW, rovněž
          to jde i z baterií, třeba v noci, pokud je to potřeba. Zatím
          to funguje jak má.
          <br>
          aze
          <br>
          <br>
          -----Původní zpráva----- From: ajtservis
          <br>
          Sent: Tuesday, April 30, 2024 8:08 PM
          <br>
          To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše
          kolem
          <br>
          <br>
          dostanete zeleny smart elektromer a je vymalovano. oni vam to
          pripadne
          <br>
          dopocitaji jako pokutu. stejne jako treba pretoky ?
          <br>
          nebudeme se asi prit o tom, ze je dostatek technickych
          omezujich reseni,
          <br>
          kde to staci jen odhlasovat u nasich nejvyssich.
          <br>
          t.
          <br>
          <br>
          Dne 30.04.2024 v 19:51 AZE napsal(a):
          <br>
          <blockquote type="cite">Hmmm, nějak si neumím představit
            ovládat domácí zásuvky 230V nebo 3x400 na cirkulárku přes
            HDO...
            <br>
            aze
            <br>
            <br>
            -----Původní zpráva----- From: ajtservis
            <br>
            Sent: Tuesday, April 30, 2024 7:15 PM
            <br>
            To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>
            <br>
            Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše
            kolem
            <br>
            <br>
            nevidim duvod, proc nenasadit bezne HDO na nabijecky aut. je
            to uplne
            <br>
            stejne jako bojlery atd. kde neni dostatecny prikon, bude se
            <br>
            regulovat/zakazovat. co to kecam, to bude vlastne  smart
            energetika a je
            <br>
            vyreseno :-)
            <br>
            t.
            <br>
            <br>
            Dne 30.04.2024 v 19:06 AZE napsal(a):
            <br>
            <blockquote type="cite">Předpokládám, že nějaký
              katastrofický scénář s vypínáním nabíječek by se týkal jen
              veřejných.
              <br>
              aze
              <br>
            </blockquote>
            <br>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>