<html><head></head><body><div dir="auto">Vyguglil som <a href="https://gcc.gnu.org/wiki/avr-gcc">https://gcc.gnu.org/wiki/avr-gcc</a> , kde sa hovori, ze od gcc verzie 10 je 64-bit double, s prislusnym prepinacom.<br><br>S tym delenim, ze nie je HW, beriem na vedomie. Nesledujem to a v ramci toho ze tie nove AVR stale vznikaju a ze je 21.st. som nejako automaticky ocakaval, ze to tam uz bude...<br><br>... '51 mala DIV, aj ked nepouzitelnych 8/8, ale zase to bol rok 1980...<br><br>JW<br></div><br><br><div class="gmail_quote"><div dir="auto">On 24 April 2024 09:55:52 CEST, "Pavel Hudeček" <edizon@seznam.cz> wrote:</div><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<pre class="k9mail"><div dir="auto">V podstatě prvním použitím kód skokově naroste, dál, pokud je float použit skoro všude, už zas nějak moc významný nárůst není. Nejhorší je, se float snažit minimalizovat na pár míst a tím zvýšit počet použitých druhů operací s long.<br><br>Zajímalo by mě, jestli lze v avr-g++ nějak zapnout double, nebo jestli je na to dostupná nějaká knihovna, občas by se to hodilo:-)<br><br>PH<br><br>Dne 24.04.2024 v 7:57 Jaroslav Buchta napsal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;"><div dir="auto">Jo, taky mi prijdou obavy z float prehnane, ono to v principu tak slozite neni, navic jsou jen bitove posuvy mantisy pred a po operaci a nejaka logika se znamenkem a exponentem. Komfort prace s cisly je pak o level jinde.<br>A pokud uz je nutny double, tak narocnost zakladnich operaci bych si tipnul roste spis linearne nez rychleji, cili na cca dvojnasobek , jine to bude u funkci typu sin, cos, log... ale zase asi jen vyssi pocet iteraci.<br><br>Dne 24.04.2024 v 7:09 Jan Waclawek napsal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #ad7fa8; padding-left: 1ex;"><div dir="auto">Zaujimave.<br><br>Takze rezia cca 50 cyklov, scitanie cca 150 cyklov, nasobenie asi 200, delenie dvojnasobok.<br><br>V scitani zrejme dominuje normalizacia resp. uvedenie na spolocny exponent, a rozne okrajove testy. Nasobenie vo float je vlastne takmer jednoduchsie nez scitanie, lebo netreba to uvedenie na spolocny exponent, co je defacto uz tiez nasobenie.<br><br>Toto AVR ma HW nasobicku 8*8 aj delenie 16/8, vsak?<br><br>wek<br><br>On 24 April 2024 01:10:08 CEST, "Pavel Hudeček" <edizon@seznam.cz> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #8ae234; padding-left: 1ex;"><div dir="auto">Ještě jsem přidal inicializaci hodin na 24 MHz.<br><br>PORTC.OUTTGL = 255;<br>PORTC.OUTTGL = 255;<br>PORTC.OUTTGL = 255;<br>PORTC.OUTTGL = 255;<br>PORTC.OUTTGL = 255;<br>PORTC.OUTTGL = 255;<br><br>Dělá dle očekávání 12 MHz.<br><br>A tady původní program bez a s různými výpočty:<br></div></blockquote></blockquote></blockquote><div dir="auto"><hr>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><br></div></pre></blockquote></div></body></html>