<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Double, přesněji "float de jure vedený jako double" je tam jen
proto, že je to default výsledek zápisu desetinnégo čísla jako
parametru testované funkce:-)<br>
<br>
Použití floatu v MCU se nevyhýbám. Když dělám zakázku kde nebudou
dělat milion kusů, nebo něco pro sebe, tak je levnější použít o
10-20 Kč dražší procesor, takže má místo 2k flashky třeba 16 nebo 64
a najednou se floaty v pohodě vejdou. Tím odpadnou veškeré starosti
s udržením čísel ve správných mezích po celou dobu výpočtu. Ty věci
pak obvykle chodí na první dobrou. Takže objednám plošňáky, napíšu
program, po osazení už jen doladím pár detailů.<br>
<br>
Typická cesta dat u mě vypadá tak, že ADC měří, sčítá do longu a až
má nasčítáno třeba tisíce až desetitisíce vzorků, nastaví adSync=1.
Toho si všimne čekací funkce, podělí to počtem vzorků, výsledek už
má floatový, ten pak přes floatové kalibrační konstanty přepočítá na
požadovaný výsledek, taky float. Dál se všechno dělá floatově a jen
když to chci zobrazit/odeslat, tak úplně poslední krok je klasika
postupné dělení 10 z (unsigned) longu.<br>
<br>
Obecně by se mi líbila i možnost použití skutečného double, protože
třeba pro data z 24b ADC je float už problém, na hodnotu zbyde 23b.
Zajímavá otázka je, za jak dlouho pak by pak AVR spočítalo třeba
logaritmus, ale u velkých přesností se obvykle velkej refreshrate
nepožaduje. Tzn. jestli se 5 sekund měří, tak se klidně může
paralelně 5s počítat.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 22.04.2024 v 15:34 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9eeedb94-3c69-b13d-138b-6102e9578e25@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Já už jsem se v tomto vlákně dávno ztratil a tak už jsem mimo.<br>
<br>
Ale když teď píšete o double - já myslel, že cílem, že všechno
floatové<br>
eliminovat a používat čistě integer, třeba s posunutou bází.<br>
Takže mít proměnné třeba v desetitisícinách voltů a tyhle
formátované<br>
tisky použít pro výpis v lidském formátu.<br>
Takže to se asi pletu, žejo.<br>
<br>
Já jsem to vždy na MCU bral tak, že float se použije opravdu jen
když už<br>
to opravdu jinak nejde. A protože to skoro vždy nějak jde, tak se
raději<br>
nepoužije vůbec nikdy.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 22.4.2024 v 11:13 Pavel Hudeček
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:443eff26-6a0d-4dcd-8070-60dcdd02a963@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=UTF-8">
Zajímavé je, jak různé konstrukce můžou vést k různé délce kódu.<br>
<br>
Rozdíl 500 B trochu překvapil, ale OK. Použito je long a double.<br>
Vlastně bych to čekal spíš naopak, když se u té delší verze
nepředává val. Ale chápu, že tohle asi snadno sežere nějaká
optimalizace, když se v val nic nedělá.<br>
<br>
Nějaké nápady na další konstrukce, které by mohly být menší?<br>
<br>
Dost ale překvapilo 30 B u <b>nepoužitých funkcí</b> test.<br>
WTF?<br>
<br>
PH<br>
<br>
<br>
<font face="monospace">template <typename T> class
clDetTyp { // ===========================<br>
public:<br>
//const char det() const;<br>
char det(unsigned int x) {return 'u';}<br>
char det(int x) {return 'i';}<br>
char det(unsigned long x) {return 'U';}<br>
char det(long x) {return 'L';}<br>
char det(float x) {return 'f';}<br>
char det(double x) {return 'd';}<br>
};<br>
<br>
/*// tohle bylo delsi o ~500B, const nemají vliv<br>
template <> const char clDetTyp<unsigned
int>::det() const { return 'u';}<br>
template <> const char clDetTyp<int>::det() const
{ return 'i';}<br>
template <> const char clDetTyp<long>::det() const
{ return 'L';}<br>
template <> const char clDetTyp<float>::det()
const { return 'f';}<br>
template <> const char clDetTyp<double>::det()
const { return 'd';}*/<br>
<br>
template<typename T><br>
void uartSendF(const char *t, T val, uint8_t mist) { //
=============<br>
clDetTyp<T> d;<br>
if (d.det(val)=='f' || d.det(val)=='d') {<br>
float m = 1.0;<br>
for (uint8_t n=0; n<mist; n++) m*=10.0;<br>
uartSendF_(t, static_cast<long>(val*m), mist);<br>
} else if (d.det(val)=='L') uartSendF_(t, val, mist);<br>
else uartSendF_(t, static_cast<long>(val), mist);<br>
}<br>
<br>
</font><font face="monospace">/*// tyhhle funkce nejsou použitý,
ale zakomentování ušetří 30B (</font><font face="monospace">uartSendF
s jedním PSTR se používá i jinde)<br>
// Změna délky PSTR v nich nevede ke změně rozdílu zabrané
flash<br>
</font><font face="monospace">const void test(int x) {<br>
uartSendF(PSTR("test: int\r\n"));<br>
}<br>
void test(char x) {<br>
uartSendF(PSTR("test: char\r\n"));<br>
}*/</font><br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>